TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Advertisements

Úhel Převody jednotek velikosti úhlů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu.
Slouží ke grafickému znázorn ě ní množin, vztah ů mezi množinami a operací s množinami. Vennovy diagramy Projekt OP VK - CZ.1.07/1.1.26/ „Matematika.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_10 Název materiáluZákladní.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT49 Název školy SPŠ a.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky MEIII Dekodéry pro.
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Pojem informace Pojem informace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Kombinatorika. Základní pojmy. Pravidla pro práci se skupinou:
PRAVDĚPODOBNOST A MATEMATICKÁ STATISTIKA Úvod, kombinatorika
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Název prezentace (DUMu): Geometrická posloupnost – řešené příklady
Elektronická učebnice - II
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Lineární funkce - příklady
Variace bez opakování 25. srpna 2013 VY_42_INOVACE_190202
Utkání PhDr. Vladimír Süss, Ph.D.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
se sluchovým postižením“
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
PARAMETRICKÉ VYJÁDŘENÍ PŘÍMKY
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Velikost nářadí.
PERMUTACE S OPAKOVÁNÍM
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
8.1.2 Podprostory.
ODCHYLKA DVOU PŘÍMEK V ROVINĚ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kritéria dělitelnosti
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Název prezentace (DUMu): Logaritmické rovnice
VY_32_INOVACE_66.
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
LOGARITMICKÉ ROVNICE- procvičení
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
DUM - Digitální Učební Materiál
Lineární funkce Zdeňka Hudcová
Rovnice s absolutní hodnotou I.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
VY_32_INOVACE_62.
BIBS Informatika pro ekonomy přednáška 2
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Rovnice základní pojmy.
ZOBRAZENÍ MNOŽINY R DO JEDNOTKOVÉ KRUŽNICE
Pravděpodobnost a statistika
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Základní statistické pojmy
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Matematika – přirozená čísla
Matematika + opakování a upevňování učiva
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Lineární funkce a její vlastnosti
Název prezentace (DUMu): Lomená funkce
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Grafy kvadratických funkcí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR KOMBINATORIKA Mgr. Zdeňka Hudcová

KOMBINATORIKA Zabývá se otázkami souvisejícími s určováním počtu všech skupin sestavených podle předem daných pravidel (vlastností) Vznik v 17 století – karetní hry, hry v kostky Skupiny – se sestavují z nějaké základní množiny prvků a důraz se klade na 2 hlavní vlastnosti: - zda záleží na pořadí prvků ve vytvořené skupině - zda se prvky mohou opakovat ve skupině

VARIACE BEZ OPAKOVÁNÍ Definice: K-členná variace z n prvků je každá uspořádaná k-tice (tj. k-tice v níž záleží na pořadí prvků) vytvořená pouze z těchto n prvků tak, že každý prvek se v ní vyskytuje nejvýše jednou. = n(n-1)(n-2)….(n-k+1)

PERMUTACE Definice: n.(n-1).(n-2)……2.1 = n! Zvláštní definice: 0! =1 Permutace n prvků je uspořádaná n-tice sestavená pouze z těchto prvků tak, že se v ní každý prvek vyskytuje právě jednou. Definice: Definice: n.(n-1).(n-2)……2.1 = n! Zvláštní definice: 0! =1

VARIACE S OPAKOVÁNÍM Definice: K-členná variace s opakováním z n prvků je uspořádaná k-tice z těchto prvků tak, že se každý prvek v ní vyskytuje nejvýše k-krát

KOMBINACE Definice: K-členná kombinace bez opakování z n prvků je neuspořádaná k-tice, v níž nezáleží na pořadí prvků sestavená pouze z těchto prvků tak, že každý prvek se v ní vyskytuje nejvýše jednou.

KOMBINACE S OPAKOVÁNÍM

KOMBINATORICKÉ PRAVIDLO SOUČINU Počet všech uspořádaných k-tic, jejichž 1. člen lze vybrat právě n1 způsoby, 2. člen po výběru 1. členu právě n2 způsoby , ……. k-tý člen po výběru k-1 členu nk způsoby je roven součinu n = n1 . n2 . … . . . nk

Příklady Z města A do města B vedou 4 cesty, z B do C vedou 2 cesty. Kolik je možností dostat se z A do C přes B? Sadař má naroubovat 4 stromy a má k tomu 7 roubů. (1 roub naroubovat jedním roubem ). Kolik je možností naroubování? Určete počet všech čtyřciferných přirozených čísel, v jejichž dekadickém zápisu není cifra nula a ze zbývajících devíti číslic se v něm každá vyskytuje nejvýše jednou. V botníku je po jednom páru kozaček, sandálů, tenisek, hnědých a černých polobotek. Určete, kolika způsoby lze z nich vybrat jednu pravou jednu levou botu, které nepatří k sobě.