Interreg CENTRAL EUROPE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Pavel Lukeš23.6. Praha Kontrola výdajů Interreg Central Europe Interreg Europe.
Advertisements

Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Předpoklady poskytnutí dotace Společný technický sekretariát Drážďany.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Seminář pro žadatele k 37. výzvě IROP „Energetické úspory v bytových domech II" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha OM OP LZZ D9)
Východiska pro administraci ROP Střední Morava Semináře: Olomouc Zlín
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
Dokumentace k výzvě č.02/ Olomouc Zlín Uherské Hradiště Velké Losiny.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Integrovaný regionální operační program Centrum pro regionální rozvoj České republiky Mgr. Adéla Hájková
Kontrola výdajů Interreg DANUBE
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Způsobilost výdajů Seminář pro projektové partnery, ze 4
Kontrola prvního stupně Seminář pro projektové partnery ze 4. výzvy
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Seminář pro příjemce věcná část řízení projektu TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM.
Pojem přeměna obchodní společnosti
Seminář pro příjemce OPVK
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Úvodní informace Finanční seminář pro příjemce z 1. výzvy
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Nadnárodní/meziregionální spolupráce (TNC/IRC) vs
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Seminář pro žadatele k 13. výzvě IROP „Revitalizace vybraných památek"
Základní informace o programu
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
1. výzva k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu „MAS Lípa pro venkov – IROP – Kulturní dědictví“ VAZBA NA VÝZVU.
Realizace a vyúčtování malého projektu
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Cyklus malého projektu
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Interreg CENTRAL EUROPE Finanční seminář pro příjemce Praha, Hotel Amarilis, 12. září 2017 Interreg CENTRAL EUROPE Odbor evropské územní spolupráce MMR I Stella Horváthová

PREZENTACE v kostce Finanční seminář pro příjemce 2. výzvy programu Interreg CENTRAL EUROPE Časový plán Alokace a stav implementace programu 3. výzva Právní rámec pro výkon kontroly Legislativa a dokumenty Provádění kontroly Kontakt

ČASOVý plán Podepisování smluv projektů schválených ve 2. výzvě, Kick-off jednání CE area 2017_05_31 6. MC - schválení konceptu 3. výzvy Wien 2017_06_21 Project Implementation Training pro příjemce 2.výzvy 2017_06_19 2017_06_20 Národní Finanční seminář pro příjemce z 2. výzvy – např. v ČR Praha 2017_09_12 Nadnárodní konference ´20 let spolupráce ve střední Evropě´ Vyhlášení 3. výzvy (DEN 1: panelová diskuse, interview, debaty, networking, DEN 2: 5 workshopů, prezentace projektových záměrů, výstava s využitím multimédií); registrováno: cca 400 účastníků Zveřejnění Application Manual Berlin 2017_09_21 2017_09_22 Národní Infodny ke 3. výzvě – např. v ČR 2017_10_12 Lead Applicant Training pro zájemce o 3. výzvu 2017_11_07 2017_11_08 Ukončení 3. výzvy 2018_01_25

Priority: Nadnárodní spolupráce v oblasti AlokacE Priority: Nadnárodní spolupráce v oblasti Alokace 1: Inovace 2: Nízkouhlíková ekonomika 3: Přírodní a kulturní zdroje 4: Doprava Pro program = 246,5 mil. EUR ERDF Z toho pro projekty určeno = 231,8 mil. EUR ERDF (zbytek Technická Asistence) Projekty schváleny v objemu = 154,5 mil. EUR ERDF Zbývá rozdělit = 77,3 mil. EUR ERDF (v nadcházejících 2 výzvách) Výzva Rozpočty partnerů z ČR v uplynulých výzvách: V rozmezí od 25 tis. EUR do 1 mil. EUR, medián = cca 150 tis. EUR Podíl spolufinancování pro partnery z ČR: 85% způsobilých výdajů uznaných kontrolorem Podíl partnerů z veřej./soukr. sektoru v ČR:

Stav implementace programu Výzva Předloženo projektů Schváleno projektů Schváleno projektů s účastí partnerů z ČR/ partnerů z ČR Finance schváleno všem partnerům (mil. EUR ERDF) Finance schváleno partnerům z ČR (mil. EUR ERDF) (1.) 12.2. – 15.4. 2015 (dvoukolová) 620 35 23 / 35 70,5 5,1 (2.) 26.4. – 23.6. 2016 (jednokolová) 209 50 33 / 49 96,4 8,0 Celkem 85 56 / 84 166,9 13,1 Výzva Projekty z 1. výzvy: ´start date´ v měsících květen až září 2016, 1.RP ukončeno, reporty zadány do eMS, nadále probíhá proplácení výdajů, u projektů ještě pokračuje 2.RP anebo právě začíná 3.RP, ´end date´projektů stanoven na listopad 2018 až srpen 2019 Projekty z 2. výzvy: ´start date´ v měsících květen až září 2017, 1. RP běží anebo právě začíná, ´end date´ projektů schválen na říjen 2019 až únor 2021 (3.) 21.9.2017 – 25.1. 2018 ? ? / ? 60,0

