Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické službyČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Soukromá střední odborná škola Břeclav, s.r.o.,
Advertisements

URČENÍ ROVNICE LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_9_Určení rovnice lineární.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 7 – Lineární rovnice – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Definice: Funkce f na množině D(f)  R je předpis, který každému číslu z množiny D(f) přiřazuje právě jedno reálné číslo. Jinak: Nechť A, B jsou neprázdné.
VY_32_INOVACE_FCE1_08 Funkce 1 Kvadratická funkce.
MATEMATIKA Lineární nerovnice o jedné neznámé a jejich soustavy.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obecná rovnice přímky - procvičování
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Druhá mocnina dvojčlenu a rozdíl druhých mocnin
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Kvadratické nerovnice
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Matematika Směrnicový tvar přímky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Funkce Funkce (píšeme f (x) ) je každé zobrazení množiny A do množiny R, kde A je libovolná podmnožina množiny R. Zobrazované množině A říkáme definiční.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
MATEMATIKA Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
Lineární funkce Funkce daná rovnicí , kde . Definiční obor:
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
Název prezentace (DUMu): Posloupnosti
LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
Rovnice s absolutní hodnotou I.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
MATEMATIKA Logaritmické rovnice.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Matematika Elipsa.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_MAT_VA_10 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Grafické řešení kvadratických nerovnic Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
7.2 Lineární funkce Mgr. Petra Toboříková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Ing. Gabriela Bendová Karpytová
Kvadratická funkce Funkce daná rovnicí , kde . Definiční obor:
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Lineární funkce a její vlastnosti
VY_12_INOVACE_Pel_III_13 Funkce – kvadratická funkce
MATEMATIKA Goniometrické funkce Příklady 2.
Obecná ROVNICE PARABOLY
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
MATEMATIKA Kvadratická funkce Příklady.
11. Vlastnosti funkcí – extrémy funkce
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0535 Škola: Soukromá střední odborná škola Břeclav, s.r.o., Mládežnická 3, 690 02 Břeclav Předmět: Matematika Ročník: 3. Téma: Graf kvadratické funkce Tematický okruh: Funkce a její graf Jméno autora: Mgr. Jitka Konečná Datum tvorby: 29.11.2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_MAT_02_KO Soubor: VYSTUPY/VY_32_inovace_MAT_02_KO Anotace: výukový materiál je určen k získání základních znalostí o grafu kvadratické funkce

Graf kvadratické funkce Kvadratická funkce je dána předpisem kvadratický člen lineární člen absolutní člen Grafem kvadratické funkce je parabola

Parabola Parabola je křivka, která je osově souměrná. Tato osa souměrnosti prochází vrcholem paraboly. Pro a kladné je parabola nahoru otevřená Pro a záporné je parabola dolů otevřená V V vrchol paraboly

Funkce Grafem funkce je parabola s vrcholem v počátku, jejíž osa je rovnoběžná s osou y. Pomocí tabulky určíme alespoň další dva body na parabole. Zakreslíme do soustavy souřadnic 0xy. Pozn. Pro různé hodnoty čísla a se parabola více či méně otevírá vůči ose y.

Příklad Sestrojte graf funkce , , Řešení: tabulka tabulka tabulka Všechny tři grafy sestrojíme do jedné soustavy souřadnic 0xy x 1 -1 2 -2 y x 1 -1 2 -2 y 4 x 1 -1 2 -2 y 8

1 2 3 4 -3 -2 -1 x y 5 -5 -4

Funkce Grafem funkce je parabola s vrcholem jejíž osa je rovnoběžná s osou y Určíme vrchol paraboly a poté pomocí tabulky alespoň další dva body na parabole. Zakreslíme do soustavy souřadnic 0xy.

Příklad Sestrojte graf funkce Řešení: Určíme vrchol paraboly , tedy Pak určíme alespoň dva body c x 1 -1 y 3

1 2 3 4 -3 -2 -1 x y 5 -5 -4 V

Funkce  

Příklad  

Příklad Poté určíme alespoň další dva body na parabole pomocí tabulky. x 1 -2 y -5

1 2 3 4 -3 -2 -1 x y 5 -5 -4 -6   V

Průsečíky grafu s osami  

Příklad  

Příklad  

Příklady k procvičení  

Použité zdroje http://www.math.tamu.edu/~Don.Allen/digit alcam/goldenarch/parabola__2.png CALDA, Emil a kol. Matematika pro netechnické oboru SOŠ a SOU 1.díl. Praha: Prometheus, 2001, ISBN 80-7196- 020-9.