TISKOPISY JEDNODUCHÉ KOMUNIKAČNÍ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
TISKOPISY POŠTOVNÍ POUKÁZKY PODACÍ LÍSTEK A – používá se k posílání peněžní hotovosti na bankovní nebo spořitelní účet C – používá se k obyčejnému posílání peněžní hotovosti adresátovi na jeho adresu D – používá se k telegrafickému posílání peněžní hotovosti adresátovi na jeho adresu PODACÍ LÍSTEK používáme, chceme-li poslat doporučený dopis nebo balík
JEDNODUCHÉ KOMUNIKAČNÍ ŽÁNRY VZKAZ nejjednodušší sdělení krátká zpráva po někom poslaná písemná nebo mluvená forma podle toho, komu je určen, vybíráme stylistické prostředky INZERÁT krátké, většinou placené oznámení v novinách, časopisech, vývěsních skříňkách, v televizi, rozhlase nebo na internetu můžeme s ním prodávat, nakupovat, vyměňovat, hledat zaměstnání, příp. se seznamovat nebo nabízet různé služby stručný, jasný a přehledný na závěr nesmíme zapomenout uvést značku, telefonní číslo nebo adresu OBJEDNÁVKA ústní nebo písemná žádost o dodání zboží nebo o vykonání nějaké práce
hlavička – předmět zprávy, odesílatel, příjemce ELEKTRONICKÁ POŠTA e-mail způsob odesílání a přijímání zpráv přes elektronické komunikační systémy (internet) každý musí mít svoji e-mailovou adresu 2 hlavní části: hlavička – předmět zprávy, odesílatel, příjemce tělo – samotná zpráva lze přikládat jako přílohy obrázky a jiné soubory