Hodnoty a Společenská odpovědnost firem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠÍŘÍME PRINCIPY CSR A UDRŽITELNÉHO PODNIKÁNÍ.
Advertisements

Vliv konceptu zelených budov na provozní fázi výstavbového projektu Ing. Jiří Dobiáš LEED AP.
Společenská odpovědnost firem – nový faktor konkurenceschopnosti podniků Jméno a příjmení: PRSKAVCOVÁ, M., MARŠÍKOVÁ, K., ŘEHOŘOVÁ, P., ZBRÁNKOVÁ, M. Datum:
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
CSR interní kampaň.
MEDITACE SAHADŽA JÓGY.
Knihovna v obci - proč? aneb Víme, co máme? Kardašova Řečice říjen 2005 Zlata Houšková.
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
Možné dopady strategie Evropa 2020 na malé na malé a střední podniky Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Praha Strategie EVROPA 2020 Nové.
IveHale s.r.o..
Sociální podnikání v ČR Bc. Jitka Čechová
a jeho využití u klientů po CMP
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Obnovená strategie EU pro sociální odpovědnost podniků na období Komentáře a otázky Ivo Jupa.
Praha, 26. – 27. listopadu Obsah pojmu prevence Řada na sebe navazujících opatření Nutná spolupráce všech relevantních subjektů V ČR je obcí.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Základní kategorie ekonomie  Vztah ekonomie.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
KOMUNIKACE MEZI OBCÍ A OBČANY Panelová diskuse Ing. Jan Havlík, MPA – tajemník MěÚ.
OSOBNOST.
Workshop ke konceptu společenské odpovědnosti firem - CSR - Klára Tichá partner rozvojového partnerství Equal Aspra, a.s. Moderní formy péče o zaměstnance.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Specializace  Kooperace  Dělba práce.
Úvod.  Ekonomie = interdisciplinární věda zkoumající zejména chování ekonomických subjektů = dále také hospodárnost, úspornost, dobré hospodaření  Obecná.
Systém managementu jakosti QMS
Partnerství se soukromým sektorem v rozvojové spolupráci Michal Kaplan Česká rozvojová agentura Kulatý stůl na MZV Praha,
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Rozdíly mezi osobnostmi
Koncepce marketingového řízení
Společenská odpovědnost organizací
Zdravá škola.
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
CSR Společenská zodpovědnost firem. Vývoj společenské zodpovědnosti Stát a církev=tradiční garanti, jejich role slábne Začátky CSR: 2.pol. 20.stol. V.
Nákupní chování spotřebitele
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice. Proč znalostní ekonomika ? silná konkurence ekonomická krize efektivní výroba a prodej.
knowledge management, řízení znalostí, management znalostí
Společenská odpovědnost firem Ing. Silvia Aguilar Bobadilla VŠE-Kostelecké horky
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
EKOINKUBÁTOR PODNIKOVÁ EKONOMIKA ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
PRÁVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ - úvod do problematiky
Řízení a plánování kariéry
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Hledání zaměstnání, nezaměstnanost, úřady práce, rekvalifikace N á zev.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Corporate Social Responsibility Kristýna Hercegová, ES IMS EM029 Evropská ekonomická integrace - podnikový pohled JUDr. Václav Šmejkal Ph.D.
Z AJIŠŤOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB Kontrahování služeb se soukromým a neziskovým sektorem.
ČLOVĚK s mentálním postižením Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice, o.s. Barbora Uhlířová.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
Corporate Social Responsibility
Společenská odpovědnost a školy
1. PODNIKÁNÍ Ing. Martina Kozáková.
Společenská odpovědnost firem
Společenská odpovědnost v Rodinném pivovaru BERNARD
Zájmy -aktivačně motivační vlastnosti
Společensky odpovědné podnikání
Společenská odpovědnost v Rodinném pivovaru BERNARD
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku.
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?
Corporate Social Responsibility (CSR)
zpracovaný v rámci projektu
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Edukační (výchovné a vzdělávací) cíle
Prvky edukačního procesu
monitorovacích indikátorů a kvality realizace SPL MAS
Transkript prezentace:

Hodnoty a Společenská odpovědnost firem Ing. Jan Havlík, MPA tajemník MěÚ Žďár nad Sázavou KÚ Jihlava 22.9.2016

Hodnoty-principy-pilíře? „Základní hodnoty, které naplňují určitý podnik životem, musí být především autentické.“ Jim Collins a Jerry Porras Trojí zodpovědnost (anglicky triple bottom line) je princip, podle kterého by činnost firmy měla stát na třech pilířích: ekonomické prosperitě (profit), kvalitě životního prostředí (planet) a společenském kapitálu (people). https://cs.wikipedia.org/wiki/Troj%C3%AD_zodpov%C4%9Bdnost Kde a jak vznikly? Kdo je jejich nositelem? Kdy se hodnoty jednotlivců a organizace potkávají? Jak se to projevuje?

Trojí zodpovědnost - pilíře (hodnoty Trojí zodpovědnost - pilíře (hodnoty?) Společenské odpovědnosti firem (Corporate Social Responsibility – CSR)

Lidé (people)

Životní prostředí (planet)

Ekonomika, zisk (benefits, profit)

Předpoklady a znaky nebo projevy? Informační centra, vozíky a plošiny pro imobilní, přebalovací pulty jsou pouhým předpokladem (znakem) odpovědnosti, ale spokojenost sami o sobě nezajistí. Podobně jako třídění odpadu, energetické úspory nebo tisk na recyklovaný papír nezachrání naši modrou planetu. Redukce nákladů a efektivnější procesy bez chuti je hledat, využívat a soustavně realizovat mají omezený a dočasný efekt. Jaké jsou tedy reálné projevy odpovědnosti?

Projevy i základní hodnoty Jsem vstřícný k lidem, pomáhám, mám zájem o druhé, zdravím, podporuji, plním své sliby …. Netisknu a nesvítím zbytečně, neplýtvám, nejedu autem, ale …, třídím odpad….. Je mi to vlastní a přirozené, jsme tak vychováváni od dětství To jsou projevy a nesou je autentičtí lidé! autenticita osobnosti pak znamená „opravdovost a ryzost člověka, schopnost a dovednost být sám sebou, důvěřovat si a akceptovat se“ prof.PhDr.Rudolf Kohoutek,CSc

Několik jich znám, vážím si jich a jdeme do toho společně !