premieR DPH – ZÁLOHY A REVERSE CHARGE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tabulkový procesor Práce se souborem – otevření, tvorba a použití šablony, tisk, propojení tabulky Excel s Wordem, nastavení Excelu, uložení Autorem materiálu.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252_TÉMA_Daň z přidané hodnoty Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Účetní doklady II. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Daň z přidané hodnoty. DPH: plátce a poplatník DPH Obsažena v ceně zboží a služeb – není placena jako samostatná částka DPH Obsažena v ceně zboží a služeb.
Deník příjmů a výdajů Průběžné položky. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251_TÉMA_ Zaměstnanec ve firmě Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Elektronická přihláška Studenti z ČR a SR použijí tento formulář ! Studenti bez rodného čísla použijí tento formulář !
Přijaté a poskytnuté zálohy. Zálohové faktury/zálohové listy Okamžik vystavení zálohové faktury ZF či došlé zálohové faktury neúčtuji. Pouze zanesu do.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_242_TÉMA_ Doklady a evidence Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.01 Ročník3. ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Účtování zboží Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
Účetní dokumentace a její náležitosti
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Účetnictví a výkaznictví
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
nevýdělečné organizace (ČÚS a vyhláška 504/2002 Sb.)
ZÁKLADY ÚČETNICTVÍ A PODVOJNÝ ZÁPIS
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Mzda Autor: Pavla Lukešová.
Zúčtování s dodavateli a odběrateli
Elektronická přihláška
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
9. Přenos programu z PC do stroje
Postup pro aktualizaci seznamu doporučené literatury a učitelů uvedených u předmětu ve studijní agendě STAG.
Batové dávky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vojtěch Mrózek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Jednoduché účetnictví
Seminář pro příjemce OPVK
Téma 6: Zdanění příjmů ze závislé činnosti
Excel – tabulkový procesor
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Účtování DPH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
Maďarská metoda Kirill Šustov Michal Bednář Stanislav Běloch
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
zpracovaný v rámci projektu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Autor: Ing. Ksandrová Lenka
Charakteristika daňové evidence
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Zdroje financování majetku - PASIVA
Obec Pstruží pro občany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Základy účetnictví změny rozvahových položek
Typy Oken, Zobrazení a Konfigurace
Zlomky Sčítání zlomků..
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje 2017
Právní úprava účetnictví, dokumentace
Definice finanční majetek (u úvěru cizí zdroj) držený ve firmě do jednoho roku vyznačuje se vysokou likvidností Aktivní účty - 21, 22, 26 Pasivní účty.
Postup pro podávání žádosti do výběrového řízení o dotaci- pořízení, zachování a obnovu hodnot místního kulturního, národního a historického povědomí z rozpočtu.
Agregované zálohy a Faktury
Podvojné účetnictví VY_32_INOVACE_44_878
Daňové přiznání k dani z příjmů PO
Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele Zlín
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
RBI Postup získání reportu
Transkript prezentace:

premieR DPH – ZÁLOHY A REVERSE CHARGE Ing. Jitka Zborková, Ph.D. Účetní informační systém cvičení 7

AGENDA CVIČENÍ evidence zálohových listů (faktur), platba zálohy, daňový doklad k přijaté platbě, faktura s odpočtem zálohy,

EVIDENCE ZÁLOHOVÝCH LISTŮ (ZÁLOHOVÉ FAKTURY)

ZÁLOHOVÉ LISTY (FAKTURY) nejedná se o daňový doklad, což znamená, že na jejich základě není možné si uplatnit (nárokovat) DPH! některé obsahují rozpis DPH – jak bude dále vyúčtováno (sazba, částka), některé pouze celkovou částku k úhradě, zálohové listy (faktury) se zásadně neúčtují!!! pouze se evidují a je možné přednastavit předkontace pro další automatické účtování!!!