3. Výzva - Web programu Alokace podle priorit: P1 – 20 mil. EUR ERDF P4 – 10 mil. EUR ERDF –malý zájem -> největší šance na úspěch

3. VÝZVA - zeštíhlení SO Tematické zeštíhlení 1.1 SO by se měl zaměřit na posílení implementace S3 (Smart Specialization Strategies) na NN úrovni. 1.2 SO by se měl soustředit na sociální inovace, zejména na aktivity spojené s účastí těch/pro ty, koho se týkají - znevýhodněných a zranitelných skupin – tak, aby vedly k posílení jejich pozice a silnější sociální soudržnosti (např. nezam., migranti). 2.1 SO by měl zahrnovat aktivity zabývající se energetickou účinností veřejné infrastruktury – avšak mimo budov. 2.3 SO uzavřen. 3.2 SO by měl řešit pouze odvětví kulturního a kreativního průmyslu. Všechny ostatní SO zůstanou otevřené, více web programu banner „APPLY“

Právní rámec pro výkon kontroly Podle Nařízení EU č. 1299/2013 čl. 23: Zodpovídají za kontrolu výdajů členské státy na jejichž území má sídlo příjemce Kontrolní systém v ČR je centralizovaný, tzn. kontrolu vykonává jedna pověřená organizace = Centrum pro regionální rozvoj České republiky (dále jen „Centrum“), kt. svou činnost zajišťuje prostřednictvím svých poboček Na základě rozhodnutí ministryně pro místní rozvoj č. 142/2015 je kontrolou výdajů u programů Evropská územní spolupráce (tedy i Interreg CENTRAL EUROPE) pověřeno Centrum Jenom Centrum může v ČR vykonávat kontrolu výdajů u programů EÚS Výkon kontroly je pro české příjemce bezplatný!! Úkolem kontrolora je: „Ověřit, že spolufinancované produkty a služby byly dodány a že výdaje, jež příjemci vykázali, byly skutečně zaplaceny a že je dodržen soulad s platnými právními předpisy, programem a jsou splněny podmínky podpory operace.“

Legislativa a dokumenty Pro způsobilost výdajů platí tato hierarchie: Pravidla EU jsou nadřazena programovým pravidlům, kt. jsou nadřazena pravidlům národním. Pak např. programové dokumenty upravují oblasti, které nejsou přesné specifikované na úrovni EU a národní pravidla upravují jen ty postupy, které nejsou přesné stanoveny v programových dokumentech. 1.) Nařízení EU zvláště: č. 1303/2013 – tzv. obecné nařízení č. 1299/2013 – nařízení o Evropské územní spolupráci č. 1301/2013 – nařízení o ERDF č. 481/2014 – nařízení EK v přenesené pravomoci (Delegated Regulation) o způsobilosti výdajů

Legislativa a dokumenty 2.) Programové dokumenty Application Manual 2nd call – Příručka pro žadatele Interreg CENTRAL EUROPE CP - Program spolupráce IMPLEMENTATION DOCUMENTS: Implementation Manual (verze 2.1 prosinec 2016) – nutno znát http://www.interreg-central.eu/Content.Node/implement/documents.html Toolbox for implementation (ImplemenationToolbox) eMS guidance factsheets Project brand manual – Version 2 Project website manual IM obsahuje informace pro všechny partnery popisující požadavky na dokladování jednotlivých typů výdajů, způsobilost, požadavky na kontrolu, harmonogram kontroly a formuláře ke kontrole v AJ

Legislativa a dokumenty

Legislativa a dokumenty 3.) Národní dokumenty Pokyny pro příjemce ke kontrole (vč. příloh)!! http://www.dotaceeu.cz/cs/Fondy-EU/2014-2020/Operacni-programy/OP-nadnarodni-spoluprace + Náležitosti dokladování + Mzdové sazby typových pozic zákon o veřejných zakázkách č. 137/2006 Sb. (pro zakázky vyhlášené do 30.9.2016) zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (pro zakázky vyhlášené od 1.10. 2016) Metod. pokyn pro zadávání zakázek 2014-2020 Pro oblast veřejných zakázek a další specif.oblasti (ŽP apod.) platí hierarchie, kdy národní pravidla jsou nadřazena programovým pravidlům, pokud jsou národní pravidla přísnější.

