Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_07_12_vyjmenovaná slova
PLYŠ, LYSÝ, PELYNĚK Nemoc Doplň správná i –y, í –ý: Nemoc Když byl Toník nemocný, dostal od rodičů pl šového medvěda. Jakmile Toník usne, pl šové zvířátko ho hl dá. Chlapec spal nekl dně. Zdálo se mu, že Míšovi nezb l ani jeden chloupek, že zůstal docela l sý. Maminka nal la do hrnečku z pálené hl ny pel ňkový čaj. Pel něk pravý je léč vá b l nka, která má šedozelené l st a žluté kvítky. Pel ňkový čaj je hořký, ale Toníka vyléčil. Teď už je Toník zdravý. Sedí s pl šovým medvídkem u stolu, hladí ho a vypráví mu příběh o koníčkovi s b lou l sinkou na čele.
Seřaď tato vyjmenovaná slova podle abecedy: lyže mlýn blýskat se polykat lýko slyšet vzlykat plýtvat plynout
Dopiš chybějící vyjmenovaná slova po ,,L“ , mlýn, , polykat, , plýtvat, , lýtko, lyže, , , lysý,
u l t k d r ř a b o 1. Veliká šelma kočkovitá …. Doplň křížovku: 1. Veliká šelma kočkovitá …. 2. Abychom získali mouku, musíme obilí …… 3. Aby byly dětské hračky měkké, dává se do nich ….. 4. Některé léky se musí ……. celé. 5. Nikdo nevyrušuje, je zde ….. 6. V ohradě se pásl …….. 7. Paní prodavačka vložila boty do …….. 8. Ten, kdo jezdí na lyžích - …... 9. Děti pomáhají své mladší sourozence ……. 10. Neztrať ….. od bytu. 11. Paní listonoška nesla malý …….. 12. Dědeček umí uplést proutěný …... u l t k d r ř a b o
Popis Prezentace je určená k osvojení zbývajících vyjmenovaných slov po ,,L“ – PLYŠ, LYSÝ, PELYNĚK a k procvičení učiva. V prvním cvičení žáci doplňují i – y, í – ý, ve třetím cvičení dopisují chybějící vyjmenovaná slova stejným způsobem – kliknutím levým tlačítkem myši na rámeček a doplněním pomocí klávesnice. Druhé cvičení procvičuje abecední řazení některých vyjmenovaných slov po ,,L“. Přemisťují se ,,modré cedulky“ do prázdných rámečků mezi oranžovými linkami. ,,Cedulky“ se přesouvají kliknutím levým tlačítkem myši do rohu kartičky a následně posunem myši se současným držením levého tlačítka. Čtvrté cvičení – křížovka. Vyplňuje se kliknutím na každé políčko levým tlačítkem myši a vepsáním patřičného písmene pomocí klávesnice.
Zdroje Myšlenková mapa – dle návrhu autorky Snímek 2 - obrázek dle návrhu autorky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Vlková.