GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnovážný bod, rovnovážná cena
Advertisements

Sociální problematika světa
Světová ekonomika (SE) Proč se tak radikálně změnil svět od poslední třetiny 19.století? Zásadní změny ve světě -dramatický růst efektivity zemědělství.
Welfare = „životní pohoda˝ „kvalita života” – PRODUKCE je hlavním cílem komerčních chovů: – Světová organizace pro výživu a zemědělství (FAO) udává,
GEOGRAFIE KRAJINNÁ SFÉRA
NIKAZAM „Posílení konkurenceschopnosti absolventů MENDELU v oblasti rozvojové spolupráce a managementu přírodních zdrojů v zemích třetího světa“ ,
Hospodářský zeměpis ve výuce oboru Podnikání. Obecný cíl výuky předmětu: formování geografického myšlení porozumění hospodářství v jeho územních souvislostech.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Vliv dopravy na životní prostředí
Ekologické problémy Společenské problémy
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Ekologické problémy Společenské problémy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY DNEŠKA Stanislav Polouček International School of Management Prešov, Slovakia.
Populační problém Vypracovali:Adam Páv,Marek Nedvídek.
Ekologické důsledky války
ÚVOD OD ROZVOJOVÝCH STUDIÍ I
HOSPODÁŘSKÉ PROBLÉMY SOUČASNÉHO SVĚTA
Technika (z řeckého techné – řemeslo, umění) je základní označení pro složku lidské kultury, která zaručuje schopnost nebo dovednost v kterémkoli oboru.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Regionální zeměpis Funkce a cíle Zdeněk Bergman Funkce geografie poznávací aplikační všeobecně vzdělávací.
Přírodní a civilizační rizika - 2
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Marketingové prostředí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Životní prostředí Petr Machala. 1.Jaké jsou nevýhody ekonomické globalizace? 2.Napiš aspoň 4 problémy třetího světa. 3.Vysvětlete schéma bludného kruhu.
Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma: Soudobý svět
prof. RNDr. Rudolf Brázdil, DrSc. Mgr. Zdeněk Máčka, Ph.D.
Globální, regionální a místní problémy životního prostředí
PODVÝŽIVA -CELOSVĚTOVÝ PROBLÉM. CO TO VLASTNĚ JE? Podvýživa je stav, který nastává v době, kdy organismus nedostává dostatečný přísun potravy. Projevuje.
Globální problémy Počátky environmentálního myšlení.
Globální problémy.
Válečné konflikty I. Petr Machala.
Projekt 8.B. Co je to ESAB? Společnost ESAB je přední světový výrobce svařovacích a řezacích zařízení a přídavných svařovacích materiálů. Jejich inovační.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
B IOSFÉRA Magdaléna Vičarová. 1.O RGANISMY A JEJICH ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Na zemi žije velké množství různých druhů mikroorganismů, rostlin (flóra) a živočichů.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Se sídlem v Uherském Hradišti, Studentské nám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Eva Písková Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_29_Vývoj hospodářství ČR Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
Životní prostředí a jeho ochrana Úloha práva Filip Dienstbier.
Globální problémy lidstva. GLOBALIZACE - Co myslíš, že znamená tento pojem? Je abstraktní pojem, který naznačuje „srůstání světa“. Jde o nerovný proces,
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Přírodovědná gramotnost aktuální téma současnosti Ladislav Podroužek.
PŘELIDNĚNÍ ZEMĚ VYPRACOVAL: ŠIMON HARTMANN OBOR: TECHNICKÉ LYCEUMTŘÍDA: 2.L PŘEDMĚT: BIOLOGIEŠKOLNÍ ROK: 2015/16 VYUČUJÍCÍ: MGR. KAŠPAR LUDVÍKDATUM VYPRACOVÁNÍ:
Rozpočet Evropské Unie ING. DAVID SLAVATA, PH.D..
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_2101_GLOBÁLNÍ E. Téma: Pojem F. G._ GLOBÁLNÍ EKONOMIKA Číslo.
CELOU PREZENTACI I PDF PODOBU NALEZNETE NA
Globální problémy – úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Problémy návratu k přírodě Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a.
Ekonomika – základní pojmy.
FILOsOFIE A VĚDA.
Ekonomika životního prostředí
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Mgr. Rostislav Navláčil 17. Globalizace Občanská nauka 1. – 4.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Globální problémy lidstva
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Úvod, základní principy a cíle
Geografie Krajinná sféra
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_13_20_životní prostředí.
Charakteristika zeměpisu CR
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Metody pedagogiky.
Transkript prezentace:

GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA Hospodářský zeměpis GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA

Globální problémy lidstva = souhrnný, celkový, celosvětový, všelidský Války přestaly být prostředkem k dosahování politických, hospodářských či jiných cílů jaderná válka by smetla civilizaci s povrch zemského nelze vyloučit lokální války – zejména rozvojové země kritický stav životního prostředí postupné vyčerpání surovinových zdrojů hlad v rozvojových zemích hospodářská zaostalost rozvojových zemí

Globální problémy lidstva Těžiště globálních problémů se přesunulo do rozvojových zemí = hospodářská a sociální zaostalost, růst populace, znehodnocování přírodních systémů VĚDECKOTECHNICKÝ POKROK přispěl ke vzniku globálních problémů přináší nové zdroje energie, nové materiály, dokonalejší stroje a zařízení moderní chemické prostředky vytváří materiální základnu řešení vzniklých obtíží GLOBALISTIKA = oblast mezioborového výzkumu (1972) – dílo MEZE RŮSTU prognóza globální světové katastrofy, která může zasáhnout svět do poloviny 21. století

Globální problémy lidstva Geografie – je připravena k mezioborovým výzkumům – snaha popsat Díky globalizaci – ovlivňování i vzdálených území Globální problémy se vždy projevují v konkrétních oblastech, nezřídka velmi svérázně Vyjmenujte aktivity vedoucím ke zkoumání a ovlivňování geosféry a biosféry: