Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup?
Advertisements

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Využití poměru v kartografii Jak bude velké hřiště? Výlet podle mapy.
Konstrukce rovnoběžníku. ROVNOBĚŽNÍKY čtverecobdélníkkosočtvereckosodélník všechny strany mají stejnou velikost protější strany mají stejnou velikost.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová KONSTRUKCE ČTVERCE OBDÉLNÍKU.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Užití goniometrických funkcí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
1. Popiš co vidíš a odhadni teplotu na obrázku?
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Obsah geometrických útvarů
56.1 Goniometrické funkce a jejich vlastnosti I.
1. Čím se liší pohyby těchto těles?
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Elektronická učebnice - II
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Světadíly a oceány
Množiny bodů dané vlastnosti
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
FUNKCE – soustava souřadnic
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Kolik zbyde? Když sníš půlku koláče? Když sníš čtvrtku koláče?
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
11.1 Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
46.1 Podobnost C´ B´ A´ C Změř úsečky a zapiš jejich délky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Středově souměrné útvary
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
20.1 Malá násobilka - násobení
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Podobnost trojúhelníků
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Lichoběžník Výkop má tvar lichoběžníku Vana má tvar lichoběžníku Autor: Mgr. Miluše Džuberová

Už umíme rozlišit lichoběžníky Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Už umíme rozlišit lichoběžníky Rovnoramenný lichoběžník Pravoúhlý lichoběžník Obecný lichoběžník

Odvodíme vzorec pro obsah lichoběžníku Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Odvodíme vzorec pro obsah lichoběžníku c b d v o = a + b + c+ d c a

Urči obsahy lichoběžníků Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Urči obsahy lichoběžníků Čtverec sítě má velikost 1 cm, pak velikost uvedenou v lichoběžníku 8 2 3 7 9 5 11 6

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Úlohy k procvičení Základny lichoběžníku měří 22 cm a 16 cm, jeho obsah 76 cm. Vypočti výšku lichoběžníku. Narýsuj do sešitu v měřítku 1 : 2 Vypočti obsah lichoběžníku, (viz náčrt), jehož základny mají velikost z1 = 7 cm, z2 = 3,5 cm

Náročnější úlohy (pro šikovné) Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Náročnější úlohy (pro šikovné) Vypočítej obsah rovnoramenného lichoběžníku, jehož základny mají velikost 6,5 cm a 1,5 cm. Úhly při dolní základně měří 45°. Načrtni Sestroj rovnoramenný lichoběžník KLMN, který má délky základen 8 cm a 4 cm, výšku 4 cm. Rovnoramenný lichoběžník je osově souměrný

Lichoběžník = trapezoid Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Lichoběžník = trapezoid rovnoramenný lichoběžník = isosceles trapezoid pravoúhlý lichoběžník = right trapezoid úhlopříčka = diagonal základna = base obsah = area výška = altitude obvod = circumference

Test Odpovídej ANO – NE, svou odpověď zdůvodni nejlépe na náčrtu Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Test Odpovídej ANO – NE, svou odpověď zdůvodni nejlépe na náčrtu Narýsuj daný lichoběžník, změř potřebné údaje, vypočti jeho obsah a obvod. Může mít pravoúhlý lichoběžník všechny strany shodné? Je jedno rameno pravoúhlého lichoběžníku zároveň jeho výškou? Je rovnoramenný lichoběžník osově souměrný? Je rovnoramenný lichoběžník středově souměrný? Může být pravoúhlý lichoběžník rovnoramenný?

Použité zdroje: Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Použité zdroje: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/??Origin=EC790014051029&CTT=6&ver=12&app=winword.exe