určeno pro žádosti na rok 2013 (a dál) Informační systém MŠMT pro elektronické řešení dotačních programů - oblast prevence rizikového chování http://is-prevence.msmt.cz určeno pro žádosti na rok 2013 (a dál)
Cíl této části prezentace Seznámit vás s novým elektronickým informačním systémem pro podávání projektových žádostí v Programu na podporu aktivit oblasti prevence rizikového chování u dětí a mládeže v letech 2013–2018 Ukázat vám, kde najdete pomoc v případě nesnází Seminář pro žadatele na rok 2013
Seminář pro žadatele na rok 2013 Obsah I. Úvodní informace o systému II. Registrace nové organizace (žadatele) III. Správa projektů IV. Založení a vyplnění projektové žádosti V. Uzavření projektu a podání žádosti VI. Potřebujete pomoc? Seminář pro žadatele na rok 2013 3 3
I. Úvodní informace o systému Informační systém je JEDINEČNÝ pro programy prevence rizikového chování Informační systém je webová aplikace Informační systém je přístupný pouze pro registrované uživatele – registrace se provádí pouze jednou Zadávat projektovou žádost můžete po přihlášení se prostřednictvím uživatelského jména a hesla Uživatelské jméno a heslo získáte při registraci
Úvodní stránka = AKTUALITY 1. Anotace úvodní stránky 2. Nejnovější aktuality 3. Archiv aktualit 5 5
METODIKA 1. Začněte zde 2. Anotace rubriky 3. Podrobnější informace 3. Metodika žádostí 4. Dnešní prezentace a vlastní metodika ke stažení - zde
Vstup do systému a registrace Pro vstup do aplikace s možností zadávání projektové žádosti zadejte uživatelské jméno (= IČ) a heslo a klepněte na tlačítko „PŘIHLÁSIT SE“ Nejste-li ještě zaregistrováni, je třeba „ZAREGISTROVAT SE“ klepnutím na stejnojmenné tlačítko Pokud zapomenete (ztratíte) jméno a heslo, klepněte na tlačítko „OBNOVENÍ HESLA“
1I. Registrace nové organizace (žadatele) obsahuje několik částí: Základní údaje o žádající organizaci přístupové údaje (jméno, heslo) potvrzení registrace mailem Údaje o organizaci (žadateli) základní údaje působnost typ poskytovaných služeb kontaktní údaje statutární zástupce 8
Registrace 1 – vložení přístupových údajů Vložte Oficiální název organizace a IČ vaší organizace A jméno a e-mail zadavatele dat o organizaci - na tento mail vám přijdou informace k dokončení registrace (ale i při obnovování hesla)
Registrace 2 – potvrzení přístupových údajů Text mailu obsahuje uživatelské jméno heslo k přihlášení do systému a internetový odkaz, který je KLEPNUTÍM POTVRDIT a tím dokončit registraci organizace
Obnovení hesla 3. Zadáte a potvrdíte nové heslo 1. Zadejte buď vlevo IČ (neznáte-li, pak vpravo e-mail) a klepněte na tlačítko OBNOVIT HESLO Obnovení hesla 1. Zadejte buď IČ nebo registrační E-MAIL a klepněte na tlačítko OBNOVIT HESLO 2. Systém zahájí obnovu hesla a na váš registrační e-mail přijde žádost na dokončení změny 3. Zadáte a potvrdíte nové heslo 11 11
Přihlášení do systému Pro vstup do aplikace s možností zadávání projektové žádosti zadejte mailem zaslané Uživatelské jméno a heslo … …a klepněte na tlačítko „PŘIHLÁSIT SE“ 12 12
Úvodní obrazovka po přihlášení do systému Nová záložka PROJEKTY …Aktualizace údajů o organizaci 13 13