EVIDENCE ZÁLOHOVÝCH LISTŮ Jako první však zaevidujeme obchodní partnera – našeho dodavatele. Modul dodavatelé, nabídka adresář partnerů. Úkol pro Vás – zaevidujte dodavatele 1. VOX, a.s. – podklady viz. faktura.

NASTAVENÍ PŘEDKONTACÍ - MZDY Zvolíme přednastavenou dokladovou řadu ZPF – zálohové přijaté faktury. Nový zálohový list zaevidujeme pomocí nabídky nová. Zálohový list vytvoříme ručně.

EVIDENCE ZÁLOHOVÝCH LISTŮ Zadáme dodavatele, číslo zálohového listu, datum vystavení a splatnosti. Formu úhrady zvolíme hotově. Následně pokračujeme na položky dokladu – spodní nabídka.

ZÁLOHOVÝ LIST – POLOŽKY DOKLADU Nyní zadáme položku dokladu. Premier nám umožní zadat předkontaci a rozpis DPH. Tyto skutečnosti nemají vliv na účty a daňové přiznání, pouze slouží ke stanovení, jak bude zaúčtována konečná zúčtovací faktura. V našem případě bude částku v rozčlenění ZD a DPH zaúčtována jako odečet poskytnuté zálohy.

ZÁLOHOVÝ LIST – POLOŽKY DOKLADU Nyní máme možnost zadat „pohledávkový účet“, který bude použit, až bude doklad uhrazen. Protože budeme platbu zálohy účtovat 314 / 221 (211) uvedeme i zde účet 314100. Je třeba doplnit analytiku! Premier se dotáže, zda skutečně chceme změnit účet – potvrdíme ANO.

ZÁLOHOVÝ LIST – ULOŽENÍ Vrátíme se do „hlavičky“ dokladu (pomocí ESC, F6 nebo červené šipky). Nyní doklad uložíme, předtím však ověřte, zda máte formu úhrady hotově. Tím nám Premier automaticky nabídne, že vytvoří VPD a zaúčtuje jej.

ZÁLOHOVÝ LIST – ULOŽENÍ Systém se nás dotáže, zda chceme vytvořit výdajový pokladní doklad. Zvolíme ANO. Dále zadáme datum příjmu peněz – kdy byla záloha zaplacena, dle našeho výdajového dokladu se jednalo o 7. 12. 2014 Potvrdíme uložit.

ZÁLOHOVÝ LIST – ULOŽENÍ K přijatému zálohovému listu se nahoře objeví sponka, která značí vazbu na jiný doklad. Když jí rozklikneme, odkáže nás na platbu – VPD.

KONTROLA HLAVNÍ KNIHA

KONTROLA – HLAVNÍ KNIHA Nyní máme zaevidovaný zálohový list – neúčtuje se. A dále zaúčtovaný výdajový pokladní doklad – zaplacená záloha: 314 / 211 Proveďte kontrolu v hlavní knize – zůstatek účtu 314100 musí odpovídat zaplacené částce, tedy 5.445Kč

daňový doklad k přijaté platbě

DAŇOVÝ DOKLAD K PŘIJATÉ PLATBĚ Po obdržení platby musí dodavatel (společnost 1.VOX a.s.) vystavit do 15 dní daňový doklad. V tomto případě se již jedná o klasickou fakturu, která obsahuje základ daně = poskytnutá záloha 314 a DPH 343, které si již můžeme nárokovat. Celková částka dokladu se zúčtuje proti opět 314, která se tím vyrovná a doklad bude „na nulu“

DAŇOVÝ DOKLAD K PŘIJATÉ PLATBĚ Nyní již účtujeme běžnou fakturu, kterou zaevidujeme v modulu dodavatelé, nabídka faktury, závazky. Zvolíme naší dokladovou řadu – faktury přijaté. Pomocí nabídky nová vytvoříme nový doklad.

DAŇOVÝ DOKLAD K PŘIJATÉ PLATBĚ Zadáme obchodního partnera, variabilní symbol, DUZP, datum vystavení a datum splatnosti. Forma úhrady můžeme ponechat převodem, když zvolíme v hotovosti systém nám bude nabízet vytvoření dokladu „na nulu“ a museli zadat NE.

