aneb projektový den pro žáky primy a sekundy DATUM: 9. května 2008

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyrobila 8. třída ZŠ Pustiměř
Advertisements

Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
Řešení komunálního odpadu v městech a obcích
Environmentální výchova pro základní školu
TŘÍDĚNÍ ODPADU Nožičková Monika.
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Aby se mu lépe vedlo… ?…Dobrovodskému potoku
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
NESEPARUJ SE!!! SEPARUJ!!! ZŠ Vyškov Letní pole.
Logo.
Změní „černobylské“ děti postavení k třídění odpadu?
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Jsme v EU, buďme v obraze. EU jako politický organismus Eva Pluskalová.
Téma: ODPAD A RECYKLACE Motto: Recyklace - má to smysl?
MINIMATURITY
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
SBĚRNÝ DVŮR ČESKÁ TŘEBOVÁ
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Řešení.
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
EVVO EVVO V LIBERECKÉM KRAJI. EVVO NA LIBERECKÉM KRAJI SAMOSPRÁVA ODDĚLENA OD STÁTNÍ SPRÁVY oddělení samosprávy na odboru ŽP a zemědělství – vedle EVVO.
VYTVÁŘENÍ POZITIVNÍHO SOCIÁLNÍHO PROSTŘEDÍ VE ŠKOLÁCH.
Průřezová témata v praxi Jak na to šla jedna z pilotních základních škol?
Liberec Ing. Ida Svobodová Aktivity projektu Intenzifikace tříděného sběru v Libereckém kraji pro rok 2008.
Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách Ing. Petr Distler 4. října 2013, Tábor, Veletrh nápadů učitelů chemie Přírodovědecká fakulta,
Odpadového hospodářství na území ORP Pacov Ivana Eva Razimová.
TŘÍDĚNÍ ODPADU Vypracovala: Brychtová Markéta, SP/TE Učo:123831
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Prezentační techniky  Vytvořit bez mluvení řady podle zadaných parametrů (barva vlasů atd.), co nejrychleji  Smysl: zpětná vazba ke spolupráci.
Předcházení vzniku odpadu Úloha NNO Milan Havel – sdružení Arnika.
EVVO aktivity pro školy
MAPOVÁNÍ ŠKOLY ŠKOLA PRO DEMOKRACII. PRÁCE S KRITÉRIEMI ♦ s materiálem škola pro demokracii jsme pracovali v měsících únor a březen ♦ do práce byli především.
Program rozvoje města Hostinné SEZNÁMENÍ VEŘEJNOSTI S VÝSLEDNÝM DOKUMENTEM 4. VEŘEJNÉ PROJEDNÁVÁNÍ ( , velká zasedací místnost MěÚ)
Sára Motyčková 9.B 2015/2016 Název úkolu: Životní prostředí - Jak se vám žije ve Veselí nad Moravou? Číslo úkolu: 28 Zadání úkolu: Vytvoř a následně zpracuj.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Dana Motyčková ČísloVY_32_Inovace_3322 NázevTřídění odpadu Téma hodinySuroviny. ekologie PředmětPrvouka.
Prezentace na konference k projektu „Inovace ŠVP“ - leden 2010 Ing. Radoslav Kučera, OA Pelhřimov.
Krajský projekt v roce 2011 na území Pardubického kraje  Projekt košů  Regionální komunikační aktivity  Projekt nádob  Projekt košů  Vzdělávací programy.
1)O projektu Můj dům, moje město Organizátoři Organizátoři Obsah projektu, aktivity Obsah projektu, aktivity Časový harmonogram Časový harmonogram Výstupy.
Galerie - prostor pro zábavu i vzdělávání nabídka programů pro střední školy a možnosti spolupráce.
Práce v týmu L OG O Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Třídíme se zvířátky Autorky: Michaela Mikolášová Nikola Smyčková Tereza Mžiková Jubilejní Masarykova ZŠ Sedliště.
BOLATICE DOBRÁ PRAXE Zlepšení kvality projektu MA21 v obci Bolatice Tato akce je pořádána v rámci projektu Zlepšení kvality projektu MA21 v.
DOBŘÍ(Š) V POZNÁNÍ aneb interaktivní poznání historie, kultury a přírody na Dobříši.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Komunitní plánování ORP Roudnice nad Labem – spolu a inovativně.

Třídění odpadů JAK NA TO?!. Proč třídit odpady Protože je důležité, by se použitelné suroviny dál používali. Protože je důležité, by se použitelné suroviny.
EVVO ZŠ Havlíčkova Mgr. Hana Parčová.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Desatero problémů – „10P“
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
MINIMATURITY
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Práva dítěte Výchova k občanství
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Recyklace plastu PŘÍRODA.
Vztah k životnímu prostředí
MINIMATURITY
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Transkript prezentace:

aneb projektový den pro žáky primy a sekundy DATUM: 9. května 2008 VRŠKOB(H)RANÍ aneb projektový den pro žáky primy a sekundy DATUM: 9. května 2008

Jak vše vzniklo: přírodovědný kroužek uspořádal sběr vršků od PET – lahví, pomoc od ŽP nasbíralo se přes 300 kg vršků nápad: Mgr. E. Mlčochová + Mgr. J. Krejčířová – využít množství vršků a uspořádat projektový den MOTO: „ K čemu všemu by se daly vršky použít?“

Cíle: 1) Hledat a nalézt možnosti využití vršků k „čemukoliv“. 2) Netradičním způsobem podpořit environmentální výchovu na naší škole. 3) Zapojit veřejnost a zviditelnit Gymnázium v Kojetíně. 4) Vést ke spolupráci žáky ve skupině a kooperace mezi žáky NG a VG.

