STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zeměpis na našem gymnáziu
Advertisements

Základní umělecká škola V. Petrželky, Edisonova 90, Ostrava – Hrabůvka
Výuka cizích jazyků a výměnné pobyty naši školy - němčina
HV-1 Hudební výchova DUM č. 3 Prima – kvarta osmiletého studia
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
Název Intervaly Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
HUDEBNÍ VÝCHOVA Havrlantová Natálie 2010.
1.r.2.r.3.r.4.r.5.r.6.r.7.r. Hra na klavír Hudební nauka Skupinová interpretace 1111 Učební plán hry na klavír hudebního oboru ZUŠ.
ICT 2 – HV - Vokální činnosti
ICT – 2 – 3 – 36 HV Dětský sbor Anotace: Prezentace slouží k procvičení poslechových dovedností dětí a zopakování pojmů z hudební výchovy. Prezentace.
Stupnice Štěpánka Kubínová.
Přednáška 02 Počítání harmonie Učíme se opět od starých Řeků
Jak se mění frekvence ve stupnici?. Jak vnímáte stupnici? zkusme si ji zahrát nebo zazpívat většinou jako schody nebo přímku – jejím grafem je zápis v.
Školní vzdělávací program, Hra na klavír
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 6.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Hudební kvíz Kristýna Čermáková.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv42/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ICT – Hudební výchova – Vokální činnosti
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Temperované ladění.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Didaktika hudební výchovy 1
Název Kvintakordy Předmět, ročník Hudební výchova, 2. ročník
Název Septakordy Předmět, ročník Hudební výchova, 2. ročník
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 3. Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor / předmět: Hudební výchova Tematický okruh:
ICT – 2 – 3 – Hudební výchova
Výuka informatiky Gymnázium Šlapanice.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_539_Rytmika-nádobí AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK, DATUM:
ICT – 2 – 3 – Solmizační slabiky
Statistika – základní pojmy, diagramy
ICT 2 – ANOTACE Materiál slouží k realizaci písně ve 2/4 taktu, obsahuje úkoly k opakování pojmů z hudební výchovy.Součástí je správné řešení úkolů.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl, 9. května 1181, Litomyšl Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název: Hudební slovník 15. část.
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB LIDOVÁ PÍSEŇ Mgr. Eva Řebíčková.
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
Hudba - intervaly Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Píseň Trpasličí svatba,
Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má.
Poznej a zahraj písničku
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_Píseň Běží liška k Táboru,
Osnova pro pedagogy MŠ a ZŠ a studenty středních pedagogických škol Vypracovala Mgr. Dominika Valešková.
Notová osnova Houslový a basový klíč.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Píseň Statistika,
Lidové písně Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_05_LIDOVÉ PÍSNĚ Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
TÉMA: Intervaly ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/07 
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
TÉMA: Akordy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
TÉMA: Notová osnova a klíče ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Rozdelenie intervalov
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
PRO TY, CO SE RÁDI BOJÍ.
HUDEBNÍ VÝCHOVA STUPNICE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Transkript prezentace:

STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB INTONAČNÍ METODY Mgr. Eva Řebíčková

Materiál slouží k prezentaci učiva intonačních metod. ANOTACE Materiál slouží k prezentaci učiva intonačních metod. Údaje jsou uvedeny v bodech, které mohou posloužit učiteli jako osnova při výkladu učiva. Fakta jsou doplněny notovou dokumentací.

INTONACE Schopnost správně si představit a zazpívat tóny na základě zrakového podnětu podle notového zápisu bez pomocí hudebního nástroje

ZAINTONUJTE TENTO HUDEBNÍ ÚRYVEK

VÝBORNĚ TENTO HUDEBNÍ ÚRYVEK BYL JEDNODUCHÝ A ABYCHOM ZVLÁDLI TAKÉ TĚŽŠÍ INTONAČNÍ ÚRYVKY A ABYCHOM TUTO SCHOPNOST PLNĚ ROZVINULI, VYUŽÍVÁME K TOMU INTONAČNÍ METODY POJĎME SE PODÍVAT, JAKÉ INTONAČNÍ METODY ZNÁME

