jen pro vnitřní potřebu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Advertisements

Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
Senzitivní období Mgr. Václav Kain.
Lidská motorika Čtyři konstrukty vytvářejí lidskou motoriku
C licence FAČR Biomedicínské aspekty pohybových aktivit.
PŘEDZÁVODNÍ OBDOBÍ KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI 2011
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
TRÉNINKOVÉ ZATÍŽENÍ Michal Lehnert Osnova přednášky:
Školení trenérů III. třídy Brno 2007 Česká unie Dento Karate-do Teorie sportovního tréninku Milan Haška.
Trénink atletických skoků
Mgr. Michal Šafář, Ph.D
VYTRVALOSTNÍ SCHOPNOSTI. VYTRVALOST SCHOPNOST PROVÁDĚT POHYBOVOU ČINNOST PO DLOUHOU DOBU SCHOPNOST ODOLÁVAT ÚNAVĚ PŘEKONÁVAT VZDÁLENOST URČITOU INTENZITOU.
DIDAKTIKA ATLETIKY I.stupeň ZŠ
Sportovní výkon – obsah, struktura Typologie sportovních výkonů
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
ROZVOJ SÍLY II. David Zahradník, PhD.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
(soubory vnitřních předpokladů organismu k dané pohybové činnosti)
RYCHLOSTNÍ SCHOPNOSTI. Struktura přednášky –Charakteristika rychlostních schopností –Taxonomie rychlostních schopností –Biologické předpoklady –Ontogeneze.
Tělesné sebepojetí.
Psychologie ve sportu Úvod Mgr. Veronika Kavková
Přetížení a přetrénování Školení trenérů licence A Fakulta tělesné kultury UP Olomouc Biomedicínské předměty Doc. MUDr. Pavel Stejskal, CSc.
Kondiční příprava a plánování ve volejbale
Diagnostika plavecké úrovně a plavecké techniky
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
© Tom Vespa. Měkota Je to soubor předpokladů provádět aktivitu: a) určitou nižší intenzitou co nejdéle b) stanovenou dobu (vzdálenost) co nejvyšší intenzitou.
Dýchací systém.
MUDr.Kateřina Kapounková
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
DIAGNOSTIKA TRÉNOVANOSTI
Název a kód: FYZIOLOGIE ASEBS Rozsah: Konzultační hodiny: Ukončení: ???? Mgr. Bernaciková – pouze po domluv ě mailem 8x p ř ednáška + 8x seminá ř za semestr.
Cvičitel lyžování © 2010 Metodická komise OSÚ-ZL 1.
Instruktor lyžování © 2008 jen pro vnitřní potřebu Metodická komise ÚZL SL ČR.
© 2010 Metodická komise OSÚ-ZL Cvičitel lyžování.
Instruktor lyžování © 2008 jen pro vnitřní potřebu Metodická komise ÚZL SL ČR.
Instruktor lyžování praktikant © 2008 jen pro vnitřní potřebu Metodická komise ÚZL SL ČR.
Metodická komise OSÚ-ZL Cvičitel lyžování © 2010.
Metodická komise OSÚ-ZL Cvičitel lyžování © 2010.
© 2010 Metodická komise OSÚ-ZL Cvičitel lyžování.
Instruktor lyžování praktikant © 2008 jen pro vnitřní potřebu Metodická komise ÚZL SL ČR.
PLAVÁNÍ V KONDIČNÍCH PROGRAMECH Lekce č. 26 Irena Čechovská Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Instruktor lyžování Metodická komise ÚZL SL ČR © 2008 jen pro vnitřní potřebu.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů.. SPORTOVNÍ TRÉNINK OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL-002.
U6, U7 (2x týdně trénink cca min) PO - pohybová cvičení, technické dovednosti – HČJ PA - hry malých forem (1/1,2/2,1/2,2/1) U8,U9 (3x týdně trénink.
Instruktor lyžování II.třídy (150) jen pro vnitřní potřebu
Instruktor IV.třídy (Praktikant) jen pro vnitřní potřebu
Systém vzdělávání v OSÚ ZL SLČR
jen pro vnitřní potřebu
Instruktor IV.třídy (Praktikant) jen pro vnitřní potřebu
Instruktor lyžování II.třídy (150) jen pro vnitřní potřebu
Pedagogická diagnostika
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
Instruktor lyžování III.třídy (50) jen pro vnitřní potřebu
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
Instruktor sjezdového lyžování (50) jen pro vnitřní potřebu
Instruktor lyžování (150) jen pro vnitřní potřebu
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
Didaktika tělesné výchovy
Instruktor IV.třídy (Praktikant) jen pro vnitřní potřebu
Neurofyziologie a pohybový systém 8.seminář
Instruktor lyžování praktikant jen pro vnitřní potřebu
Pohybové schopnosti a dovednosti
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
Fyziologie tělesné zátěže
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
Kondiční příprava ve sportu
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
Test lyžařských dovedností
Transkript prezentace:

jen pro vnitřní potřebu Instruktor lyžování © 2010 jen pro vnitřní potřebu Metodická komise OSÚ ZL

