Rozvinutá dopravní infrastruktura jako podmínka růstu ekonomiky ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Regionální dimenze sítě TEN-T
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Strategie dopravy MD ČR
II. ROČNÍK MEZINÁRODNÍ KONFERENCE Střední Morava-křižovatka dopravních a ekonomických zájmů , Luhačovice Pavel ŠVAGR „Dopravní módy a rozvoj.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Dopravní sektorové strategie ČR, výhled a rizika projektů regionu střední a východní Moravy v období Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo.
Potřeby dopravní infrastruktury z pohledu krajů Ing. Jaroslav Drozd statutární náměstek hejtmana ZK Dopravní politika ČR, sektorové strategie a OPD2 Priority.
Strategická průmyslová zóna Holešov Konference Nová adresa pro Vaše podnikání Karel Machotka ředitel sekce podnikání Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR.
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Setkání pracovníků kontaktních míst pro podnikatele MPO, Praha Kontaktní místa Hospodářské komory České republiky.
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Konference Nová adresa pro Vaše podnikání Strategická průmyslová zóna Holešov Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínský kraj.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
K plavebnímu stupni Děčín Doc. Ing. Josef Seják, CSc.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Strategická průmyslová zóna Holešov. lokalita v srdci Evropy.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
1 V. Ročník mezinárodní konference Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů 24. září 2015 Luhačovice Potřeby dalšího rozvoje dopravní.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Dopravní konference Pardubice Ing. Martin Kolovratník 1)Aktuální novely dopravních zákonů 2)Vznik „Spolku pro výstavbu.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY Vysokorychlostní trat ě v Č R, koncepce a otázky k ř ešení Emanuel Šíp předseda Dopravní sekce Hospodářské.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje
Rozvojové záměry na železnici
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Podnikatelská zóna Š t e r n b e r k
Strategické úkoly MD Pardubice
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Koncepce rozvoje sítě a finanční výhledy
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Priority rozvoje dopravní infrastruktury střední a východní Moravy a Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Strategie a změny přístupu EU k podpoře rozvoje dopravní infrastruktury po roce 2020 Petr Zahradník Připraveno pro vystoupení na konferenci Střední Morava.
Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou.
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Rozvinutá dopravní infrastruktura jako podmínka růstu ekonomiky ČR HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY www.komora.cz Rozvinutá dopravní infrastruktura jako podmínka růstu ekonomiky ČR Ing. Vladimír Dlouhý CSc. prezident Hospodářské komory ČR VII. ročník mezinárodní konference „Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů“ Luhačovice 21. 9. 2017 1

Hospodářská komora České republiky www.komora.cz Hospodářská komora České republiky Hospodářská komora České republiky zastupuje podnikatelskou veřejnost Vznikla na základě zákona č. 301/1992 Sb. o Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky HK ČR podporuje všechny podnikatelské oblasti mimo zemědělství, potravinářství a lesnictví (tuto činnost vykonává Agrární komora ČR) Posláním Hospodářské komory je vytvářet příležitosti pro podnikání, prosazovat a podporovat opatření, která přispívají k rozvoji podnikání v ČR, a tím i k celkové ekonomické stabilitě státu Sdružuje téměř 15 000 členů (právnických i fyzických osob) organizovaných v 60 regionálních a 98 oborových asociací Strana 2

Pohled Hospodářské komory na českou ekonomiku HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY www.komora.cz Pohled Hospodářské komory na českou ekonomiku Česká ekonomika v současné době roste vynikajícím způsobem - meziroční růst ve 2. čtvrtletí 2017: 4,7 % Již delší dobu vykazuje Česká republika nejnižší míru nezaměstnanosti v EU – tento pozitivní prvek má ovšem protiklad ve stále silně rostoucím počtu neobsazených volných pracovních míst, což brání v podnikání a omezuje růstový potenciál země Současná vláda nebyla podnikatelům příznivá: byrokracie a papírování přes všechny sliby stále narůstaly; další problémy vytvářejí neprůhledná legislativa, nařízený růst minimálních mezd, omezování výdajových paušálů a úřadování spojené s EET Ani novela stavebního zákona nepřinesla větší změnu v byrokracii při povolování staveb - potřebujeme takové stavební právo, které zjednoduší, zpřehlední a zrychlí stavební řízení. Nutností je i speciální zákonná úprava režimu přípravy a výstavby strategických staveb Strana 3 3