Organizace: organizaci zajistí Přírodovědný kroužek + ŽP: 1) zajištění patronů v VG 2) informovat o akci žáky školy (informační postery) 3) informovat veřejnost – roznášení letáčků – pozvánka na akci v novinách (Kojetínský Zpravodaj)

Mezipředmětové vztahy: Kompetence: Ekologie – odpady (třídění, sběr, životní prostředí v okolí školy) OV – legislativa F – pomůcky do hodin fyziky M – měření, vážení vršků VV + Ekologie – obraz DUHY podle metodické příručky z ekologického centra Sluňákov Kompetence: Žák: komunikuje prezentuje svou práci na veřejnosti je slušný, asertivní a tolerantní ve svém jednání i vystupování spolupracuje, pomáhá a nechá si pomoci, spolupodílí se na řešení problémů kriticky myslí, pracuje se zdroji a vyhodnocuje je

Pracovní název skupiny: PRÁVNÍCI Úkol Skupiny: Zjistit: 1) jaká pravidla platí pro třídění odpadů. 2) jakou právní normou město Kojetín upravuje nakládání s odpady? 3) zkušenosti jiných škol, které pořádaly sběr vršků Vyznačit na mapě města Kojetína sběrná místa, sběrný dvůr – otvírací dobu …. Garant pracovní skupiny + patroni (z VG): 1+4 Pracovní místo: učebna IVT, V1 Očekávaný výstup: Vytvořený poster se zjištěnými výsledky + slovní prezentace své práce

Pracovní název skupiny: KOUMÁCI Úkol Skupiny: Vymyslet a vyrobit z plastových vršků pokud možno užitečné předměty (učební pomůcky, hračky, ….). Garant pracovní skupiny + patroni (z VG): 2+4 Pracovní místo: učebna F Očekávaný výstup: výstava výrobků + slovní prezentace své práce

Pracovní název skupiny: VÝTVARŇÁCI Úkol Skupiny: Vytvořit „vrškoobraz“ či jiné „vrškovýtvarné“ dílo dle vlastní fantazie. Garant pracovní skupiny + patroni (z VG): 1+4 Pracovní místo: učebna VV Očekávaný výstup: Výstava obrazu + slovní prezentace své práce

Pracovní název skupiny: LOGÁCI Úkol Skupiny: Zjistit tvar a barvy znaku města Kojetína a loga školy. Zvážit, změřit, propočítat, kolik vršků bude potřeba na sestavení obou znaků v co největším měřítku. Garant pracovní skupiny + patroni (z VG): 2+4 Pracovní místo: učebna V2 + náměstí Očekávaný výstup: Sestavení znaku a loga z vršků na kojetínském náměstí

Časový plán: příprava: 21.5. – 7.5. rozmyslet návrhy, nákup materiálu, … vlastní projekt: 9. 5. 2008 1.–3. vyučovací hodina ve škole 4.–5. hod – prezentace výsledků na náměstí závěrečné soutěžení

Spolupráce: Přírodovědný kroužek – patroni + informovat veřejnost (noviny, letáčky po městě) Žákovský parlament – zajistit výběr studentů z VG – ozvučení, moderování akce, MěÚ Kojetín – Místostarosta Ing. J. Šírek – beseda se skupinkou „právníků“ – pomoc s legislativní stránkou věci, zajištění informací, uskladnění vršků přes noc na MěÚ, ozvučení – připojeno na elektřinu přes MěÚ občané města Kojetína – přispění vlastním sběrem vršků, zapojení do soutěžení, stavění vlastních výtvorů,…

Evaluace: rozhovor se žáky Dotazník: 1) Třídíš odpad? ANO - 83% NE – 17% 2)    Jakou barvu má kontejner na plasty? Žlutou – 91% Jiná barva – 9%

3)  Ohodnoť práci vaší skupiny (známkou J jako ve škole): 1 –70% 2- 30% 3 4 5 4) Která prezentace práce se ti nejvíce líbila? koumáků – 35% právníků – 15% výtvarňáků – 17% logáků – 33%   5) Chtěl(a) by jsi podobnou akci zopakovat? ANO – 87% NE – 13%

6)  Co se ti na akci nejvíce líbilo? Hry a soutěžení – 22% Postavená loga – 17% Všechno – 15% Spolupráce – 13% Zábava – 11% Výtvory koumáků – 11% Jiné - 11% 7)  Co bys udělal jinak? Nic – 87% nevím – 7% všechno – 6% 8)  Oznámkuj celou akci VRŠKOB(H)RANNÍ: 1 – 82% 2 – 15% 3 – 2% 4 – 1% 5 – 0%

Zpracovala: Petra Topičová Děkuji za pozornost Zpracovala: Petra Topičová