Technika - dovednosti O B S A H 1 hod. Sportovní trénink Základní pojmy, tělesná zátěž, reakce - superkompenzace, adaptace - kumulativní efekt, hodnocení zátěže Kondice - schopnosti Pohybové schopnosti - síla, rychlost, vytrvalost, koordinace, pohyblivost Technika - dovednosti Didaktické pokyny, model motorického učení, závěry pro praxi

zatížení sportovní výkon zotavení Základní pojmy genetika životospráva Sportovní trénink Základní pojmy zatížení kondice technika psychika taktika genetika sportovní výkon zotavení životospráva

klidových hodnot) trvá Tělesná zátěž (průběh): klid (předstartovní stav) - zátěž (trénink / závod) - zotavení Zátěž vyvolá okamžité funkční změny ve vteřinách Zotavení (návrat klidových hodnot) trvá minuty až hodiny REAKCE = odpověď na ZÁTĚŽ

Po zátěži probíhají velké metabolické změny hodiny až dny a vzniká super - kompenzace (vyšší výkon)

ADAPTACE = Trvalé a dostatečné zatěžování vede v týdnech a měsících k adaptaci, která vytvoří kumulativní efekt (KE) (vysokou výkonnost a sportovní formu) Velikost zatížení: * Doba trvání cvičení * Intenzita cvičení * Počet opakování * Interval a způsob odpočinku ADAPTACE = přizpůsobení se ZATÍŽENÍ Ukazatele hodnocení zatížení (podnětu): Druh * Síla * Doba trvání * Frekvence opakování

VELKÁ BARVA slabě červená červená až bílá Hodnocení zátěže (subjektivní příznaky) BARVA slabě červená červená až bílá POCENÍ slabé značné i pod pasem DÝCHÁNÍ zrychlené velmi rychlé, ústy, nepravidelné POHYBY správné nekoordinované POCITY bez stížností únava, bolí nohy a hlava, závratě, zvracení MALÁ únava VELKÁ únava Podle: ZOTOV (1950)

Dědičné vrozené vlohy a schopnosti (genotyp) i získané Kondice - schopnosti Dědičné vrozené vlohy a schopnosti (genotyp) i získané osvojené znaky - dovednosti (fenotyp) v pohybovém chování

Síla (S)-rychlost (R)-vytrvalost (V)-obratnost (O)-pohyblivost (P) a vzájemné propojení motorických schopností Upraveno podle ČELIKOVSKÝ (1990)

Technika - dovednosti 1 2 3 4 Podrobné informace o motorickém učení jsou v přednášce Pedagogika a psychologie

„uzavřené“ „otevřené“ Pohybové dovednosti - druhy „uzavřené“ prováděné ve stálých podmínkách „otevřené“ prováděné v proměnlivém prostředí Upraveno podle FARFEL (1975), VÉLE (1982), JAVŮREK (1986), WHITTING (1971), POULTON (1957), SELLS-TOLMAN-HENRY (1960), FUKUOKA (1971), SCHNABEL (1987), ČELIKOVSKÝ (1979)

Hodnocení pohybových dovedností ŠKÁLA (graf) Bez- vadně v terénu --------------- S chybami na lehkém svahu Nezvládá jízdu analýza záznamu pohybu goniometrie - měření úhlů částí těla např. v kotoulu letmo, při navazovaných lyžařských obloucích a pod. A 209o B testy a řetězce činností přihrávky, zásahy terče, dribling, uvolnění - dvojtakt - střelba, test základních oblouků, jízda po 1 lyži a pod. pozorování a škálování hodnocení uzlových bodů, známkování, stupně kvality, seznam prvků, grafické a numerické škály, bodování v gymnastice a v dalších tzv. „neměřitelných“ sportech C

K o n e c Autorský kolektiv: KOMEŠTÍK B., FINKOVÁ D., KRNÁČ P. a NOVÁK M.