Myšlenkové mapy ve vzdělávání – software

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Advertisements

Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Cesta ke kvalitě v praxi
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Školní Internetový Informační Portál ŠIIP, ZŠ Vrchlického, Liberec © 2006 Ondřej Peřina představení prvního roku projektu projekt SIPVZ č. 0358P
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Management a rozvoj obcí
Strategie řízení informačních a komunikačních služeb ve škole PROČ ?
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Informace o přípravě Integrovaného operačního programu  Ministerstvo kultury  Ministerstvo informatiky Vít Richter Národní knihovna ČR
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu IP „Podpora procesu transformace pobytových.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Vedení týmů a týmová práce
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Aktuální informace o stavu
Strategie regionu, obce
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Analýza potřeb v území.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Myšlenkové mapy ve vzdělávání – software Anotace: Přednáška bude zaměřena na ukázku použití myšlenkových map ve vzdělávání z různých úhlů pohledu. Podíváme se na mapy v manažerské praxi ředitelů a ředitelek gymnázií, přes využití map v přípravě vzdělávacích programů, projektů a plánů, až po zpracování materiálů pro studenty. Z pohledu studentů jsou myšlenkové mapy ideální nástroj k tvorbě vlastních archivů informačních zdrojů, přípravě na zkoušky (maturita, přijímací zkoušky) i nástrojem pro celostní uchopení problematiky. Ukážeme, že řadu map lze zpracovat nejen elektronicky, ale lze využít i klasické cesty, což je mimořádně vhodné pro skupinovou práci. Krátká přednáška bude doplněna ukázkami materiálů, které si lze po přednášce volně stáhnout pro inspiraci. RNDr. Alex Vinšů, Ing. Miroslav Buchel Česká společnost kreativního myšlení, z.s.

Grafické uspořádání klíčových slov, doplněné obrázky vyznačující vzájemné vztahy a souvislosti. Klíčové vlastnosti myšlenkových map: Hierarchie Zapamatování Rozhodování Komunikační nástroj Metoda přístupu a zpracování informací. Byznys mapy. Konceptuální mapy. Myšlenková mapa

Průmysl 4.0 je označení pro současný trend digitalizace, s ní související automatizace výroby a změn na trhu práce, které s sebou přinese (Wikipedie) Internet věcí Internet služeb Digitální ekonomika Studie V roce 2000 bylo 75 % dat uloženo v analogové podobě. V roce 2007 však už téměř 94 % všech našich informací bylo digitálních. Zlomový rok 2002, kdy objem digitálních dat poprvé překonal kapacitu analogových informací, tudíž tento rok lze podle nich považovat za skutečný počátek digitální éry. Zdroj: www.usc.edu, http://vimeo.com/20928251 Fakta

Myšlenkové mapy a vzdělávání Komunita Ředitelé, management Učitelé, studenti Veřejnost Zájemci o studium Absolventi Rodiče Odborná veřejnost Veřejná správa Ministerstva Vysoké školy Osobní rozvoj Celoživotní vzdělávání Myšlenkové mapy a vzdělávání Sladění osobního a pracovního života Osobní rozvoj Veřejnost Učitelé, studenti Ředitelé, vedení

Digitálně nebo ... Jinak?

NOZ = 654 stran nebo mapa s 4120 uzly Proč digitálně? NOZ = 654 stran nebo mapa s 4120 uzly

Analogové mapy mají nezastupitelné místo, stejně jako tužka a papír. Týmová práce Jenom digitálně? Brainstorming Zapojení KREATIVITA !!! Analogové mapy mají nezastupitelné místo, stejně jako tužka a papír.

Manažerská praxe Příprava a vedení jednání Stanovení priorit Analýzy – SWOT, projektové analýzy, … Rozhodování, výběrová řízení, bodování Knowledge management - správa znalostí Časové plány, timemanagement Řízení projektů Strategické plánování Sestavování týmů, organizační struktury, definice vztahů Motivační programy, hodnocení Vzdělávání Manažerská praxe

Manažerská praxe

Učitelé Základní otázky – jak, kdy, kdo, proč, co, kde, které Členění – kapitoly, lekce, témata Vlastnosti Historie – chronologická posloupnost událostí Struktura – podoba věcí Funkce – co věci dělají Procesy – jak věci fungují Hodnocení – jak dobrá nebo užitečná je určitá věc Klasifikace – jaký vzájemný vztah mají věci Definice – co věci znamenají Osobnosti – které role nebo vlastnosti mají lidé Učitelé

Učitelé

Příklad – diplomka v myšlenkové mapě Zápis látky (přednášky) Uvědomit si strukturu témat Zvýraznit souvislosti Vlastní kódování Elektronicky nebo klasicky? Výhody digitální cesty Výhody klasické cesty ARCHIVACE, SYSTÉM Plánování studentských projektů Struktura projektu Dotčené skupiny Rozpočet Termíny Psaní seminárních prací a článků – SW + export do Wordu! Příprava na zkoušky (maturita, přijímací zkoušky) – struktura látky a časové plánování, kvalita Studenti Příklad – diplomka v myšlenkové mapě

Učitelé nebo studenti?

Vizualizace Postupy Návody Domlouvání Hledání řešení Komunikace

Archivy Knowledge managent

Řešení

Rozhodování Studentská „firma“ Elevator speech Výběr školy, oboru...

Rozhodování ... příklad z praxe

... ve formě myšlenkové mapy! První kniha v ČR s ISBN Knihy ... ve formě myšlenkové mapy!

Skupinová práce Třídění cizích myšlenek Opora paměti Kreativní myšlení Skupinové myšlenkové mapy, používají se zejména v případech: Společná kreativita Společná paměť Skupinové řešení problémů Skupinová analýza Skupinové rozhodnutí Skupinový projektový management Skupinové školení Skupinová práce

Digitálně v cloudu

Tabule nebo jakákoli volná plocha

Jak na to digitálně? Software, tablety, mobily ...

Software Potřebuji maximum možností včetně projektového plánování, rozpočtů Management Učitelé Mám specifické požadavky, nepotřebuji vše Studenti Volně dostupný nástroj, použití na dotykových zařízeních ZŠ Něco hodně jednoduchého a rychle! MŠ

Téma setkání

Další informace Kontakty, linky, materiály pro inspiraci

Materiály pro inspiraci Ukázka mapy anglické gramatiky Nový občanský zákoník Mapa pro sebehodnocení Plánování projektu Podnikatelský záměr Měsíční plán Diplomová práce ing. Miroslava Buchela ve tvaru myšlenkové mapy Formát souborů – export do HTML5, ev. PDF Materiály pro inspiraci

Česká společnost kreativního myšlení, z.s. www.cskm.cz RNDr. Alex Vinšů –vinsu@cskm.cz , prezident spolku Ing. Miroslav Buchel – buchel@cskm.cz

Krátké představení ČSKM Spolek, jehož účelem je: rozšiřování povědomí o kreativních technikách ve společnosti, podpora rozvoje využívání kreativních technik s důrazem na myšlenkové mapy, vzdělávání a pořádání vzdělávacích akcí, spolupráce se školami všech typů v oblasti kreativního myšlení, zajištění pomůcek a vydávání tiskovin pro výuku a využití technik kreativního myšlení, vytváření podmínek pro vznik a fungování komunity uživatelů kreativních technik, organizování činnosti komunity a rozvoj této komunity, všemi způsoby napomáhat rozvoji v oblasti kreativního myšlení na území České republiky. Krátké představení ČSKM