Windows – Malování 1 VY_32_INOVACE_32_650

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MALUJEME ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, INFORMAČNÍ
Advertisements

Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 33 AnotaceUvedení.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Autor výukového materiálu:Mgr. Kučírková Klára Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu:Duben 2012 Číslo klíčové.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Základy ovládání operačního systému II Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
Malování.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
MALOVÁNÍ NA POČÍTAČI další.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 33 AnotaceTechnické.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Násobení a dělení lomených výrazů
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 33 AnotaceHistorie.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Způsoby hledání zaměstnání, úřad práce 1 – Hledání zaměstnání
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
VY_12_INOVACE_22_PROGRAM MALOVÁNÍ_KOŠUTOVÁ
Zakreslování oken VY_32_INOVACE_26_524
Windows – Tento počítač a složky
Program MALOVÁNÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Styly začátku 20. století VY_32_INOVACE_46_937
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Řezání vnitřních závitů
Vnitřní struktura technických materiálů
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Windows – WordPad VY_32_INOVACE_32_649
Svařování plamenem 4 VY_32_INOVACE_22_437
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Strojní obrábění – základní způsoby frézování
Regulované soustavy statické
INFORMATIKA – počítačová grafika ve WINDOWS
Převody mezi číselnými soustavami 3
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Internet 3 – prohlížeč a služby
Informační a komunikační technologie
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
Regulované soustavy astatické
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Výrobní činitelé v podniku
Strojní obrábění – Praktická úloha 1
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Vlastnosti kapalin VY_32_INOVACE_11_223
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Regulátory derivační VY_32_INOVACE_37_747
Výrazy-algebraické vzorce
(malování štětcem, nástroj plechovka, tužka, kapátko, guma)
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Windows – práce se soubory 2
Autor výukového materiálu:
Otázka, přítomný průběhový
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
Transkript prezentace:

Windows – Malování 1 VY_32_INOVACE_32_650 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Windows – Malování 1 VY_32_INOVACE_32_650 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 32 Anotace Programové aplikace ve Windows Klíčová slova Informatika, software, aplikace, Windows, Malování, grafika, obrázek Předmět Informační a komunikační technologie Autor, spoluautor Ing. Jiří Soukup Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace, výklad, samostudium, autotest Potřebné pomůcky PC, dataprojektor, interaktivní tabule, PC učebna Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace, distanční samostudium, příklady Stupeň a typ vzdělávání Střední škola, učiliště Cílová skupina 1. ročník, žáci 15 – 16 let, obor E, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami Speciální vzdělávací potřeby ano Zdroje Vlastní zdroje a seznam - viz poslední strana

? - ! Windows – Malování 1 Malování ve Windows (do XP) úvod: Práce s grafikou na PC je dvojí: s body na listu „papíru“, jako když kreslíš pastelkami či vodovými barvami; s objekty – čáry a plochy ve formě vrstvení do koláže (leták); Bodová je bitmapová = mapa bitů (mapa informací o obrázku) Objektová je vektorová = popisná Malování je práce bodová, tedy bitmapová, např. fotografie; Vektorovou grafiku použijeme až v další aplikaci, práce s textem a grafikou – Word, apod. Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života ? - ! Výklad následovat současnou prací – praktická činnost.

? - ! Windows – Malování 1 Postup spuštění programu: Příslušenství OS Windows – MALOVÁNÍ - úvod: Jedná se o jednoduchý program pro malování obrázků. Jeho ovládání je jednoduché a poměrně snadno pochopitelné. Pokud jsi se zatím doposavad alespoň trochu učil, tak uvidíš, že základ práce s PC se stále jen opakuje: např. změna velikosti pracovní plochy, kresby, objektu, fotografie, je stejná činnost, jako změna velikosti okna = tažení za roh objektu, (případně za rám - hranu), volba barvy z palety dle nabídky, apod. Postup spuštění programu: Start - Programy - Příslušenství Výběr -> Malování Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života ? - ! Výklad následovat současnou prací – praktická činnost.

? - ! Windows – Malování 1 Malování 1 – do Win XP: Základní zobrazení: panel nabídek panel nástrojů rozměr pracovní plochy lze změnit: myší najet do dolního pravého rohu, kurzor se změní na „rozměr“, dále tažením upravíme velikost pracovního pole (kreslícího listu) pracovní plocha Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života panel paleta ? - ! Výklad následovat současnou prací – praktická činnost.

