1854/2004 F4 / a Karol Marhold & Tomáš Fér

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Filozofická fakulta Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem Vítejte na zápise do 1. ročníku na FF UJEP!
Advertisements

KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Účetní závěrka (Sbírka listin)
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Docházka: p ř ednášky  p ř ednášky - nepovinné (nicmén ě doporu č ené)  praktická cvi č ení – povinná !! prezentace  tolerance 2 absencí – ALE prezentace.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Hromadná korespondence 1 Word Předmět: Informační a komunikační technologie Autor: Milan Franek.
Hodnocení bakalářské práce. Formální náležitosti BP odevzdat ve 2 vyhotoveních a v elektronické podobě (PDF) Dodržet termín odevzdání Hodnotí vedoucí.
MENDELU LDF Národní srovnávací zkoušky v přijímacím řízení na MENDELU LDF 2015/2016.
Praktická výuka metod sekvenování DNA, AFLP a mikrosatelitů v botanice 1187 /2006 F4 / a Tomáš Fér.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_031.ICT.34 Tvorba webových stránek – úvod do CSS.
SEMESTRÁLNÍ PROJEKT B Učebna UF 219 pátek h.
Základy veřejné politiky Kombinované studium Website kursu: Garant kursu a přednášející:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_23_BEZPEČNOST PRÁCE TÉMA: BEZPEČNOST PRÁCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Úvod do studia němčiny I.
Spuštění programu (10).
Jana Juřicová, Dominik Macháček
Základní pojmy pro práci s OS Windows
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Software počítače – opakování
Grafické programy - opakování
Inf Počítač a lidé s handicapem
Průběh výuky předmětu Fyzika
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
INTERNET Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Kurz počítačové gramotnosti P0 – úvodní modul
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Organizace a požadavky
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
SOFTWARE OSOBNÍHO POČÍTAČE
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
Pedagogická psychologie
Použití molekulárních markerů k analýze liniové migrace podél řek
Z0076 Meteorologie a klimatologie
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Seznámení s metodikami a způsobem využití na školách - Fyzika Závěrečná odborná konference Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a.
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Digitální učební materiál
Sekvencování DNA.
Polymerase chain reaction Polymerázová řetězová rekce
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
Genetika Organizační pokyny Bezpečnostní pokyny
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Další rozvoj a zvyšování kvality U3V na TUL
Windows – práce s okny VY_32_INOVACE_32_641
3. Odborná literatura, její zdroje na internetu a PřFUK
Doktorské studijní programy v biomedicíně
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Akreditace NMS Podklady Poděbrady
Informační modelování staveb (BIM)
na zápise do 1. ročníku na FF UJEP!
Transkript prezentace:

1854/2004 F4 / a Karol Marhold & Tomáš Fér Zavedení praktické výuky metod studia DNA v systematice a ekologii rostlin 1854/2004 F4 / a Karol Marhold & Tomáš Fér

Cíle projektu zavedení praktické výuky metod studia DNA do magisterského a doktorandského stupně studia systematické a ekologické botaniky seznámení studentů s některými metodami molekulárních markerů zařazení informace o praktickém cvičení do Studijního informačního systému (SIS) PřF UK příprava pracovních návodů a studijních materiálů pro studenty tvorba webové stránky s informacemi o kurzu

Postup řešení zavedení teoretické přednášky o metodách studia DNA vytvoření webové stránky k této přednášce zavedení praktického kurzu metod studia DNA příprava textů s návody pro praktické cvičení vytvoření webové stránky s informacemi o metodách a praktickém cvičení

Zavedení teoretické přednášky „Využití molekulárních markerů v systematice a populační biologii rostlin“ přednáška jako volitelná pro magisterské i doktorské studium přednášku absolvovalo v ZS 2004/2005 cca 15 studentů 9 dvouhodinových lekcí, ke každé vytvořena powerpointová prezentace