DAŇOVÝ DOKLAD – POLOŽKY DOKLADU Dále zvolíme položky dokladu. A zaúčtujeme položku – zaplacenou zálohu: ZD 314 100 DPH 343 100 celkem 321 100 Položku uložíme.

DAŇOVÝ DOKLAD – POLOŽKY DOKLADU Zapsaný doklad vypadá takto:

DAŇOVÝ DOKLAD – POLOŽKY DOKLADU Nyní je potřeba proúčtovat již zaplacenou zálohu, aby byl doklad uhrazen. Dále budeme postupovat dvojím způsobem, dle toho, zda můžete změnit nastavení času na Vašem PC (ve škole a v knihovně nelze). Premier umožňuji již zaplacenou zálohu nalézt a automaticky jí zúčtovat, ovšem datum platby kontroluje dle data počítače a mladšího. Způsob řešení bude nyní dvojí: Varianta A) Pokud můžete změnit nastavení času v PC, Varianta B) Pokud nemůžete změnit nastavení času v PC;

DAŇOVÝ DOKLAD – POLOŽKY DOKLADU Varianta A) Pokud můžete změnit nastavení času v PC, Krok 1: změňte čas v PC na 7. prosince (datum platby zálohy) či pozdější … Krok 2: viz následující slides 

DAŇOVÝ DOKLAD – POLOŽKY DOKLADU Nyní je potřeba proúčtovat již zaplacenou zálohu, aby byl doklad uhrazen. Ve spodní nabídce vidíme celkovou částku k úhradě, která činí 5.445Kč, zvolíme prověřit zálohy.

DAŇOVÝ DOKLAD – POLOŽKY DOKLADU Premier zobrazí otevřené zálohy, tedy částky zaúčtované na účet 314100, které jsou nevypárované. V našem případě se jedná o zaúčtovaný pokladní doklad – bez rozúčtování DPH a dále daňový doklad k přijaté platbě (zaúčtovaný řádek) – je vidět základ daně a daň. Vybereme co chceme zaúčtovat – pokladní doklad, celkovou částku – označím dvojklikem, na řádku se objeví hvězdička. A vybereme dokončit.

DAŇOVÝ DOKLAD – POLOŽKY DOKLADU Na dokladu se objeví zaúčtovaná záloha – částka celkem a 314100 na MD. K úhradě je již nyní 0Kč Vrátíme se do hlavičky dokladu a doklad uložíme.

DAŇOVÝ DOKLAD – POLOŽKY DOKLADU Varianta B) Pokud nemůžete změnit nastavení času v PC (nebo pokud nám předchozí varianta nefunguje ) Krok 1: jsme v položkách dokladu a vše nastavíme ručně. Krok 2: viz následující slides 

DAŇOVÝ DOKLAD – POLOŽKY DOKLADU Ve spodní části (vedle prověřit zálohy) uvedeme částku zálohy a účet, tedy 5445Kč a 314100. Tím se nám změní částka k úhradě na nulu.

DAŇOVÝ DOKLAD – POLOŽKY DOKLADU Vrátíme se do hlavičky dokladu a doklad uložíme  V horní části dokladu „svorka“ označuje vazbu na jiné doklady – v našem případě je zde pouze výdajový pokladní doklad. Pomocí nabídky „nová“ můžeme založit další vazbu. Zkuste založit vazbu na zálohový list, které zde nyní (na rozdíl od varianty A) chybí.

KONEČNÁ FAKTURA - VYÚČTOVÁNÍ

KONEČNÉ VYÚČTOVÁNÍ S poskytnutím plnění má dodavatel povinnost vystavit konečné vyúčtování. Pozn.: V případě, že daňový doklad k přijaté platbě a konečné vyúčtování je ve stejném měsíci, stačí vystavit pouze konečné vyúčtování. V našem případě, z cvičných důvodů, i přes skutečnost, že platba zálohy i vyúčtování proběhlo v jednom měsíci – prosinci, přesto evidujeme a účtujeme i daňový doklad k přijaté platbě.