Pohled Hospodářské komory na význam dopravy HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY www.komora.cz Pohled Hospodářské komory na význam dopravy Doprava – přirozený krevní oběh země, propojující podnikatele a zákazníky a rozvíjející kontakty mezi lidmi Historická výhoda České republiky – díky své zeměpisné poloze vždy byla křižovatkou pohybu lidí a zboží; na Střední Moravě se po tisíciletí kříží cesty údolím Moravy a Moravskou bránou V poslední době se bohužel tyto výhody ztrácejí – země nepostupuje dostatečně rychle ve strategických projektech (dálnice, železnice) a je stále častěji objížděna Hospodářská komora klade velký důraz na urychlení přípravy a brzkou výstavbu sítě vysokorychlostní železnice – návrat ke křižovatce Evropy a výrazné zlepšení dopravní nabídky pro regiony i podnikatele Strana 4 4

Silniční stavby na Střední Moravě sledované HK HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY www.komora.cz Silniční stavby na Střední Moravě sledované HK Stavby v realizaci: D1 0137 Přerov – Lipník I/35 Valašské Meziříčí - Lešná 3.etapa Stavby v postupující přípravě: D1 Říkovice-Přerov I/55 mimoúrovňová křižovatka s ČD Přerov – Předmostí I/57 Semetín - Bystřička 2.stavba Stavby v problémech: D49 Hulín – Fryšták D55 Otrokovice jihovýchodní obchvat Strana 5 5

Železniční a vodní stavby na Střední Moravě sledované HK HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY www.komora.cz Železniční a vodní stavby na Střední Moravě sledované HK Stavby v realizaci: ETCS Petrovice u Karviné - Ostrava - Přerov – Břeclav Stavby v postupující přípravě: Rekonstrukce žst.Přerov, 2. stavba Rekonstrukce žst.Přerov, 3. stavba Prodloužení splavnosti Otrokovice - Plavební komora Rohatec Rekreační přístav Veselí nad Moravou Stavby v problémech: Plavební komora Bělov Strana 6 6

Střední Morava a Rychlá spojení (VRT) HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY www.komora.cz Střední Morava a Rychlá spojení (VRT) Předpokládaná zastávka VRT/ RS v Přerově Olomouc: dosažitelná z Přerova, vedle toho úvahy o vylepšení trati Praha – Pardubice na 160 km/h Problematický projekt modernizace trati Brno – Přerov Velký otazník: jak zajistit kvalitní napojení Zlína na VRT? Zdroj obrázku: SŽDC Strana 7 7

Význam strategické průmyslové zóny Přerov Bochoř HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY www.komora.cz Význam strategické průmyslové zóny Přerov Bochoř Hospodářská komora se velmi energicky ujala podpory zachování vnitrostátního veřejného a mezinárodního neveřejného letiště Přerov - Bochoř Letiště se má stát jádrem strategické průmyslové zóny Po dokončení přilehlého úseku dálnice D1 (předpoklad 2019) lze očekávat zvýšený zájem investorů HK podpoří výstavbu železniční vlečky, pokud bude požadována zúčastněnými podnikateli Průmyslová zóna může být ve vzdálenější budoucnosti napojena na navrhovaný vodní koridor Dunaj – Odra – Labe (jeho účelnost je nyní prověřována studií proveditelnosti zadanou ministerstvem dopravy) Strana 8 8

Co prosazuje HK pro urychlení výstavby dopravní infrastruktury? HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY www.komora.cz Co prosazuje HK pro urychlení výstavby dopravní infrastruktury? Přípravu legislativy zajišťující dostatečnou preferenci vybraných strategických infrastrukturních staveb (zákon o státních strategických projektech, s možným zrušením nefunkčního zákona č. 416/2009 Sb.) Obecnou novelu stavebního zákona nebo nový zákon dále zjednodušující, zpřehledňující a zrychlující stavební řízení Obnovu vize a strategické role Ministerstva dopravy a zefektivnění fungování státních investorských organizací v oblasti dopravní infrastruktury Revizi dosavadních často zastaralých koncepcí železniční sítě a orientaci jejího vývoje na předpokládaný evropský stav 2030 - 2050 Zajištění stabilního financování rozvoje dopravní infrastruktury prostřednictvím přímého určení podílu na daňových položkách (silniční daň, mýto apod.) včetně zajištění dostatečného financování údržby silnic nižších tříd Strana 9 9

Děkuji Vám za pozornost ! HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY www.komora.cz Děkuji Vám za pozornost ! Hospodářská komora České republiky, Florentinum (recepce A), Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1 T: 266 721 300, F: 266 721 690, E: office@komora.cz