Setkání členů RZK a představitelů KUZK se starosty měst a obcí Zlínského kraje 6. dubna 2017, Vsetín Sociální oblast Michaela Blahová radní Zlínského.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální zabezpečení 4. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Advertisements

Sociální služby SOZ.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Zákon o sociálních službách
Úloha Kraje v sociální oblasti Kompetence a odpovědnost Plán rozvoje a financování.
Plán rozvoje sociálních služeb Milevsko Ing. Michaela Švehlová Tato akce byla financována Evropskou unií, státním rozpočtem České republiky a Jihočeským.
Základní informace o projektu Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“
1 Dotace MPSV jako zdroj financování zaměstnanců v sociálních službách Praha, květen 2014 Mgr. Antonín Shejbal Odbor sociálních služeb.
SOCIÁLNÍ SLUŽBY V ČR.
Setkání s poskytovateli sociálních služeb –
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Aktuální stav realizace projektu Ing. Jana Moravcová
Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
Informace o plánování sítě sociálních služeb v Jihočeském kraji.
PODPOROVANÉ AKTIVITY PROJEKTŮ Programu švýcarsko-české spolupráce
SOCIÁLNÍ SLUŽBY
SOCIÁLNÍ SLUŽBY V ČR. SOCIÁLNÍ SLUŽBY Pojem sociální služby je používán v odborné literatuře ve dvou úrovních: jako forma sociální pomoci poskytovaná.
Financování sociálních služeb Odbor sociálních věcí – oddělení ekonomické
RUD – rozpočtové určení daní přílohy zákona č. 243/2000 Sb,
Navyšování platů zdravotníkům MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA náměstek ministra zdravotnictví pro zdravotní pojištění.
1 Budoucnost komunitních služeb v ČR Zuzana Jentschke Stőcklová náměstkyně ministryně pro sociální a rodinnou politiku.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Dotační řízení MPSV Mgr. Petr Studenovský. Dotační řízení MPSV Setkání s poskytovateli sociálních služeb Jihočeského kraje k dotačnímu řízení Ministerstva.
Úprava „Pravidel řízení o přiznání finanční podpory JMK pro rok 2016 v oblasti podpory poskytování soc. služeb„ ODDĚLENÍ EKONOMIKY A KONTROLY
Mechanismus finanční podpory sociálních služeb formou vyrovnávací platby 1.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory ve Zlínském kraji Konference „Plánování a financování sociálních služeb v Jihomoravském kraji“
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
Jednání MT KP Ostrava Domov na Liščině od 9:00.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
Sociální služby v ČR Mirka Wildmannová
Financování služeb sociální prevence z ESF Brno, 6. prosince 2011.
Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory JMK pro rok 2017 Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory JMK pro rok 2017 OSV JMK.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Ing. Lucie Veselá.
FINANCOVÁNÍ SOCILÁNÍCH SLUŽEB V ROCE 2016 SPOLUÚČAST OBCÍ ORP NA FINANCOVÁNÍ.
Olomoucký kraj Mgr. Yvona Kubjátová náměstkyně hejtmana.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
S třednědobé plánování sociálních služeb v Ústeckém kraji v praxi Setkání s poskytovateli sociálních služeb, Ústí nad Labem, září 2016.
Sociální služby v ČR Mirka Wildmannová. Sociální služby - definice Nástroj sociálního zabezpečení – sociální pomoci Poskytovány lidem společensky znevýhodněným,
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Reforma psychiatrické péče z pohledu Asociace krajů MUDr. Jan Tuček, Ph.D.
SOCIÁLNÍ ZABEZPEČENÍ Mgr. Michal Oblouk.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
Analýza potřebnosti rozvoje sociálních služeb v Brně pro další osoby ohrožené sociálním vyloučením Dílčí odborná studie pro tvorbu 5. Komunitního plánu.
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory JMK pro rok 2018 OSV JMK.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
My na zázraky nevěříme, my na ně spoléháme!
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
Konzultační proces k tématu „Nová „druhologie“ sociálních služeb a souvisejících konceptů změn“ Chotoviny, květen, 2014 Mgr. Jan Vrbický.
Úhrady zdravotní péče v sociálních zařízeních
Vykazování dat v rámci poskytování sociálních služeb
Setkání členů RZK a představitelů KUZK se starosty měst a obcí Zlínského kraje 8. – 9. března 2018 Sociální oblast Michaela Blahová radní Zlínského.
Dotační program „Podpora sociálních služeb v Ústeckém kraji 2019“
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
„Současná situace a zkušenosti v oblasti péče a podpory seniorů s demencí v kontextu sociálních služeb“ Praha
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Pravidla pro tvorbu sítě sociálních služeb v JMK pro rok 2020
Projekt Evaluace sociálních služeb v Moravskoslezském kraji
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
Vyúčtování dotací za rok 2013 Rozdělení dotací v roce 2014
V Jihomoravském kraji Financování sociálních služeb
Transkript prezentace:

