Ondřej Klement, Lukáš Stropnický, Pavel Kálal, Jakub Zemčík

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
Oxidy Dvouprvkové sloučeniny kyslíku a dalšího prvku Starší název : kysličníky Oxidační číslo : -II Podle druhy vazby : iontové a kovalentní Oxidační číslo.
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
Oxidy Názvosloví oxidů Některé významné oxidy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad spotřebu energie a zajištění kvality životního.
VZDUCH PLYN KOLEM NÁS. VZDUCH  směs látek, které tvoří plynný obal Země – atmosféru  složení vzduchu při Zemi: dusík, kyslík, oxid uhličitý, mikroorganismy,
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
OXIDY. OXID SIŘIČITÝ ● Bezbarvý, jedovatý plyn ● Štiplavě zapáchá ● Vzniká při hoření síry ve vzduchu ● Vykytuje se v sopečných plynech ● Základní surovina.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
14 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování ovzduší. Životní prostředí Globální problémy lidstva : Populační exploze a s ní spojená potravinová krize v rozvojových.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_10.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_NEŽIVÁ PŘÍRODA_OBNOVITELNÉ ZDROJE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Vypracoval: Jaroslav Sýkora Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
SŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Libuše Hajná Název šablony VY_32_INOVACE CHE Název DUMuCHE E Stupeň a typ vzděláváníOdborné.
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Název školy: Základní škola T. G
Společensko-hospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.10_KYSLÍKATÉ KYSELINY_2.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
VY_52_INOVACE_08 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová  
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Znečištění ovzduší Obr. 1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Období: leden až květen 2012
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05-11
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Vzduch – abiotický faktor
Název materiálu: Nerostné suroviny
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Systémy řízení silniční dopravy
Různé podmínky života na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Koloběh dusíku VY_32_INOVACE_23_449
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_05_oběhový systém
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
DOPRAVA VE SVĚTĚ Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací.
Prezentace – výklad učiva
Atmosféra Země.
9. Atmosféra Vzdušný obal Země
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text
Vzduch.
Vlastnosti alkanů.
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
12. Skleníkový jev, ozónová vrstva
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Ondřej Klement, Lukáš Stropnický, Pavel Kálal, Jakub Zemčík Co to tu smrdí? Ondřej Klement, Lukáš Stropnický, Pavel Kálal, Jakub Zemčík

Negativní vlivy Doprava je jedním z hlavních důvodů zhoršování životního prostředí kvůli : Produkci škodlivých látek Hluku Spotřebě ropy Bránění živočichům při migraci

Produkce škodlivých látek Při spalování pohonných hmot vzniká CO2 + H2O, popřípadě CO či oxidy dusíku CnH2n + 2 + (3n + 1)/2 O2 = nCO2 + (n + 1)H2O CO2,N2O , CH4 a další přispívají ke vzniku skleníkového efektu Oxidy dusíku způsobují kyselé deště Oxid uhelnatý zabraňuje schopnosti rozvádět kyslík, neboť se váže na hemoglobin lépe než kyslík https://www.google.cz/search?q=hluk+v+doprav%C4%9B&rlz=1C1ASUT_enCZ646CZ646&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj1jdL9pPfSAhUCvBoKHaGKCMsQ_AUIBigB&biw=1366&bih=662#tbm=isch&q=produkce+%C5%A1kodliv%C3%BDch+l%C3%A1tek&*&imgrc=RGTdYsZlpIv66M:

Hluk Již hluk nad 85 dB způsobuje poruchy sluchu a i o 20 dB nižší hluk způsobuje zvýšení krevního tlaku, pokud jsme mu vystavováni intenzivně Dopravní prostředky běžně způsobují hluk o výši 90 dB 70 dB hlučnější silnice 90 dB jedoucí vlak 120 dB startující proudové letadlo ve vzdálenosti 300 m https://www.google.cz/search?q=hluk+v+doprav%C4%9B&rlz=1C1ASUT_enCZ646CZ646&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj1jdL9pPfSAhUCvBoKHaGKCMsQ_AUIBigB&biw=1366&bih=662#tbm=isch&q=hluk&*&imgrc=pf6EByFGieKIXM:

Spotřeba ropy Ropa je zdroj pro výrobu pohonných hmot (např. nafta, benzin) Ropa je neobnovitelný zdroj energie => pokud dojde a nebudeme mít alternativní zdroj, bude velký problém s dopravou https://www.google.cz/search?q=hluk+v+doprav%C4%9B&rlz=1C1ASUT_enCZ646CZ646&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj1jdL9pPfSAhUCvBoKHaGKCMsQ_AUIBigB&biw=1366&bih=662#tbm=isch&q=Spot%C5%99eba+ropy&*&imgrc=7yWwQeIOShT2fM:

Bránění živočichům při migraci Výstavba dopravní sítě brání živočichům v přirozené migraci Tento problém se řeší například výstavbou tzv. zelených mostů, které zvěři zajistí bezpečný průchod přes silnice https://www.google.cz/search?q=hluk+v+doprav%C4%9B&rlz=1C1ASUT_enCZ646CZ646&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj1jdL9pPfSAhUCvBoKHaGKCMsQ_AUIBigB&biw=1366&bih=662#tbm=isch&q=Br%C3%A1n%C4%9Bn%C3%AD+%C5%BEivo%C4%8Dich%C5%AFm+p%C5%99i+migraci&*&imgdii=RRI4ySNgWisFkM:&imgrc=rtmFH3u9NpZn7M:

Smog Vyskytuje se převážně ve větších městech během zimních měsíců Je tvořen uhlovodíky, oxidy dusíku a uhlíku, které pocházejí přvážně ze spalování různých látek https://www.google.cz/search?q=hluk+v+doprav%C4%9B&rlz=1C1ASUT_enCZ646CZ646&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj1jdL9pPfSAhUCvBoKHaGKCMsQ_AUIBigB&biw=1366&bih=662#tbm=isch&q=smog&*&imgrc=5bO9sb2WJ9nDTM:

Zdroje https://cs.wikipedia.org/wiki/Hluk http://slideplayer.cz/slide/5308357/ https://cs.wikipedia.org/wiki/Ozonov%C3%A1_d%C3%ADra https://cs.wikipedia.org/wiki/Oxid_uhli%C4%8Dit%C3%BD#Vliv_oxi du_uhli.C4.8Dit.C3.A9ho_na_glob.C3.A1ln.C3.AD_oteplov.C3.A1n.C3 .AD https://cs.wikipedia.org/wiki/Sklen%C3%ADkov%C3%BD_efekt https://cs.wikipedia.org/wiki/Smog#Slo.C5.BEen.C3.AD_a_vznik

Otázky Jak doprava ovlivňuje životní prostředí? K čemu slouží zelené mosty? Jaké škodlivé látky vznikají při spalování pohonných hmot? Hluk o hodnotě kolika dB je pro člověka škodlivý? Čím je tvořen smog? Které plyny podporují skleníkový efekt? Jak působí oxid uhelnatý na lidské tělo? Co způsobuje kyselé deště? Kolik dB vydávají běžné dopravní prostředky? Navrhni řešení některého z problémů způsobených dopravou. 2. 4. 2017

KONEC