Terapie fotografií Hana Stehlíková Babyrádová, 2017.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba panorámat Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Advertisements

N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Digitální fotografování Číslo DUM: III/2/VT/2/3/43 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE I vol. 1 Libor Krsek. AGENDA kontakty jak bude kurz probíhat co se naučíte požadavky ke zkoušce známkování jak se chovat co je fotka.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prezentace fotografií Číslo DUM: III/2/VT/2/3/55 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
VAR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_32.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ NASTAVENÍ DIGITÁLNÍHO FOTOAPARÁTU 1. část DIGITÁLNÍHOtavenfotoaparátu.
ARTETERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/57 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Pěstounská péče na přechodnou dobu - výchovné a emocionální problémy Praha, 20. června 2016 doc. PhDr. Albín Škoviera.
1. WORKSHOP.
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
2OP484 Manažerská informatika 4 Zoner Photo Studio
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VÁNOČNÍ OZDOBY – TROCHU JINAK
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Plánování ve školní tělesné výchově
Pojem, místo v systému, typologie, charakteristické rysy
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
PROJEKT MANAGEMENT (pro SEASON 2).
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Komunikace a interakce
Název projektu: Moderní škola
Teplota – souhrnná cvičení II.
Metody práce s dětmi Zora Syslová.
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Rešerše.
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Gymnasium Jižní Město Praha
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
NEURONY, REFLEXY VY_32_INOVACE_17_23.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení. Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení.
Sůl nad zlato Zdraví, bezpečí.
Má země Česká republika.
Dělání babičky. Dětské vymezení role babičky jako role získané
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Hrajeme si na fotografa
Zákon o odpovědnosti veřejné moci
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Práva a povinnosti členů rodiny
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Nádherné prezentace navrhnete a předvedete snadno a s jistotou.
Koubkovo devatero (úspěšného) komunálního politika
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_Inovace_4.2.3 Cesta do školy
Transkript prezentace:

Terapie fotografií Hana Stehlíková Babyrádová, 2017

Definice Fotografie je výtvarné médium, které nelze v arteterapii přehlížet. Terapeuticky lze využít autoportrét, nejrůznější soukromé fotografie klientů ale také fotografie, které byly vytvořeny někým jiným. Lze vyzvat klienta, aby sám něco vyfotil nebo sesbíral fotografie ve veřejném prostoru. Výhodou je emocionální zainteresovanost a projektivní proces. Fotografie jsou natolik fascinující tím, že fixují určité časové okamžiky, že k nim máme většinou exaltovaný vztah.

Zakladatelka terapie fotografií: Judy Weiser, publikace PhotoTherapy Techniques Název: PhotoTherapy Techniques Autor: Judy Weiser Rok vydání: 1999 – 2. vydání Místo: Vancouver, Canada ISBN: 0-9685619-0-X Počet stran: 384

Hlavní metody terapie fotografií podle Judy Weiser: - co se děje, když se díváte na nějakou fotografii (fotoprojektivní techniky) - vaše interakce s fotografií, když můžete kontrolovat vznik obrázku (vlastní portrét) - fotky, kde vás fotil někdo jiný – spontánní i aranžované (fotky snímané další osobou) - fotky, které fotil klient sám anebo sbíral fotky jiných autorů (fotky dělané nebo shromážděné klientem) - fotky dělané jako dokumentární – různé rodinné a osobní (fotky z rodinných alb)

- co se děje, když se díváte na nějakou fotografii (fotoprojektivní techniky)

vaše interakce s fotografií, když můžete kontrolovat vznik obrázku (vlastní portrét)

fotky, kde vás fotil někdo jiný – spontánní i aranžované (fotky snímané další osobou)

- fotky, které fotil klient sám anebo sbíral fotky jiných autorů (fotky dělané nebo shromážděné klientem)

fotky dělané jako dokumentární – různé rodinné a osobní (fotky z rodinných alb)

Vytvoření fotografie, nebo její přinesení na terapeutické sezení je pouhý začátek. Jakmile je fotka shlédnuta, dalším krokem je aktivovat mysl, prozkoumat vizuální zprávy, vstoupit do dialogu, ptát se, zvažovat odpovědi z různých hledisek atd. To co je pro fotografy obvykle konečným bodem – vyfocená fotografie, je pro fototerapeutický účel pouhým začátkem…

Fotografie, které byly vytvořeny jinými lidmi s postavou klienta (ať už tam klient pózuje nebo je vyfocen při spontánní činnosti);

Rodinné album a ostatní foto-biografické kolekce (ať už se jedná o rodinu biologickou nebo rodinu, kterou jsme si zvolili, ať už formálně vedené fotoalbum nebo široce narativní, ať už umístěné ve fotoknihách nebo na ledničkách, PC obrazovkách, atd.);

Foto-projekce (vznikají z fenomenologického faktu, že význam jakékoli fotky vytváří divák v procesu pozorování. Dívání se na jakýkoli fotografický obraz podmiňuje percepci a reakce jsou tedy ovlivněny divákovou vlastní vnitřní mapou reality, které celému vnímání dává řád a smysl. Proto se tato technika nevztahuje k určitému typu fotografie, ale spíše k méně uchopitelnému rozhraní mezi samotnou fotografií a jejím pozorovatelem, místem, kde každá osoba vytváří svou unikátní odpověď na to, co vidí.)

Terapie fotografií Hana Stehlíková Babyrádová, 2017

Terapie fotografií Hana Stehlíková Babyrádová, 2017

Jindřich Śtreit

František Drtikol

Tono Stano

Tono Stano

Terapie fotografií Hana Stehlíková Babyrádová, 2017

„Fotografie je chodící oko. Klusající zřítelnice „Fotografie je chodící oko. Klusající zřítelnice... Buď někdo vidí, co se má fotografovat, anebo nevidí. Když to vidí, tak to uvidí i bez fotoaparátu; tím aparátem to jenom sdělí. To je jako když má někdo myšlenky a píše je. Píše už to, co měl dřív, než vzal pero do ruky. Kdežto někdo může mít v každé ruce pět per a když nemá myšlenky, tak nemá co sdělovat.“ Miroslav Horníček