Složené úrokování Tematická oblast

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jednoduché a složené úrokování. Úrokování dekurzivní - polhůtné anticipativní – předlhůtné bankovní rok – 360 dnů bankovní měsíc – 30 dnů.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R16_Jednoduché úrokování TEMA: Matematika.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Zobrazení kulovým zrcadlem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4.
Finanční matematika 5. (finanční gramotnost) Složené úrokování zkráceně.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Závislost odporu kovového vodiče na teplotě Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA - Kmitání, vlnění a.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Pravopisná hlídka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření
Aritmetický průměr Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : Prosinec.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_03 Název materiáluDluhopis,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_06 Název materiáluUrčování.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Věty o shodnosti trojúhelníků
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Numerická gramotnost Ing. Barbora Chmelíková.
BANKOVNICTVÍ.
Úrok Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Náš svět Tematická oblast
Člověk a vývoj civilizace
Název vzdělávacího materiálu
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Jednoduché úrokování Tematická oblast
ARTE POVERA Tematická oblast
Práce se sloupkovými diagramy
Název vzdělávacího materiálu
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Sloupkový diagram Tematická oblast
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název vzdělávacího materiálu
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Rychlost a zrychlení kmitavého pohybu
Příčné zvětšení zrcadla
Ohyb světla na optické mřížce
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Konstrukce trojúhelníku podle věty Ssu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Násobení lomených výrazů
Finanční matematika 4. (finanční gramotnost) Složené úrokování
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základy finanční matematiky 1
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
Coulombův zákon Tematická oblast FYZIKA - Kmitání, vlnění a elektřina
Dělení mnohočlenů jednočlenem
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Život – pohledy na přírodu
Dělení lomených výrazů
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
Interference na tenké vrstvě
VY_62_INOVACE_ – Příklady na výpočet úroků z vkladů a úvěrů
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Konstrukce lichoběžníku
Zobrazení tenkou čočkou
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
Intenzita elektrického pole
36 FINANČNÍ MATEMATIKA.
Seminář o stavebním spoření
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Složené úrokování Tematická oblast MATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum vytvoření 11. 12. 2012 Ročník 4. ročník osmiletého studia gymnázia Stručný obsah Vysvětlení rozdílů mezi jednoduchým a složeným úrokováním, řešení vzorového příkladu Způsob využití Procházením stránek objasníme princip složeného úrokování. Po první části vzorového příkladu řeší žáci další části samostatně. Autor Mgr. Petr Zezulka Kód VY_32_INOVACE_24_MZEZ19 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín

Co je složené úrokování? 1. Pomocí následujícího příkladu zjistěte, jaký je podstatný rozdíl mezi jednoduchým úrokováním, které už dobře znáte, a složeným úrokováním. 2. V částech a), b) se pokuste odhadnout, kdy se složené úrokování používá a části c), d) vyřešte podle tohoto vzoru sami.

Příklad: Pan Konečný si uložil na začátku roku 30 000 Kč na termínovaný vklad s roční úrokovou mírou 4,2 %. Jakou částku bude mít na účtu za 2 roky, jestliže si žádné úroky během této doby nevybíral? Řešte úlohu v případě, že: a) Úroky jsou připisovány vždy na konci roku. b) Úroky jsou připisovány na konci každého pololetí. c) Úroky jsou připisovány čtvrtletně. d) Úroky jsou připisovány na konci každého měsíce. Zavedeme označení veličin: p … odpovídající část roční úrokové míry n … počet úrokovacích období 𝑋 𝑛 ... částka, která bude na účtu po n úrokovacích obdobích (po připsání úroku a odečtení 15 % daně z úroku) 𝑋 𝑛 = C . (1 + 0,85 p) 𝑛

a) Úroky jsou připisovány jednou ročně: 𝑋 2 = C . (1 + 0,85 p) 2 C … původní vložená částka 0,85 … desetinným číslem vyjádřené patnáctiprocentní zdanění úroku p … roční úroková míra vyjádřená desetinným číslem 𝑋 2 = 30 000 . (1 + 0,85 . 0,042) 2 Kč 𝑋 2 = 32 180,20 Kč Jsou-li úroky připisovány pouze jednou ročně, bude mít Pan Konečný na účtu za dva roky částku 32 180,20 Kč.

b) Úroky jsou připisovány na konci každého pololetí: 𝑋 4 = C . (1 + 0,85 p) 4 𝑋 4 … částka na konci 4. úrokovacího období (4 pololetí během dvou let) Nezapomeň: Na konci každého pololetí banka nepřipíše na účet úrok v plné výši, ale pouze část roční úrokové míry odpovídající danému úrokovacímu období. Je-li tedy úrokovacím obdobím 6 měsíců, připíše banka vždy polovinu roční úrokové míry, tedy 2,1 %. 𝑋 4 = 30 000 . (1 + 0,85 . 0,021) 4 Kč = 32 200 Kč Budou-li úroky připisovány jednou za pololetí, bude mít pan Konečný na účtu za dva roky částku 32 200 Kč.

? c) Úroky jsou připisovány jednou čtvrtletně: 𝑋 8 = C . (1 + 0,85 p) 8 𝑋 8 … částka na konci 8. úrokovacího období (8 čtvrtletí během dvou let) Je-li tedy úrokovacím obdobím čtvrtletí, připíše banka vždy čtvrtinu roční úrokové míry, tedy 1,05 %. 𝑋 8 = 30 000 . (1 + 0,85 . 0,0105) 8 Kč 𝑿 𝟖 = 32 210,10 Kč Je-li úrokovací období 3 měsíce, bude mít pan Konečný na účtu za dva roky celkem 32 210,20 Kč. Všímejte si, jak se celková suma na účtu mění v závislosti na délce úrokovacího období. ?

d) Úroky jsou připisovány jednou měsíčně: 𝑋 24 = C . (1 + 0,85 p) 24 𝑋 24 … částka na konci 24. úrokovacího období (24 měsíců během dvou let) Je-li tedy úrokovacím obdobím 1 měsíc, připíše banka vždy dvanáctinu roční úrokové míry, tedy 0,35 %. 𝑋 24 = 30 000 . (1 + 0,85 . 0,0035) 24 Kč 𝑿 𝟐𝟒 = 32 216,90 Kč Je-li úrokovací období 1 měsíc, bude mít pan Konečný na účtu za dva roky celkovou částku ve výši 32 216,90 Kč.

DŮLEŽITÉ ROZDÍLY MEZI ÚROKOVÁNÍM JEDNODUCHÝM A SLOŽENÝM 1. Při jednoduchém úrokování se úročí pouze uložená částka, při složeném úrokování se úročí i úroky. 2. Složené úrokování je pro vás výhodnější, zvlástě pokud máte peníze uloženy v bance po dlouhou dobu. Po určitém čase totiž můžete získat více peněz i úročením dřívějších úroků, které se vždy po skončení úrokovacího období připisují k vaší vložené částce. 3. Jednoduché úrokování se používá tehdy, máte-li peníze v bance po dobu kratší nebo rovnu úrokovacímu období.