Nastavení údajů o organizaci …údaje z registrace (budou již načteny) …ukážete-li myší na editační pole, systém vám napoví žlutou „bublinovou“ nápovědou Položky dat o organizaci (vkládají se JEDNOU za organizaci a platí PRO VŠECHNY vámi podávané projekty) …zadané údaje je třeba VŽDY „ULOŽIT“ 14 14
Změna hesla Heslo musí splňovat základní bezpečnostní pravidla: 1. Zadáte a potvrdíte nové heslo … 2. Nezapomeňte „ULOŽIT ZMĚNY“ 15 15
Nastavení organizace Korespondenční údaje… obec, ulice, PSČ, kraj, okres, … Fakturační údaje … IČ, finanční úřad, právní subjektivita Údaje o bance… kam vám přijde (po schválení:-) ) dotace Kontaktní údaje organizace Osoba jednající (zodpovídající) za organizaci – ŘEDITEL!!! – bude uvedena v Rozhodnutí 16 16
Dokumenty organizace 1. Začněte zde … 2. Vyberte typ souboru 3. Zadejte jeho název v systému 4. Vyberte příslušný Soubor na disku 5. Nezapomeňte „VLOŽIT DOKUMENT“ 17 17
Rozpracované projekty… III. Správa projektů 1. Klepněte zde… Rozpracované projekty… …lze je Editovat Smazat Založení nového projektu: V oblasti protidrogové politiky V oblasti prevence kriminality
Podané, resp. projekty vrácené Rozpracované projekty… Projekty vrácené k přepracování Projekty odeslané k formální kontrole 19 19
IV. Založení a vyplnění projektové žádosti Projektová žádost obsahuje několik částí (kapitol): Základní údaje o projektu Základní idea a stručný obsah projektu Cílovou skupinu (nově) Mzdové prostředky (DPP, DPČ, HPP) Neinvestiční výdaje (ONIV) Zdroje financování Kontaktní osoby projektu Další přílohy ve formě připojených souborů
Struktura projektové žádosti Název aktuálně upravovaného projektu Návrat na tuto úvodní obrazovku projektu Tiskový náhled aktuálně upravovaného projektu Aktuální stav vyplňování „kapitol“ projektu … všechny kapitoly musí mít nakonec „zelenou fajfku“ Návrat na úvodní přehled všech projektů (rozpracovaných i uzavřených)
Základní údaje o projektu Realizace projektu (Od: min 1.1.2013 Do: max 31.12. 2018 a působnost projektu 2. Spádová PPP – NOVĚ (u celostátních projektů se nevyplňuje, PPP taky ne) 3. Certifikace (A/N) 4. Předjednání projektu na MŠMT a s kým (ne pro školy a školská zařízení) Nezapomeňte „ULOŽIT ZMĚNY“ 22 5. Prohlášení o bezdlužnosti 22
Základní idea a stručný obsah projektu Vyplňte jednotlivá pole … žlutá bublinová nápověda vás bude provázet … co je kam potřeba napsat a v jakém rozsahu. Pokud vám pole nebudou stačit, můžete rozšiřující informace vložit do kapitoly Připojené soubory 23 2. Nezapomeňte „ULOŽIT ZMĚNY“ 23
Cílová skupina 1. Na jaký druh prevence je projekt zaměřen 2. Kvantifikace cílové skupiny (žáci, pedagogičtí pracovníci), pro kterou je projekt určen 3. Je-li projekt realizován na více školách, vložte sem textový soubor s jejich seznamem (název, adresa, kontaktní osoba) 4. Nezapomeňte „ULOŽIT ZMĚNY“ 24 24
Mzdové prostředky (MP) CELKEM max. 250 000 Kč 1. DPP (nacionále, vzdělání, druh a délka činnosti v projektu, finanční požadavky z dotace) 2. DPČ (nacionále, …) – nově samostatně 3. HPP (nacionále, …) 25 25