Setkání členů RZK a představitelů KUZK se starosty měst a obcí Zlínského kraje 6. dubna 2017, Vsetín Sociální oblast Michaela Blahová radní Zlínského kraje pro oblast sociálních věcí, neziskového sektoru a rodinné politiky

Proč registrovat sociální služby?

X důvodů proč registrovat sociální službu…. Proč registrovat sociální služby? X důvodů proč registrovat sociální službu…. Ochrana práv klientů Garance kvality sociální služby Garance kvality zdravotních služeb v pobytových službách Ochrana pracovníků jako zaměstnanců Možnost zapojení do komunitních plánů a do krajské sítě sociálních služeb Možnost získat finanční prostředky na provoz služby

Proč registrovat sociální služby? Ochrana práv klientů Klienti jsou ve zranitelném postavení, jsou závislí na pomoci jiné osoby, potřebují pomoc jiné osoby pro zabezpečení a uspokojení svých potřeb. Klientům je garantováno: Rovné postavení Právo na důstojné zacházení a ochranu jejich základních lidských práv Uspokojení jejich individuálních potřeb Finanční zůstatek po zaplacení úhrady (15 % příjmu v pobytové službě) Vyřízení jejich stížnosti v případě nespokojenosti se službou Informování o tom, jak služba funguje, o jejich pravidlech a o povinnostech Uzavření ústní nebo písemné smlouvy o poskytnutí služby

Garance kvality sociální služby pro klienty Proč registrovat sociální služby? Garance kvality sociální služby pro klienty Garance kvality pro klienty v registrující službě je dána: Před získáním registrace: Prověřením subjektu, který chce péči zajišťovat, ověřováním materiálně technických podmínek pro poskytování služby, prověřením odbornosti a bezúhonnosti osob, jež službu budou zajišťovat aj. Po získání registrace: Kontrola dodržování standardů kvality soc. služeb (dozor inspekce kvality pracovníky MPSV) Kontrola zdravotní péče, kontrola jiných subjektů

Garance kvality zdravotních služeb pro klienty Proč registrovat sociální služby? Garance kvality zdravotních služeb pro klienty V pobytových sociálních službách povinnost zajistit poskytování zdravotních služeb Pro klienty: Poskytování odborné zdravotní péče kvalitními pracovníky Odborný vyškolený zdravotní personál Získání možnosti uzavření smlouvy se zdrav. pojišťovnami za provedení výkonů

Proč registrovat sociální služby? Ochrana pracovníků Pracovníci, kteří ve službě pracují jsou v zaměstnaneckém poměru (jedná se o hlavní pracovní poměr, dohody o pracovní činnosti, dohody o provedení práce) Ze strany poskytovatele mají nárok: na vzdělávání, kterým si pracovník obnovuje, upevňuje a doplňuje kvalifikaci (v rozsahu 24 hodin za rok, jedná-li se o sociální pracovníky či pracovníky v sociálních službách) na odpovídající pracovní podmínky dle zákoníku práce na hodnocení a ocenění ze strany zaměstnavatele Poskytovatel sociální služby je pojištěn proti odpovědnosti za škodu

Proč registrovat sociální služby? Možnost zapojení do komunitních plánů a do krajské sítě sociálních služeb Registrované sociální služby: deklarují veřejným závazkem pro koho jsou a co dělají jsou partnery pro ostatní poskytovatele sociálních služeb a ostatní subjekty jsou partnery v místní lokalitě v procesu komunitního plánování mají možnost dostat se do komunitních plánů ve svých lokalitách mají možnost se dostat do krajské sítě sociálních služeb mají možnost získat finanční prostředky z územně samosprávných celků na provoz své služby

Financování sociálních služeb

Financování sociálních služeb § 101a zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách K plnění povinnosti uvedené v § 95 písm. g) a h) zákona o sociálních službách se krajům poskytuje ze státního rozpočtu účelově určená dotace na financování běžných výdajů souvisejících s poskytováním základních druhů a forem sociálních služeb v rozsahu stanoveném základními činnostmi u jednotlivých druhů sociálních služeb. Výši dotace kraji stanoví Ministerstvo práce a sociálních věcí ve výši procentního podílu kraje na celkovém objemu finančních prostředků vyčleněných ve SR na podporu sociálních služeb pro příslušný rozpočtový rok, výše procentního podílu kraje je uvedena v příloze zákona o sociálních službách. Výše procentního podílu Zlínského kraje na celkovém objemu finančních prostředků vyčleněných ve SR na podporu sociálních služeb pro rozpočtový rok 2017 činí 7,07 %.

