Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Skladba vět - slovosled
Advertisements

Gymnázium a SOŠ Jaroměř, Lužická 423, Jaroměř Mgr
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_03_prezentace
Německá gramatika – slovosled
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
1. LEKCE (1. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Název školy ZŠ. J. E. P urkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor Mgr. Venuše Plášilová Název VY_32_INOVACE_43_NJ_VERBEN Téma VERBEN Číslo projektu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Verben 1 Das Präsens Konjugation der schwachen Verben Pomocí této prezentace se žáci seznámí s časováním slabých (pravidelných) sloves v přítomném čase.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_27_NJ7,8_Přímý a nepřímý pořádek TÉMA: Přímý a nepřímý pořádek slov.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_35_NJ7_Časování sloves TÉMA: Časování pravidelných sloves ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_32_NJ7_W-Fragen TÉMA: W-Fragen ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Deutsch mit max lektion 1
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Sloveso „sprechen“ v přítomném čase
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Geometrická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
Geometrická posloupnost - příklady
Kladná a záporná odpověď
Němčina pro 7. třídu Tvoření otázky.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Sloveso sein v přítomném čase
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Přídavné jméno v přísudku
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Způsobové sloveso mögen
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Kvadratické rovnice - procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
Aritmetická posloupnost - součet
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
Digitální učební materiál
Vzdálenost bodu od přímky
Die Syntax II – věty oznamovací Nepřímý pořádek slov
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Familie III.
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Aritmetická posloupnost jednoduché příklady
Tvoření otázek v němčině
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Předmět: Německý jazyk Ročník: 1. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Hana Köszegiová Pořádek slov ve větě Anotace: Seznámení s pravidly pro uspořádání slov v německé větě oznamovací a tázací s následným upevněním tohoto učiva formou sestavování vět v jednoduchém cvičení Klíčová slova: Němčina, slovosled, podmět, přísudek, přímý/ nepřímý pořádek slov, věta oznamovací a tázací Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Köszegiová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. 1

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách Sada: 45 Číslo materiálu: VY_22_INOVACE_NJKD1_05 2

Pořádek slov v německé větě

1. věta oznamovací: Ve větě oznamovací je sloveso vždy na 2. místě ve větě: Ich wohne jetzt in Prag. Bydlím teď v Praze. Jetzt wohne ich in Prag. Teď bydlím v Praze.

Věta oznamovací může mít: a) přímý pořádek slov podmět sloveso ostatní větné členy Ich wohne jetzt in Prag.

Věta oznamovací může mít: b) nepřímý / důrazový pořádek slov zdůrazněný větný člen sloveso podmět ostatní větné členy Jetzt wohne ich in Prag.

2. věta tázací Wo wohnst du? Wohnst du in Prag?

a) otázka doplňovací tázací zájmeno sloveso podmět Wo wohnst du?

b) otázka zjišťovací sloveso podmět ostatní větné členy Wohnst du in Prag?

Vyjádření podmětu v německé větě

Na rozdíl od češtiny je podmět v německé větě zpravidla vyjádřen: Wo wohnen Eva und Adam? Kde bydlí Eva a Adam? Sie wohnen in Prag. Bydlí v Praze. Was macht jetzt Eva? Co teď dělá Eva? Sie arbeitet. Pracuje.

Jaký je správný pořádek slov v těchto větách? 1. Pavel – Berlín – kommt – aus. 2. in – wohnt – Prag – Jetzt – er. 3. er – Deutsch – Lernt? 4. lernt – Ja, - er – Deutsch. 5. lernt – Deutsch – er – Warum? 6. machst - du – Was?

Řešení 1. Pavel kommt aus Berlin. 2. Jetzt wohnt er in Prag. 3. Lernt er Deutsch ? 4. Ja, er lernt Deutsch. 5. Warum lernt er Deutsch ? 6. Was machst du ?

Viel Glück beim Lernen!

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Vlastní zdroje KETTNEROVÁ, Drahomíra. Německy od Adama: Učebnice pro jazykové a střední školy. 2. vyd. Plzeň: Fraus. ISBN 80-723-8033-8. Animovaný gif: snímek 11 - http://bestpage.cz/gif/gif10.html [online]. [cit. 2012-10-28]. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Köszegiová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. 15