CZ.1.07/1.1.05/ Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
4.B Vodnaté oxidy; 5.Uhličitany Mineralogie vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Advertisements

Č ÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU VYS_32_INOVACE_495_Fixační přípravky NÁZEV ŠKOLY Vyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_20_ Zrcadla Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola 21. století Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jitka Malíčková NÁZEV: Význam a použití halogenidů II TÉMATICKÝ CELEK:
Kyslíkaté kyseliny Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 4. ročník Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
CZ.1.07/1.1.05/ Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod Mgr. Markéta Ulrychová.
Ch_055_Fotosyntéza v noci Ch_055_Přírodní látky_Fotosyntéza v noci Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4A_11_Cukry.
VY_52_INOVACE_05_12_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
Disperze světla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4. ročník čtyřletého.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_20_Halogenidy Téma: Chemie.
Uhlík C Carboneum Chemický prvek, který je základním stavebním kamenem
DERIVÁTY UHLOVODÍKU- HYDROXYDERIVÁTY
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_12 TÉMA: Vlastivěda4
Druhy barev podle účelu
Polodrahokamy a Drahokamy
Kyseliny.
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Kyslíkaté kyseliny Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_19
VY_52_INOVACE_08 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová  
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Barva světla, šíření světla a stín
Šlechtěná omítka CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TE_ZP_07
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Autor: Mgr. Radana Marelová
Přírodní zdroje na Zemi
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Neživá příroda - horniny.
Chemie pro 9.ročník ZŠ Karboxylové kyseliny.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_16_Halogeny
Autor: Andrea Kolářová
VY_32_INOVACE_200 Tomáš Nový osmý kraje ČR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_199 Tomáš Nový osmý Kraje ČR
Procvičení a upevnění učiva
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Různé podmínky života na Zemi
Název školy: Základní škola Záboří nad Labem, okres Kutná Hora, příspěvková organizace Autor: Ivana Stará Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
Autor: Kouglová Rita Název : VY_32_INOVACE 14C_07 Téma Zimní příroda
VY_52_INOVACE_16 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová Využití.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Způsoby uložení grafické informace
Věta se skládá ze slov Název školy
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Autor: Andrea Kolářová
Název školy: Základní škola Záboří nad Labem, okres Kutná Hora, příspěvková organizace Autor: Ivana Stará Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_31_ Barvy.
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.1.05/04.0031 Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod Mgr. Markéta Ulrychová BARVIVA

BARVIVA Skládají se ze 4 složek: 1) z pigmentu – látka, která mění barvu odráženého světla, část viditelného světelného spektra pohltí, část odrazí – vše závisí na stavbě sloučeniny 2) pojiva – vrstva, která odpovídá za ochranné vlastnosti, většinou to jsou organické látky, např. pryskyřice, fermeže 3) plnidla- slouží k vyrovnání mechanických vlastností, používají se kaolín, křída, vápenec,… 4) rozpouštědla – těkavé organické látky, v nichž je rozpuštěné barvivo, např. toluen, xylen, alkoholy,… i voda

HISTORIE Už v době kamenné – jeskynní malby (dřevěné uhlí, barevné hlinky) Velký rozvoj v 19. st. – průmyslová revoluce Dnes: 1)technická barviva – uměle 2) přírodní barviva – malé využití (chlorofyl – rostliny, hemoglobin – krev)

BARVIVA Bílá – titanová běloba, zinková běloba, sádra, křída, vápenec Žlutá – žluté okry, chromová žluť, kadmiová žluť Červená – červené okry, minium Modrá – kobaltová modř, ultramarin Zelená – chromová zeleň, zelené hlinky Černá – grafit, saze Kovové pigmenty – metalízy Světélkující pigmenty Antikorozní pigmenty - zinek

CITACE Použity obrázky z otevřené galerie www.office.microsoft. com Použity obrázky z vlastní galerie