TONÁLNÍ PÍSŇOVÁ METODA (metoda opěrných písní) INTONAČNÍCH METODY SOLMIZACE TONÁLNÍ PÍSŇOVÁ METODA (metoda opěrných písní) NÁPĚVKOVÁ INTONAČNÍ METODA

SOLMIZACE Intonační metoda založena na tom, že jednotlivé stupně stupnice jsou pojmenovány solmizačními slabikami (do – re – mi – fa – so – la – si – do)

POJĎME SI ZAINTONOVAT PODLE SOLMIZAČNÍ METODY

TONÁLNÍ PÍSŇOVÁ METODA Autor Ladislav Daniel Intonační metoda založeno na tom, že si jednotlivé stupně stupnice vybavíme podle některé známé písně, která příslušným tónem začíná

ZAZPÍVÁME SI TĚCHTO 8 LIDOVÝCH PÍSNÍ Dívča, dívča Maličká su Koukej,koukej Ráda, ráda Ovčáci, čtveráci To je zlaté posvícení Ach není, tu není Oči černé oči

VÝBORNĚ! PRÁVĚ TYTO PÍSNĚ POUŽIJME JAKO PÍSNĚ OPĚRNÉ K VYBAVENÍ SI JEDNOTLIVÝCH STUPŇŮ STUPNICE. BUDEME JIM ŘÍKAT OPĚRNÉ PÍSNĚ.

OPĚRNÉ PÍSNĚ 1. stupeň Ovčáci, čtveráci 2. stupeň Dívča, dívča 3. stupeň Maličká su 4. stupeň Oči černé oči 5. stupeň To je zlaté posvícení 6. stupeň Ach není, tu není 7. stupeň Koukej, koukej Vašku 8. stupeň Ráda, ráda

NÁPĚVKOVÁ INTONAČNÍ METODA Autor František Lýska Intonační metoda založena na tom, že si jednotlivé intervaly vybavíme podle nápěvků – počátečních melodických úryvků známých lidových písní Zazpívat intervalový krok nám pomůže lidová píseň, která příslušným intervalem začíná

POJĎME SI ZAZPÍVAT TYTO LIDOVÉ PÍSNĚ Ach synku, synku Kočka leze dírou Běží liška k Táboru Hoří Ej lásko, lásko U panského dvora Růžovou Ti krinolínu Sil jsem proso

SKVĚLE A PRÁVĚ MELODICKÉ ÚRYVKY TĚCHTO LIDOVÝCH PÍSNÍ NÁM POMOHOU ZAZPÍVAT PŘÍSLUŠNÝ INTERVALOVÝ KROK

LIDOVÉ PÍSNĚ SLOUŽÍCÍ JAKO MELODICKÉ ÚRYVKY čistá prima velká sekunda velká tercie čistá kvarta čistá kvinta velká sexta velká septima čistá oktáva Ach synku, synku Kočka leze dírou Běží liška k Táboru Hoří Ej lásko, lásko U panského dvora Růžovou Ti krinolínu Sil jsem proso

ZOPAKUJEME SI, CO JSME SE NAUČILI CO JE INTONACE? CO NÁM SLOUŽÍ K ROZVÍJENÍ SCHOPNOSTI SPRÁVNÉ INTONACE? JAKÉ ZNÁTE INTONAČNÍ METODY? CHARAKTERIZUJTE SOLMIZAČNÍ INTONAČNÍ METODU. CHARAKTERIZUJTE TONÁLNÍ PÍSŇOVOU METODU. CHARAKTERIZUJTE NÁPĚVKOVOU INTONAČNÍ METODU.

ZAPAMATOVALI JSTE SI TOHO OPRAVDU HODNĚ DĚKUJI ZA POZORNOST NASHLEDANOU

Použitá literatura a zdroje http://inzer.cz/hudba/lekce-ucitele/hledam-ucitele-intonace-48549.html http://eamos.pf.jcu.cz/amos/kat_hv/modules/low/kurz_text.php?identifik=kat_hv_6773_t&id_kurz=&id_kap=4&id_teach=&kod_kurzu=kat_hv_6773&id_kap=4&id_set_test=&search=&kat=&startpos=5 http://sisinaaa.blog.cz/0708 http://misa-bezva.blog.cz/rubrika/smajlici Kovařík, Vladimír: Hudební výchova pro střední pedagogické školy, SPN 1988 Vlastní zdroje autora