Strategické úkoly MD Pardubice 07.09.2017.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tisková konference MD a SŽDC
Advertisements

Ústí nad Labem Dosažení potřebné kapacity justičních institucí
Strategie dopravy MD ČR
Příprava Operačního programu Doprava února 2013 Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
1 Ing. Ivo Toman, MBA náměstek ministr dopravy 5. července 2012 Průhonice Téma: „ Rozvoj dopravní infrastruktury ČR “ „ Nová dopravní a technická legislativa.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D., ředitel SFDI
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
„Úvodních 100 dní“ Tisková konference 10. května 2007 Ministerstvo dopravy České republiky.
Konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Dopravní politika ČR pro léta
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Podpora veřejné dopravy z fondů EU v programovém období Konference Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 16. května 2016.
Dopravní infrastruktura, legislativní normy a výhled dopravního stavitelství. Programovací období Ing. Dan Ťok ministr dopravy.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Financování dopravní infrastruktury 2015 – 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Státní fond dopravní infrastruktury Střednědobý výhled rozpočtu a vliv mýtného Ing. Miloslav Linhart referent odboru řízení výdajů.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Dopravní konference Pardubice Ing. Martin Kolovratník 1)Aktuální novely dopravních zákonů 2)Vznik „Spolku pro výstavbu.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Kvalitní dopravní infrastruktura Ing. Dan Ťok
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Budoucnost české dopravní infrastruktury Ing. Dan Ťok
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví?
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Koncepce rozvoje sítě a finanční výhledy
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Metodika pro správu změn díla (variací) u stavebních zakázek
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Financování dopravní infrastruktury v ČR
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
Financování silnic II. a III. třídy
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Legislativní iniciativa a strategie MD k zefektivnění přípravy a realizace infrastrukturních projektů Konference Moravské dopravní fórum, Ing.
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Strategické úkoly MD Pardubice 07.09.2017

Priority MD v oblasti dopravní infrastruktury Silnice a dálnice: - pokračuje příprava (rekordní výdaje do přípravy v 2016), významný posun většina tahů územně ukotvena, práce na DUR a DSP výstavba - zahajování nových staveb modernizace D1 velký rozsah oprav a modernizací, Železnice: Dokončování koridorů III a IV Práce v uzlech Modernizace nádražních budov Rekonstrukce a modernizace tratí a nádraží schválen Program rozvoje rychlých železničních spojení v ČR

Maximální možné využívání evropských zdrojů na dopravu Stav čerpání kombinace prostředků SFDI + OPD II historicky za rok 2016 nejlepší čerpání celého rozpočtu SFDI v současné době prostavěno 21 mld. Kč z OPD II, více než 1/4 prostředků která do ČR přišla OPD II vyhlásil ze všech programů nejvyšší objem výzev za předpokladu čerpání 25 mld. evropských prostředků v OPD na rok 2017 bude vyčerpáno cca 1/3 celého OPD 2014 – 2020, dočerpání OPD v 2020 kromě silničních a železničních staveb OPD se připravují i výzvy v oblasti elektromobility (dobíjecí stanice) nebo obnovy vozidlového parku osobní železniční dopravy

Novela stavebního zákona, jednotné řízení: Nová legislativa Novela stavebního zákona, jednotné řízení: hlavním cílem: celkové zjednodušení povolovacích procesů v rámci pozměňovacích návrhů v PSP ve 3. čtení neprošly 3 klíčové aspekty pro rezort dopravy: nemožnost přiznat odkladný účinek žaloby proti vyvlastnění předběžná držba změna příslušnosti pro vedení územního řízení a vyvlastnění u staveb obsažených v PÚR ČR z ORP na krajské úřady Zákon 416/2009 Sb. (MD + MPO) o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury hlavní myšlenka: respektovat specifičnost infrastrukturních staveb a umožnit tak jejich jednodušší, efektivnější a odbornější posouzení a projednání prostor pro dokončení hlavních myšlenek SZ za účelem urychlení výstavby DI Stavební trh vs. ZZVZ: nabídkové ceny zakázek ve vztahu k dostatku/nedostatku stavebních zakázek na trhu v čase (rozdíl předpokládané a reálné tržní ceny za stavební práce) Aktualizace smluvních obchodních podmínek na světový standard FIDIC

Smluvní obchodní podmínky FIDIC: Vize ministerstva dopravy v oblasti dopravní infrastruktury do budoucna I Smluvní obchodní podmínky FIDIC: snaha o standardizaci obchodních podmínek ve stavebnictví prostřednictvím resortních investorských organizací MD ŘSD má ze strany MD schválené červené, žluté i zelené verze podmínek SŽDC - červené shváleny, další „barvy“ v přípravě Efektivní řízení staveb BIM = informační model/managemnet stavby ADJUDIKACE MOTIVACE KE ZRYCHLENÍ A ZLEPŠENÍ (METODIKY) Model financování PPP: PPP = partnerství soukromého a veřejného sektoru 2015: vybrány jako pilotní projekty stavby mimo síť TEN-T (D4 a D7) v současné době vyhodnocována zakázka na poskytování poradenství při zadání PPP pro dostavbu tahu D4, zahájení předkvalifikace na podzim 2017

Transformace na vodních cestách Vize ministerstva dopravy v oblasti dopravní infrastruktury do budoucna II Projektové balíčky Příprava projektů vhodných k úvěrovému a/dluhopisovému financování Jednání se zahraničními institucemi o možných zdrojích Transformace na vodních cestách Převod ŘVC na příspěvkovou organizaci Nově financovány i povodí Tranformace železniční sítě V souvislosti s VRT a autonomní mobilitou úvahy nad rozsahem sítě, zabránění fragmentace nepoužívancý tratí atp. Autonomní mobilita Legislativa Infrastrukturní dopady

Děkuji za pozornost Ministerstvo dopravy