Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PSYCHICKÉ STAVY.
Advertisements

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
PSYCHOLOGIE Ψ. Obsah  CO JE TO PSYCHOLOGIE CO JE TO PSYCHOLOGIE  Psychologie zkoumá Psychologie zkoumá  Proč se zabýváme psychologií? Proč se zabýváme.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Schopnosti Milana Reichlová.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Úvod do učiva občanské výchovy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Jak se učím Pavel Šuranský.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_156 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětBiologie.
Teorie motivace Adéla Furiková.
Psychologie učení.
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32 Číslo.
VY_32_INOVACE_PSYM22460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Vůle.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_225 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_130 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
Šárka Hučíková, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_09.
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
OPAKOVÁNÍ. Přetopená místnost Přehledné poznámky Příliš velká večeře Talent na jazyky Spolupráce se spolužáky Zábavné příklady Bolest hlavy Lehké učivo.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
U ČENÍ Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.13 2.Číslo projektu:
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Socializace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Socializace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
Pedagogická psychologie
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_212 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Jaroslava Klinderová Předmět Základy společenských věd Ročník 3. Datum vytvoření 20.12.2012 Anotace Výklad nové látky učení s problémovými otázkami, prezentace Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

UČENÍ Proces získávání zkušeností a utváření jedince v průběhu jeho života, neprobíhá jen u člověka i u zvířete.

Co je cílem učení? Příprava na povolání Příprava na občanský život Čím lepší příprava a kvalitnější učení tím lepší a větší šance dobrého společenského postavení.

Jaké jsou předpoklady úspěchu? MOTIV - vnitřní potřeba vykonávat určitou potřebu Malé děti se učí spontánně s výraznou touhou poznat něco nového ( vyrovnat se dospělým aniž si to uvědomují ) V dospívání motivy k učení klesají, ale mladý člověk si uvědomuje význam vzdělání, začne se učit za pomoci volních vlastností ( vytrvalost, píle, svědomitost, houževnatost )

dospívání Začne se učit kvůli rodičům, posléze kvůli sobě Sebevzdělání Učíme se celý život

UČENÍ Záměrné Cílevědomé systematické

Fáze učení Motivační - příprava k učení, proč to děláme Poznávací – pronikáme do hloubky, získáváme zkušenosti Výkonná – správné provedení úkolu Kontrolní – správnost provedeného úkolu kontrolujeme

Fáze motivační Vědomosti – získávání informací o učivu ve škole , v televizi, internet Dovednosti – senzomotorické intelektové sociální Návyky – učením získané dovednosti, které děláme aniž si je uvědomujeme

SOCIÁLNÍ UČENÍ SOCIÁLNÍ UČENÍ Učení od druhých ( jsme obklopeni druhými lidmi ) např. stolování ( zacházení s příborem )

Formy sociálního učení Nápodoba ( běžné i u zvířat ) Posilování ( podmiňování )odměňování, trest Identifikace – funguje na stejném principu jako nápodoba, ale cílem není převzít část chování, ale ztotožnit se s celou osobou ( rodič, kamarád, idol,…)

OPAKOVÁNÍ: Co je učení? Co je cílem učení? Jaké jsou předpoklady úspěchu učení? Jaké je učení v dětství, v dospívání Učení je záměrné,………………….,……………………. Jaké jsou fáze učení? Fáze motivační…………….. Sociální učení je……………………………….., formy sociálního učení…………………………….

LITERATURA: ŠTEFANOVIČ, Jozef a kol. Psychologie pro Gymnázia [online]. [cit. 11.12.2012]. Dostupný na WWW: Jozef Štefanovič GILLERNOVÁ, Ilona a kol. Psychologie , Sociologie [online]. [cit. 11.12.2012]. Dostupný na WWW: Ilona Gillernová 2003, Jiří Buriánek Přemysl a kol. Člověk jako osobnost psychologie pro střední školy [online]. [cit. 11.12.2012]. Dostupný na WWW: Přemysl Šil, Jana Karolová