? - ! Windows – Malování 1 Panel nástrojů: výběr části kresby výběr obdélníkový Guma (pozor na barvu) Plechovka (barevná výplň) Kapátko (načtení barvy) Lupa Tužka – tenká čára Štětec – volba síly Spray Text (vložení textu) Úsečka Křivka Obdélník Mnohoúhelník Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života Elipsa, Kruh Zaoblený obdélník dílčí možnosti zvoleného nástroje ? - ! Výklad následovat současnou prací – praktická činnost.

Tužka nám nenabízí žádný výběr tvaru. Volba tvaru štětce a redispera. Windows – Malování 1 Nástroj Tužka a Štětec: Tužka Štětec Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života Tužka nám nenabízí žádný výběr tvaru. Volba tvaru štětce a redispera. ? - ! Výklad následovat současnou prací – praktická činnost.

? - ! Windows – Malování 1 Nástroj Spray a Text: Spray Text Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života Velikost Spraye. ? ? - ! Výklad následovat současnou prací – praktická činnost.

Tužka nám nenabízí žádný výběr tvaru. Volba tvaru štětce a redispera Windows – Malování 1 Nástroj Úsečka a Křivka: Úsečka Křivka Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života Tužka nám nenabízí žádný výběr tvaru. Volba tvaru štětce a redispera ? - ! Výklad následovat současnou prací – praktická činnost.

Tužka nám nenabízí žádný výběr tvaru. Volba tvaru štětce a redispera Windows – Malování 1 Nástroj uzavřené tvary - objekty: Obdélník mnohoúhelník Elipsa zaoblený obdélník Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života Tužka nám nenabízí žádný výběr tvaru. Volba tvaru štětce a redispera ? - ! Výklad následovat současnou prací – praktická činnost.

? - ! Windows – Malování 1 Nástroj Paleta barev: Zvolenou barvou kreslíme pomocí kreslících nástrojů. Máme barvu PRIMÁRNÍ a SEKUNDÁRNÍ (také POPŘEDÍ a POZADÍ) Primární barvu používá levé tlačítko myši a sekundární pravé tlačítko. Pozor na použití Guma (gumuje do barvy pozadí) a uzavřené tvary; - např. Obdélník – Obrys, Obrys a výplň, Výplň Volba barvy levá myš – primární pravá myš - sekundární Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života Primární barva Sekundární barva ? - ! Výklad následovat současnou prací – praktická činnost.

Tužka nám nenabízí žádný výběr tvaru. Volba tvaru štětce a redispera Windows – Malování 1 Nástroj Guma a Plechovka: Guma Plechovka (barva) Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života Tužka nám nenabízí žádný výběr tvaru. Volba tvaru štětce a redispera ? - ! Výklad následovat současnou prací – praktická činnost.

Tužka nám nenabízí žádný výběr tvaru. Windows – Malování 1 Nástroj Výběr (Výřez): Výběr Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života Tužka nám nenabízí žádný výběr tvaru. ? - ! Výklad následovat současnou prací – praktická činnost.

? - ! Windows – Malování 1 Nástroj štětec Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života Poznáte rozdíl? ? - ! Výklad následovat současnou prací – praktická činnost.

Aplikace 1 - Kalkulačka a Poznámkový blok Úkol: Zvolte si vlastní námět pro kresbu – obrázek, (příroda, doprava, město, chalupy, zvířátka, …) podle svých zájmů či fantazie. Nakreslete svůj obrázek a pokuste se využít všechny typy kreslících nástrojů a hodně barevnosti. Splnění úkolu ohodnotí učitel. Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života ? - ! Pochvala za trpělivost a snahu při výkladu a cvičení.

Použité zdroje Vlastní zdroje a vytvořené materiály STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje Vlastní zdroje a vytvořené materiály Emotikony – kliparty programu MS Office: emotikony a kliparty sady MS-Office, dostupné také na http://office.microsoft.com/cs-cz/images/MC900442026.aspx Webové zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Malov%C3%A1n%C3%AD_ve_Windows http://www.komik.cz/ http://mp3s.nadruhou.net/crazy-frog/we-are-the-champions-56719/ výřez ukázky