Neinvestiční výdaje (ONIV) 1.1 Materiálové náklady (potraviny, kancelářské potřeby, majetek do 40000 Kč, pohonné hmoty) 1.2. Jiné nemateriálové náklady 1.3 Energie (elektřina, plyn, vodné, jiné) 1.4 Opravy a udržování (budov, aut, jiné) 1.5 Cestovné (zaměstnanců, klientů) Materiál max. 25 % celkové dotace MSMT 1.6 Ostatní služby (telefony, poštovné, ostatní spoje, nájemné, právní a ekn. služby, školení a vzdělávání, jiné provozní služby) 1.7 Jiné provozní náklady Služby max. 40 % celkové dotace MSMT 26 2.1 Jiné mzdové náklady 26
Zdroje financování 1. Do pole MŠMT se částky načtou z jiných „kapitol“ 2. Do ostatních polí v případě vícezdrojového financování doplňte ve struktuře Neinvestiční Mzdové náklady Celkové náklady a celkové náklady projektu se načtou z jiných „kapitol“ žádosti 3. MP + ONIV = ZDROJE FINANCOVÁNÍ 27 4. Nezapomeňte „ULOŽIT ZMĚNY“ 27
Kontaktní osoba projektu 1. Zadáte požadované kontaktní údaje na osobu, která bude garantovat a koordinovat realizaci projektu … 2. Nezapomeňte „ULOŽIT ZMĚNY“ 28 28
Připojené soubory 1. Pomocí tlačítka Procházet vyberte na svém disku vhodnou přílohu (jako příloha k mailu) 2. Nezapomeňte „ULOŽIT ZMĚNY“ 29 29
V. Uzavření projektu a podání žádosti Projektová žádost se odevzdává v elektronické i písemné verzi: Finální kontrola projektové žádosti náhled projektu – věcná kontrola zdroje financování – finanční kontrola Odevzdání elektronické verze = uzavření projektu Odevzdání tištěné verze projektu tisk žádosti ze systému (je identická s elektronickou verzí) zaslání (doručení) na NIDM 30
Náhled projektu v průběhu psaní Souhrnně se zobrazí všechny položky žádosti v podobě, ve které bude po kompletaci všech povinných položek projekt uzavřen a převeden do PDF formátu. Nejedná se o finální žádost, ale POUZE o náhled!!!
Uzavření projektu …teprve pak půjde „Uzavřít a podat hotový projekt“… Vše by mělo být „zelené“… …a stáhnout a vytisknout si finální žádost ve formátu PDF… 32
Správa projektů Přehled uzavřených a odeslaných projektů Stažení finální žádosti ve formátu PDF, Tuto žádost vytisknete a pošlete na sběrnou adresu na NIDM!!! 33 33
VI. Potřebujete pomoc? Kdykoliv budete potřebovat pomoci, využijte: Nápovědu Interaktivní formulář „Potřebuji pomoc“ V případě nejkrajnější nouze volejte Jarka Nováková (NIDM): Tel.: +420 246 088 239 Mobil: +420 774 315 141 34
Uživatelská podpora - Nápověda 35
Uživatelská podpora Potřebuji pomoc Když jste kdekoliv dříve klepli na kruh…objeví se tento formulář: 1. Vyplníte kontaktní své údaje – sem vám budou pracovníci podpory odpovídat 2. Specifikujete dotaz 3. Odešlete na helpdesk 36
Shrnutí I. Úvodní informace o systému II. Registrace nové organizace (žadatele) III. Správa projektů IV. Založení a vyplnění projektové žádosti V. Uzavření projektu a podání žádosti VI. Potřebujete pomoc? Seminář pro žadatele na rok 2013 Mohu uzavřít prezentaci? ANO NE 37 37
Důležité kontaktní údaje NIDM – potřebuji pomoc MŠMT – odbor 27 – vyhlašovatel Mgr. Martina Budinská, Ing. Radka Heřmánková, Mgr. Vladimír Sklenář +420 234 811 331 +420 234 811 554 +420 234 811 698 budinskam@msmt.cz Radka.Hermankova@msmt.cz Vladimir.Sklenar@msmt.cz NIDM – příjem žádostí Mgr. Nováková Jaroslava +420 246 088 239 jarka.novakova@nidm.cz 38