Legislativa a dokumenty Kam předložit výdaje ke kontrole?: Na regionální pobočky Centra dle sídla partnera (kontakty v příloze Pokynů pro příjemce ke kontrole) Čechy Morava a Slezsko oddělení pro NUTS II Severovýchod oddělení pro NUTS II Moravskoslezsko Hradec Králové Ostrava + vybrané projekty podle seznamu na pobočce Jihovýchod – přesun zveřejněn na webu Centra Oznámení je v rolovacím menu EÚS/Interreg CENTRAL EUROPE v Novinkách: V rolovacím menu „EÚS“ ke stažení: Náležitosti dokladování Mzdové sazby typových pozic

Provádění Kontroly Cílem kontroly je ověřit: způsobilost příjemce/partnera (tj. údaje uvedené o příjemci na faktuře jsou správné a v souladu se Subsidy Contract/Partnership agreement) zda realizace projektu popsaná ve zprávě o průběhu projektu probíhá v souladu s podmínkami programové dokumentace, projektové žádosti, smlouvy (rozpočet) pokynů pro příjemce a EU/národní legislativou (výstupy projektu) dodržení pravidel pro zadávání veřejných zakázek dodržení pravidel publicity dodržení pravidel podmínek veřejné podpory, ochrany životního prostředí, rovných příležitostí a nediskriminace, tak jak je uvedeno v žádosti časovou a věcnou způsobilost výdajů soulad s legislativou EU, programovou dokumentací a národní legislativou přiměřenost (výdaje musí odpovídat cenám v místě a čase obvyklém) a musí být vynaloženy v souladu s principy hospodárnosti, účelnosti, efektivnosti zda deklarované výdaje byly vynaloženy v souvislosti s projektem a aktivitami uvedené v žádosti o projekt (Application form),v souladu s platným rozpočtem projektu a se smlouvou/partnerskou dohodou (Subsidy Contract, Partnership Agreement) výdaje musí být identifikovatelné (originály dokladů projektového partnera musí být řádně označené číslem, akronymem/názvem projektu a názvem programu), prokazatelné, doložitelné potvrzenými účetními doklady, tzn. musí být definitivní, zachyceny v účetnictví partnera analyticky na projekt, uhrazeny skutečné dodání produktů a služeb (dle dodacích listů, ukázek výstupů, prezenčních listin atd.)

Provádění Kontroly ˃7.500 EUR Časový harmonogram kontroly CZ partneři předkládají výdaje ke kontrole zpravidla každých 6 měsíců, pokud nárokované výdaje partnera za dané reportovací období jsou ˃7.500 EUR Bez ohledu na tento finanční limit musí příjemci předložit výdaje ke kontrole minimálně jednou do roka. Zpráva o průběhu projektu (část popisující aktivity) se předkládá za každé reportovací období, tedy v 6 měsíčních cyklech. Lhůty pro předkládání dokladů ke kontrole pro příjemce: do 15 dnů po skončení každého reportovacího období např. reportovací období od. 1.1. až 30.6. – nutno předložit do 15.7. Centrum má 60 dní na kontrolu a vystavení certifikátu LP musí do 3 měsíců po skončení reportovacího období vložit souhrnnou zprávu za celý projekt a souhrnné výdaje do Monitorovacího systému. Kdy je vhodné kontaktovat Kontrolora? zadávání veřejných zakázek pochybnosti o způsobilosti výdaje pochybnosti o dokladování výdaje předkládání výdajů ke kontrole (reportingu)

Provádění kontroly Reportovací proces viz kapitola B.1 Implementation manual Předkládání výdajů kontrolorovi uskutečňuje partner prostřednictvím eMS (formulářů), a související podpůrné dokumenty odevzdává v elektr.podobě na nosičích anebo ve vytištěné podobě. Kontrolor buď potvrdí, nebo odmítne (zčásti, nebo plně) výdaj, který příjemce k ověření předložil. Částka, kterou národní kontrolor ověřil a potvrdil, bude poté uvedena v „certifikátu o výdajích“. Tuto LP zahrne do společné zprávy o průběhu. Po předložení všech výdajů kontrolor zpracuje kontrolní dokumenty: Certificate of Expenditures, Control Certificate, Control Check List Kontrolní dokumenty jsou součástí Joint Progress Report, kterou předkládá leadpartner na JS.

Provádění Kontroly Jaké faktory ovlivňují průběh kontroly: kvalita zpracování předložených podkladů (zprávy o realizaci, finanční zprávy) dodržení požadavků v Pokynech a programové dokumentace řádné doložení/vykázání výdajů podle program. dokumentace a Pokynů spolupráce partnera s kontrolorem v případě doplňování požadovaných informací/podkladů termín předložení výdajů ke kontrole Na co je třeba dát pozor!!!: veřejné zakázky dodržování pravidel publicity časová a věcná způsobilost výdajů dle program.dokumentace rozpočet projektu – budget lines, změna rozpočtu shoda informací předkládaných kontrolorovi s informacemi v reportingu pro LP příjmy projektu problematika dvojího financování

základní pravidla, reportování

Reportování Reportování – pomůcky: videotutorials na webu programu (youtube) eMS factsheets,

Kontakty Národní kontaktní místo – Ministerstvo pro místní rozvoj Odbor evropské územní spolupráce kancelář: Letenská 3, Praha Phone +42 (0) 224 862 213, +42 (0) 224 862 260 Mail nadnarodni@mmr.cz Web www.dotaceEU.cz/ Programové období 2014-2020 / Programy Twitter @Interreg_CZ www.interreg-central.eu info@interreg-central.eu +43 (0) 1 8908 088 - 2403 facebook.com/CentralEuropeProgramme linkedin.com/in/centraleuropeprogramme twitter.com/interregce