Oxford WordSmith Tools 4.0

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

Fulltextové technologie a jejich využití v UIS Bc. Miroslav Prachař datamanagement
Školení MS Word 2007 pro začátečníky RNDr. Milan Zmátlo MěÚ Třebíč, říjen 2011 Vzdělávání v eGON centru Třebíč Tento.
Školení MS Excel 2007 pro začátečníky RNDr. Milan Zmátlo MěÚ Třebíč, listopad-prosinec 2010 Vzdělávání v eGON centru.
Pořízení dat Databázové funkce Řazení Filtrování Souhrny Kontingenční tabulky Kontingenční grafy.
Samek Matěj Svobodová Marie Fialová Tereza.  Počítačové programy, mobilní aplikace.  Pomáhají při vyhodnocování i vedení tréninku  Složení těla  Tělesná.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Spolupráce mezi výkresy bloky (s atributy) Design center externí reference.
Snímek 1 PowerPoint2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft PowerPoint 2016 – 2. část.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Microsoft Office 2010 Anotace: Výklad nového učiva Autor: Iveta Pasterňáková, 2013 Ověření ve výuce: , 4.třída Vyučovací předmět: Informatika.
MÁTE VE SVÝCH DATECH NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ. Stávající datový sklad Pasivní homologace adresy Identifikátory subjektu IČ, jméno, příjmení, domácnost (první.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Univerzitní informační systém III., Lednice 2004 Vývoj a koncepce nového univerzitního webu Ondřej Kudlík
Projekt: Škola pro život Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02-informatika 8. třída_021 Základní škola: Základní škola.
Elektronická knihovna časopisů EZB Karolína Košťálová Národní knihovna ČR.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Věcné autority v roce 2016
Název projektu: Moderní škola
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Internet komunikace.
Nadpis prezentace Zdeněk Tišl
Základy automatického řízení 1
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Komplexní systém hodnocení
Mapy nejen pro munimap Andrea Kýnová, Jiří Kozel, Petr Kovács, Pavel Bohumel GIS Hackathon,
Komplexní systém hodnocení
Zpětná vazba v zesilovačích 2
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Kvalitativní výzkum Vybrané otázky: Proč kvalitativní výzkum?
Prezentace fotografií v Adobe Lightroom
Tranzistorový zesilovač
Základní zapojení zesilovačů
Snížení nákladů na vytápění budov
2. cvičení
Citační etika a základní pravidla citování informačních zdrojů
Windows – WordPad VY_32_INOVACE_32_649
Velikost nářadí.
Software počítače 1 - opakování
SOFTWARE OSOBNÍHO POČÍTAČE
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Využití metodiky MMR ČR k aktualizaci ÚAPo Zpracované kartogramy k vyhodnocení stavu územních podmínek jednotlivých obcí
Databáze MS ACCESS 2010.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
SÁRA ŠPAČKOVÁ MARKÉTA KOČÍBOVÁ MARCELA CHROMČÁKOVÁ LUKÁŠ BARTOŠ B3E1
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Microsoft Office Access
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Prodeji produktu nebo služby
Nádherné prezentace navrhnete a předvedete snadno a s jistotou.
ZKOUŠKY CEMENTU teorie
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Úvod do korpusové lingvistiky 3
Celoživotní vzdělávání učitelů
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
ANOPRESS IT Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Analýza informačního systému
Klíčové aktivity projektu
… jak přesně počítat s nepřesnými čísly
Transkript prezentace:

Oxford WordSmith Tools 4.0 Bc. Jiří Mikulášek PA154 – Nástroje pro korpusy FI MUNI duben 2006

WordSmith 4.0 Základní informace WordList Concordancer Keywords Další nástroje

Základní informace Autor: Mike Scott, Oxford University Press od roku 1996, aktuálně ve verzi 4.0. Komerční, demo verze pro práci nepoužitelná. Soubor nástrojů pro lexikální analýzu. Tři hlavní nástroje – WordList, Concordancer, Keywords. Množství dalších užitečných utilit – WebGetter, Language chooser, File utilities

WordList Analyzuje vstupní text a generuje frekvenční seznamy slov. Vstupem může být několik textových souborů (značkovaného) textu. Výstupem je frekvenční tabulka výskytů. Výstup je možné řadit dle různých parametrů. Umožňuje lematizaci (po přidání seznamu lemat).

WordList

WordList – oblasti použití Vytvoření podkladů pro hledání klíčových slov a vytváření konkordancí. Analýza konzistence – porovnávání různých verzí téhož textu apod. Lematizace – soubor lemat, nebo vytváření lemat ručně. Analýza souvislosti slov.

Concordancer Vytváření konkordancí – příkladů slov nebo frází s jejich kontexty. Vyhledá ve vstupních text(ech) konkordance podle vyhledávacích kritérií. Vyhledávání podle kontextu. Zobrazení kolokací, možnost nastavení kolokačních vzdáleností. Zpracování značkovaného textu. Možnost editace vlastních kategorií.

Concordancer

Concordancer - použití Studium jazyka, hledání slovních spojení apod. Pomůcka pro učitele. Zkoumání chování slov vzhledem k jejich kontextu.

Keywords Pokusí se identifikovat klíčová slova v textu na základě porovnávání frekvencí výskytu. Pracuje s výstupy WordListu – jeden wordlist pro vyhledání klíčových slov a druhý (větší) pro porovnání frekvencí. Možnost přímého nalezení konkordancí k nalezeným klíčovým slovům. Asociace klíčových slov. ...

Keywords

Keywords - využití Dobrá pomůcka pro charakterizaci textu – styl, žánr, ... Analýza obsahu. Vyhledávání informací. Klasifikace textu.

Další nástroje Slušné množství užitečných nástrojů. WebGetter – vytváření vlastního korpusu pomocí vyhledávání textů na webu. Minimal Pairs – hledá páry co nejpodobnějších slov. File utilities – porovnávání, rozdělování, ... Text Converter – nahrazování částí textu

Reference http://www.lexically.net/wordsmith/