Financování sociálních služeb Na základě „Rozhodnutí č. 1 o poskytnutí dotace z kapitoly 313 – MPSV státního rozpočtu na rok 2017“ byla Zlínskému kraji poskytnuta dotace v  celkové maximální výši 629 230 000 Kč. Počet obyvatel ve Zlínském kraji byl dle ČSÚ k 30. 9. 2016 584 020 obyvatel. Podíl dotace na 1 obyvatele činí cca 1 077 Kč. V níže uvedené tabulce je vývoj podílu dotace na 1 obyvatele v letech 2015 – 2017, který vykazuje mírný posun směrem nahoru *použity data po řádném kole dotačního řízení, tzn. bez navýšení v průběhu roku 2015 2016 2017 Objem dotace ze SR (v Kč) 539 906 000 587 870 500 629 230 000 Počet obyvatel ve ZK 585 261 584 676 584 020 Podíl na 1 obyvatele (v Kč) 916 1 005 1 077

Financování sociálních služeb Kraj Objem dotace ze SR 2017 (v Kč) Počet obyvatel* Podíl na 1 obyvatele (v Kč) Hlavní město Praha 719 120 000 1 276 741 563 Jihočeský 593 630 000 638 648 930 Jihomoravský 819 690 000 1 177 904 696 Karlovarský 302 600 000 296 976 1 019 Královehradecký 485 940 000 550 936 882 Liberecký 368 460 000 440 308 837 Moravskoslezský 1 067 110 000 1 210 849 881 Olomoucký 695 090 000 634 208 1 096 Pardubický 477 930 000 516 806 925 Plzeňský 432 540 000 578 194 748 Středočeský 972 770 000 1 335 988 728 Ústecký 864 190 000 821 732 1 052 Vysočina 471 700 000 509 120 927 Zlínský 629 230 000 584 020 1 077 CELKEM 8 900 000 000 10 572 427 842 *data ČSÚ k 30.9.2016

Finanční podpora Zlínskému kraji ze SR v roce 2017 Řádné kolo DŘ Dotace ZK ze SR (v Kč) % dotace z požadavku Požadavek ZK o dotaci ze SR* 673 675 000 100,00 % Dotace poskytnutá ZK ze SR na základě Rozhodnutí č. 1 629 230 000 93,40 % * dle predikce v Akčním plánu rozvoje SSL ve ZK pro rok 2017

Finanční podpora k zajištění dostupnosti pro rok 2017 Maximální celkové náklady 2017 (v Kč) 1 873 468 819 Celkový objem finanční podpory k zajištění dostupnosti 2017 (v Kč) 629 230 000 Počet žádajících poskytovatelů SSL 85 Počet služeb 273 Počet podpořených poskytovatelů SSL 84 Počet podpořených služeb 270 Neuznatelné náklady (v Kč) 598 920 Rozdělená výše finanční podpory k zajištění dostupnosti (v Kč) 618 924 300 Výše finanční podpory k zajištění dostupnosti – rozvoj (v Kč) 10 305 700

Přehled finančních podpor pro rok 2017 Finanční podpora Výše finanční podpory (Kč) Program k zajištění dostupnosti 629 230 000 Program k zajištění Priorit 21 423 000 CELKEM 650 653 000

Předpokládaný podíl ÚSC pro rok 2017 Předpokládaný podíl územních samospráv na financování sociálních služeb ve Zlínském kraji je stanoven pro každý druh sociální služby samostatně. Dle doporučení Ministerstva práce a sociálních věcí by podíl územních samospráv měl činit minimálně 10% z obvyklých nákladů sociální služby. Stanovení podílu územních samosprávných celků vychází ze statistické významnosti cílové skupiny sociální služby. Celkový podíl byl modelován v návaznosti na analýzu financování sociálních služeb z rozpočtů územních samospráv ve Zlínském kraji za dva kalendářní roky předcházející roku, ve kterém byla analýza prováděna. Kompletní přehled předpokládaných podílů územních samosprávných celků je v dokumentu „Podmínky pro stanovení finanční podpory k zajištění dostupnosti sociálních služeb ve Zlínském kraji“ (ZZK dne 20. 4. 2016, č. usnesení 0712/Z21/16)

