NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žáci se naučí druhy vět, procvičí si učivo hravou formou Autor
Advertisements

Orientace ve městě.
VEDLEJŠÍ VĚTY.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Souvětí souřadné, souvětí podřadné
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM03 Předmět: Český jazyk Ročník: 3. Klíčová.
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ (Pu)
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.07 Název pro školu:
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.5.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
Dej dvojku červeného měj hezký večer a.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
CIRKUS PŘEČTĚTE SI POZORNĚ POVÍDKU. Ráno na zelené louce za městem ještě nic nebylo. Rostla tam jen tráva, kterou nikdo nesekal. Když ale šel Jirka.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Pořadí vět VY_32_INOVACE_18 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka,
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Zájmena skloňují se druhy: osobní přivlastňovací ukazovací tázací
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Slabiky dě, tě, ně VY_32_INOVACE_11 Sada 3 Základní škola.
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Věta jednoduchá a souvětí“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K 05 Přivlastňovací zájmena – 5. tř.
Podstatná jména: pád Sedm pádů Pomůže nám pejsek Byl jeden pes. 1. pád: Kdo? Co? Šel do lesa. 2. pád: Koho? Čeho? Utekl myslivci. 3. pád: Komu? Čemu?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K 07 Jazyk. rozbory pro 6.třídu - prověrka TEMA: Český.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K kontrolní práce pro 6. třídu.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ příslovečné určení 1 Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eliška Kopečná VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_12_Český jazyk_31_Protiklady,
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_18_Slovní.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Zdeňka.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_28_Z POHÁDKY DO POHÁDKY ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Přívlastek VY_32_INOVACE_03-27 Ročník: Vzdělávací oblast:
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Věta se skládá ze slov Název školy
ZÁJMENA – ON, JENŽ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Předložky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Věta se skládá ze slov Název školy
RISKUJ!.
VY_32_INOVACE_ 14_ Souvětí a jeho stavba
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Vy_32_INOVACE_72_Věta jednočlenná a dvojčlenná
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Metodický list: Slovní druhy 1. část
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Elektronická učebnice - I
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Spojky.
Zájmena.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_3.2.8.1. K 17 Příslovečné určení TEMA: Český jazyk 6. třída ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2976

Příslovečné určení Hana Kletečková

Anotace Tato prezentace je určena pro 6. třídu a je procvičovací. Žáci se z výkladu dozví o příslovečném určení a ihned si ho na této prezentaci procvičí. Následuje samokontrola, neboť řešení se zobrazuje ihned na konci prezentace. Lze si cvičení vytisknout a zadat jako prověrku, též lze zadat i jako domácí úkol (lze vytisknou na jeden papír).

Vyhledejte ve větách příslovečné určení místa Vyhledejte ve větách příslovečné určení místa. Nadepište číslicí, kterým slovním druhem jsou vyjádřena. Pohladil jsem psa za ušima. Proč jste sem přijel? Na čele mu vystoupila vráska. Vlak odjel z Masarykova nádraží. Lovci štvali zajíce k lesu. Nedaleko nás zastavilo auto. V lukách je velký rybník. Musíte jít touto ulicí až na náměstí a pak zahnout doprava. Koně bystře letěli úvozem. Ze síně zavanul do místnosti chlad. Venku fičel ostrý a studený vítr. Odtud se nikdo ven nedostane. Jdeš už domů?

Řešení: Pohladil jsem psa za ušima. Proč jste sem přijel? Na čele mu vystoupila vráska. Vlak odjel z Masarykova nádraží. Lovci štvali zajíce k lesu. Nedaleko nás zastavilo auto. V lukách je velký rybník. Musíte jít touto ulicí až na náměstí a pak zahnout doprava. Koně bystře letěli úvozem. Ze síně zavanul do místnosti chlad. Venku fičel ostrý a studený vítr. Odtud se nikdo ven nedostane. Jdeš už domů?

Vyhledejte ve větách příslovečná určení času Vyhledejte ve větách příslovečná určení času. Řekněte, kterým slovním druhem jsou vyjádřena. Představení trvalo dlouho. Za chvíli jsem našla v mlází několik kozáků. Nikdy se tam už nevrátím. Kdy se to stalo? Potom bylo slyšet, jak v křoví zapraskaly větvičky. Zítra máme školu od osmi do dvou. Hodinu nikdo ani nepromluvil. Do půlnoci byla silná bouřka, ale k ránu se již vyjasnilo. Denně cvičí na klavír. O přestávce nesmíme vycházet z budovy školy. Maminka ti stále říká, že musíš chodit včas. Auto nám opravili během hodiny a k večeru jsme už byli u dědy.

Řešení: Představení trvalo dlouho. Za chvíli jsem našla v mlází několik kozáků. Nikdy se tam už nevrátím. Kdy se to stalo? Potom bylo slyšet, jak v křoví zapraskaly větvičky. Zítra máme školu od osmi do dvou. Hodinu nikdo ani nepromluvil. Do půlnoci byla silná bouřka, ale k ránu se již vyjasnilo. Denně cvičí na klavír. O přestávce nesmíme vycházet z budovy školy. Maminka ti stále říká, že musíš chodit včas. Auto nám opravili během hodiny a k večeru jsme už byli u dědy.

Vyhledejte příslovečná určení způsobu Vyhledejte příslovečná určení způsobu. Řekněte, kterým slovním druhem jsou vyjádřena. Najednou ho něco prudce udeřilo do čela. Tvářil se překvapeně. Do Paříže odcestovali letadlem. Pes zavětřil a rozhlédl se pátravě kolem sebe. Zahanbeně se na něho kývla. „To je správné,“ řekl s uspokojením. Vlídně se na mě usmála. Indián se nepozorovaně proplížil strážemi k ohni. Neměj strach, nějak to dopadne.

Řešení: Najednou ho něco prudce udeřilo do čela. Tvářil se překvapeně. Do Paříže odcestovali letadlem. Pes zavětřil a rozhlédl se pátravě kolem sebe. Zahanbeně se na něho kývla. „To je správné,“ řekl s uspokojením. Vlídně se na mě usmála. Indián se nepozorovaně proplížil strážemi k ohni. Neměj strach, nějak to dopadne.

Vyhledejte příslovečná určení a určete jejich druh. Bakterie jsou dobře pozorovatelné pod mikroskopem. Dopis je špatně formulovaný a není napsaný na počítači. Mléko je uskladněné v chladničce. Vaše děti jsou krásně opálené. Balíček je zalepený lepidlem. Malý zajíček byl přikrčený v trávě. Obrázek je malovaný pastelkami. Dalekohled je zaměřený na Mars. Jeho ruce byly studené jako led.

Řešení: Bakterie jsou dobře pozorovatelné pod mikroskopem. Dopis je špatně formulovaný a není napsaný na počítači. Mléko je uskladněné v chladničce. Vaše děti jsou krásně opálené. Balíček je zalepený lepidlem. Malý zajíček byl přikrčený v trávě. Obrázek je malovaný pastelkami. Dalekohled je zaměřený na Mars. Jeho ruce byly studené jako led.

Citace Text: V. STYBLÍK A KOL. Český jazyk pro 6. ročník ZŠ. 2. vydání. Praha: SPN, 2001. ISBN 80-7235-148-6.