KONEČNÉ VYÚČTOVÁNÍ Konečné vyúčtování je ve své podstatě přijatá faktura, kterou zaevidujeme, zaúčtujeme a odečteme již zaplacenou zálohu. V modulu dodavatelé, zvolíme faktury / závazky a dále nová. Zadáme do hlavičky informace o dodavateli, VS a data. Dále jdeme na položky dokladu.

KONEČNÉ VYÚČTOVÁNÍ Zaúčtujeme položku dokladu – vyúčtování manažerských kurzů, tj. nákup služeb. Pozor na předkontaci na MD – premier si pamatuje posledně použitý účet, kterým byl 314100, a proto ho bude prvotně nabízet! A uložíme.

KONEČNÉ VYÚČTOVÁNÍ Nyní máme zaúčtovanou fakturu za manažerské kurzy v celkové částce 5.445Kč. Protože faktura byla již zaplacena zálohou, musíme jí dále zúčtovat a proto zvolíme prověřit zálohy za předpokladu, že máme na PC nastaven datum nejméně 7. 12. 2014 (pokud ne zvolíme „jiný“ postup – viz dále)

KONEČNÉ VYÚČTOVÁNÍ Premier nám zobrazí „otevřené“ (dosud nezúčtované) zálohy. V našem případě se jedná o zálohu s již rozúčtovaným DPH (základ daně a daň). Řádek označíme dvojklikem – objeví se hvězdička. A zvolíme dokončit.

KONEČNÉ VYÚČTOVÁNÍ Premier nás upozorní, že předplatby (zálohy), které mají rozúčtované DPH (náš případ) budou zaúčtovány jako další položka dokladu. Potvrdíme OK. Nyní je patrné v položkách přidaný další řádek, který zúčtovává zálohu (účtování mínusem).

KONEČNÉ VYÚČTOVÁNÍ – řešení pro ty, co nemohou změnit na PC čas a datum Pokud nám systém neumožní měnit datum, zaúčtujeme další položku ručně a uložíme 

KONEČNÉ VYÚČTOVÁNÍ Vrátíme se do hlavičky dokladu, částka faktury musí být na nulu (na doplatek faktury). a uložíme. Nahoře „u sponky“ je vazba na další doklad – u nás daňový doklad k přijaté platbě. Ti, kteří zúčtovali zálohy dohledáním ji tam mají automaticky. Ti, co účtovali položky ručně, musí vazbu pomocí nabídky nová vytvořit – najít fakturu přijatou – daňový doklad k přijaté platbě.

Kontrola 

A) INFORMACE O DODAVATELI Nejprve provedeme kontrolu informací o dodavateli. Zvolíme modul dodavatelé, nabídku informace o dodavateli. Vyhledáme vybraného dodavatele – v našem případě společnost 1. VOX.

A) INFORMACE O DODAVATELI Pokud máme vše správně zaúčtováno, tak vidíme, že otevřené zálohy (tedy dosud nezúčtované) jsou nula. Faktura, zálohový list, odečet záloh a co bylo uhrazeno, odpovídá jednotlivým dokladům.

B) HLAVNÍ KNIHA – 314 100 Nyní v modulu účetnictví, v nabídce hlavní kniha zobrazíme účet 314 100. Tento účet musí mít konečný zůstatek nula – tedy již je vše proúčtováno 

ÚKOL PRO VÁS  Zúčtujte zaplacenou zálohu, daňový doklad a konečnou fakturu za vodné a stočné. Pozn.: záloha je zaplacena v nižší částce, než je konečné zúčtování – vůči dodavateli budete stále vykazovat zůstatek…. 

Pokud máte vyrovnanou 314, tak dnes máte hotovo 