Přehled předpokládaných podílů ÚSC pro rok 2017 Pobytové služby sociální péče Druh sociální služby Podíl ÚSC (od – do) Domovy pro osoby se zdravotním postižením 1% - 2% Domovy pro seniory 3% - 5% Domovy se zvláštním režimem – pro osoby s Alzheimerovou chorobou a jinými typy demencí 3% Domovy se zvláštním režimem – pro osoby s duševním onemocněním 4% Domovy se zvláštním režimem – pro osoby závislé na návykových látkách Chráněné bydlení 6% Odlehčovací služby - pobytové 3% - 4% Sociální služby poskytované ve zdravotnických zařízeních lůžkové péče 1% Týdenní stacionáře 5%

Přehled předpokládaných podílů ÚSC pro rok 2017 Ambulantní, terénní služby sociální péče Druh sociální služby Podíl ÚSC (od – do) Centra denních služeb 20% - 25% Denní stacionáře 15% Pečovatelská služba 20% Odlehčovací služby - terénní 15% - 20% Osobní asistence Podpora samostatného bydlení

Přehled předpokládaných podílů ÚSC pro rok 2017 Pobytové služby sociální prevence Druh sociální služby Podíl ÚSC (od – do) Azylové domy – pro muže a ženy bez přístřeší 5% Azylové domy – pro rodiny s dětmi 9% Domy na půl cesty 6% Služby následné péče - pobytové 10% Sociální rehabilitace - pobytová

Přehled předpokládaných podílů ÚSC pro rok 2017 Ambulantní, terénní služby sociální prevence Druh sociální služby Podíl ÚSC (od – do) Intervenční centra 13% Kontaktní centra 35% Nízkoprahová denní centra 15% Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež 20% Noclehárny 10% Raná péče Služby následné péče – ambulantní Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi - ambulantní 17% Sociálně aktivizační služby pro seniory a osoby se zdravotním postižením - ambulantní 20% - 25% Sociálně terapeutické dílny Sociální rehabilitace - ambulantní 17% - 20% Sociální rehabilitace - terénní Telefonická krizová pomoc Terénní programy - pro děti, osoby ohrožené sociálním vyloučením, osoby závislé na návykových látkách Tlumočnické služby

Přehled předpokládaných podílů ÚSC pro rok 2017 Služby sociálního poradenství Druh sociální služby Podíl ÚSC (od – do) Odborné sociální poradenství 20%

Dostupnost SSL pro seniory v jednotlivých ORP Okres SO ORP Počet obyvatel ORP Počet obyvatel nad 65 let Počet lůžek (dle AP 2017) Počet osob na lůžko (dle AP 2017) Počet lůžek (ZK-registrované SSL) Počet osob na lůžko (ZK-registrované SSL) Úvazky (dle AP 2017) Počet osob na úvazek Vsetín 66 022 11 620 288 40 57,60 202 Rožnov pod Radhoštěm 35 269 6 207 229 27 15,52 400 Valašské Meziříčí 41 598 7 321 129 57 134 55 38,66 189 Celkem okres Vsetín 25 148 646 39 651 111,78 225 Zlín 98 749 19 355 516 38 657 29 44,96 430 Vizovice 16 777 3 288 16 205 216 15 3,58 918 Otrokovice 34 177 6 699 267 25 20,97 319 Luhačovice 18 802 3 685 92 18,86 195 Valašské Klobouky 23 212 4 550 152 30 22,88 198 Celkem okres Zlín 37 577 991 1 332 28 111,25 338 Uherské Hradiště 89 587 16 394 453 36 483 34 43,82 374 Uherský Brod 52 310 9 573 186 51 209 46 95,89 100 Celkem okres Uherské Hradiště 25 967 639 26 692 139,71 Kroměříž 69 264 12 675 507 582 22 33,43 379 Holešov 21 431 3 922 170 23 10,63 369 Bystřice pod Hostýnem 15 507 2 838 74 18,99 149 Celkem okres Kroměříž 19 435 751 826 24 63,05 308 PŘEPOČET ZA CELÝ KRAJ   108 127 3 027 3 501 31 425,70 254

DĚKUJI ZA POZORNOST Michaela Blahová, členka RZK tel DĚKUJI ZA POZORNOST Michaela Blahová, členka RZK tel.: 577 043 145 email: michaela.blahova@kr-zlinsky.cz