Sylabus přednášky „Využití molekulárních markerů v systematice a populační biologii rostlin“ molekulární markery - charakteristika, rozdíly, přehled technik molekulární markery – přehled aplikací a možných otázek isozymy - elektroforéza, vyhodnocování kodominantních dat, populační genetika DNA - struktura, metody studia, PCR techniky, aplikace, RAPD AFLP - princip, výhody, využití, vyhodnocování dominantních dat restrikční techniky (RFLP, PCR-RFLP), specifika cpDNA, fylogeografie mikrosatelity - jaderné, chloroplastové, izolace, vyhodnocování dat, využití sekvenování - chloroplastová a jaderná DNA, výhody a použití sekvenování různých genů shrnutí metod a problematiky každá přednáška zahrnuje vysvětlení teorie a diskusi nad přečtenými odbornými články

Vytvoření webové prezentace k teoretické přednášce http://botany.natur.cuni.cz/fer/markers/ prezentace články ke čtení odkazy na literaturu odkazy na další webové zdroje odkazy na specifický software

Zavedení praktického kurzu „Molekulární markery v systematice a populační biologii rostlin“ praktické cvičení pro magisterské a doktorandské studium systematické a ekologické botaniky volně navazuje na přednášku týdenní praktické cvičení v DNA laboratoři během 4 turnusů v ZS 2004/2005 absolvovalo kurz cca 30 studentů sylabus kurzu je k nalezení na adrese https://twinsen.natur.cuni.cz/sis/predmety/kod.php?kod=B120C44

Syllabus praktického cvičení 1. den – extrakce DNA, měření koncentrace, ředění DNA 2. den – PCR, RAPD – test primerů, elektroforéza, horizontální agarosový gel 3. den – PCR-RFLP (I) - amplifikace cpDNA 4. den – PCR-RFLP (II) - štěpení získaných PCR produktů, vertikální polyakrylamidový gel 5. den – vyhodnocování dat použitím specializovaného software - indexy diverzity a podobnosti, tvorba stromů, PCoA, AMOVA

Extrakce DNA izolovaná DNA nanesení DNA na 0.8% agarosový gel změření koncentrace a čistoty DNA fotometrem

RAPD

PCR-RFLP cpDNA PCR amplifikace (horizontální agarosový gel) restrikce použitím endonukleáz (vertikální polyakrylamidový gel)

Vyhodnocování dat 1. tvorba dendrogramů (program TreeCon) 2. PCoA (program SYNTAX)

Vyhodnocování dat 3. populační srovnání (program PopGen) 4. AMOVA (program Arlequin)

Vytvoření textů s návody pro praktické cvičení PDF soubor s návody a protokoly pro studenty možno nalézt na adrese http://botany.natur.cuni.cz/dna/download/protokoly.pdf

Texty pro praktické cvičení Rozděleny do několika částí: A. PROTOKOLY (extrakce DNA, RAPD, PCR-RFLP) B. NÁVODY (zacházení s přístroji, příprava elektroforetických gelů) C. Vyhodnocování dat (využití specifického software) Přílohy (tabulky primerů, obrázky žebříčků...)

Vytvoření webové stránky o metodách studia DNA http://botany.natur.cuni.cz/dna/ přehled metod protokoly k jednotlivým metodám možnosti použití metod způsoby vyhodnocování získaných dat tabulky s údaji o různých primerech odkazy na další webové zdroje

Shrnutí zavedení teoretické přednášky o metodách studia DNA + webové prezentace zavedení praktického cvičení zařazení obou do studijních plánů a SIS PřF UK vytvoření návodů a protokolů pro studenty vytvoření webové stránky o metodách studia DNA

Čerpání financí (185 tis.) drobný dlouhodobý majetek (90 tis.) thermomixer Eppendorf sada čtyř pipet elektronická pipeta knihy – 3 knihy (4 tis.) spotřební materiál (80 tis.) chemikálie pro PCR, RAPD a PCR-RFLP spotřební laboratorní materiál (špičky, eppendorfky, PCR zkumavky, rukavice…) odměny + pojištění (8+3 tis.)