Ekonomika organizací Rozhodování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2011
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluStrategické.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_20.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_05.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Ing. Petr Bačík, Ph.D..  Pohledávky za upsaný vlastní kapitál  Stálá aktiva  dlouhodobý nehmotný majetek  dlouhodobý hmotný majetek  dlouhodobý.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
MÁTE VE SVÝCH DATECH NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ. Stávající datový sklad Pasivní homologace adresy Identifikátory subjektu IČ, jméno, příjmení, domácnost (první.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Rozpočtové určení daní Národní konference VENKOV 2016 Litoměřice 20. – 21. října 2016.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Obchod, trh Základy hospodaření.
EU_62_A_sada 2_18_M_Termínovaný vklad_Duch
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD.
České Budějovice, červen 2016
Autor: Ing. Alice Horáčková
Digitální učební materiál
EU_32_sada 2_14_PV_Druhy map a jejich využití_Duch
Účetní systémy 1 3. přednáška.
Bojíte se francouzštiny?
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
ÚAPk Aktualizace 2013.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Základy ekonomie TNH 1 – 1. seminář
Seminář 1. Předmět ekonomie
Marketingový plán společnosti
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Finanční analýza ve vybraném podniku ve vztahu k podpoře řízení
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Plánování a rozhodování v organizaci
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Plánování a rozhodování v podniku
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1184 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
Majetek podniku - Aktiva
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
TYPOLOGIE CESTOVNÍHO RUCHU
ŘÍZENÍ VÝROBY A KVALITY
Centrální nákupy SŽDC pro opravu, údržbu a modernizaci železničního svršku Stanislav Smeták Workshop „Oprava a údržba kolejí železničních drah“ Praha –
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: odpovědné zadávání
. Seminář ČESTR Chov SKotu 2017.
Hvězdy Otazníky Dojné krávy Bídní psi Portfoliová analýza.
HYPOTEČNÍ NOVINKY NA ŘÍJEN 2015
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Digitální učební materiál
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
INVESTICE.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Transkript prezentace:

Ekonomika organizací Rozhodování

Příklad 1 Cestovní kancelář má ve svém portfoliu tyto produkty, charakteristické podílem na trhu, vývojem (růstem) trhu a podílem na obratu podniku:

Příklad 1 zadání relativní tržní podíl růst trhu podíl na obratu Rafty: 0,2 15% 5% Pobyty u moře: 8 9% 30% Poznávací zájezdy: 0,5 20% 10% Vysokohorská turistika: 0,3 0% 17% Zimní zájezdy (lyžování): 4 4% 20% Cykloturistické zájezdy: 3 20% 15% Expediční výpravy: 0,8 9% 3% Analyzujte tyto produkty s využitím Bostonské matice portfolia.

Řešení – matice BCG SO1 - Expedice SO2 – Pobyty u moře „Hvězdy“ „Dojné krávy“ „Problémové výrobky (psi)“ 0,1 1 10 -5 25 % nízký vysoký Relativní tržní podíl Tržní růst „Otazníky“ SO1 - Expedice SO2 – Pobyty u moře SO3 – Vysokohorská turistika SO4 – Poznávací zájezdy SO5 – Rafty SO6 – Cykloturistika SO7 – Lyžování

Příklad 2 Podnik má k dispozici 2 000 000 Kč. Může je využít k výrobě produktu A nebo produktu B z výrobními náklady produktu buď 1 200 000 Kč nebo 2 000 000 Kč. Může také uložit peníze v bance, případně část kapitálu použít na výrobu jednoho produktu a zbytek pro vklad v bance. Uveďte přehled jednotlivých alternativ jednání.

Řešení Možné akce – možnosti jednání: Akční parametr 1 Akční parametr 2 Výroba Vklad v bance Alternativa 1: Výroba výrobku A (2 000 000 Kč) Vklad (0 Kč) Alternativa 2: Výroba výrobku B (2 000 000 Kč) Vklad (0 Kč) Alternativa 3: Výroba výrobku A nebo B (0 Kč) Vklad (2 000 000 Kč) Alternativa 4: Výroba výrobku A (1 200 000 Kč) Vklad (800 000 Kč) Alternativa 5: Výroba výrobku B (1 200 000 Kč) Vklad (800 000 Kč)

Příklad 3 Nadnárodní výrobní podnik působící v Evropě hledá nové místo pro svou další pobočku. Z předběžné analýzy vyplynulo, že v úvahu připadají 4 místa. (a1,a2,a3,a4). Jako podstatná kriteria rozhodování - pro rozhodování podstatné stavy okolí (s1,s2,s3,) - byly určeny roční dopravní náklady, mzdové náklady a daňové výhody.

Příklad 3 výsledková matice Roční dopravní náklady v tis. Kč Mzdové náklady Daňové výhody 1. místo 5 000 malé průměrné 2. místo 8 000 střední velmi vysoké 3. místo 7 000 vysoké 4. místo Transformujte tuto výsledkovou matici na rozhodovací s využitím 5-ti bodové škály užitku a rozhodněte, kterou variantu má podnik vybrat.

Roční dopravní náklady v tis. Kč Řešení 5-ti bodová škála užitku: 5 000 Kč 5 b. velmi malé náklady 5 b. velmi malé výhody 1 b. 6 000 Kč 4 b. malé náklady 4 b. malé výhody 2 b. 7 000 Kč 3 b. střední náklady 3 b. střední výhody 3 b. 8 000 Kč 2 b. vysoké náklady 2 b. vysoké výhody 4 b. 9 000 Kč 1 b. velmi vysoké náklady 1 b. velmi vysoké výhody 5 b. Rozhodovací matice: Roční dopravní náklady v tis. Kč Mzdové náklady Daňové výhody Celkem 1. místo 5 4 3 12 2. místo 2 10 3. místo 9 4. místo 11 Podnik vybere místo 1, neboť mu přináší nejvyšší užitek – 12 bodů.

Děkuji za pozornost…