Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
Advertisements

VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Číslo v digitálním archivu školy
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
HRA ! (o hodnotné ceny). Pravidla hry Postupně budou promítnuty věty, ve kterých je záměrně nějaká chyba Úkolem hráčů je chybu odhalit a napravit Jednotlivé.
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Nejdříve si žáci zopakují s pomocí učitele a přehledu určování.
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace Žáci pomocí návodných hesel hádají název pohádky, relaxační část hodiny sloužící ke změně práce a motivace AutorMgr. Eva Dvořáková JazykČeština.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Procvičování a úkoly Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
CO JE TO VESMÍR slovní druhy ohebné Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
TRUE- FALSE Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Přísudek a podmět II – Shoda Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
SPRING AND EASTER ACTIVITIES Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
ČESKO jména vlastní a obecná Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_20_RISKUJ.
AnotaceSeznámení s největšími vynálezy lidstva, využití videa z internetu, náměty pro skupinovou činnost a prezentace vynálezů. AutorMgr. Ivana Tesařová.
AnotaceObsahuje náměty činností k opakování jednotlivých zeměpisných oblastí ČR. Opakování lze realizovat formou prezentací v papírové či elektronické.
RČENÍ O UČENÍ. VTIPY. Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Přísudek a podmět Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Světový den vody – 22.březen Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
VÍTEJTE V MLADOŇOVICÍCH! Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Knížka je můj kamarád Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
VYJMENOVANÁ SLOVA PO B a F – opakování Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
DESETINNÁ ČÍSLA Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotacePracovní listy a multifunkční karty sloužící k vyvození a znázornění desetin a setin. Obsahují činnosti.
NAŠE KNIHA REKORDŮ /NEJ- z našeho kraje, státu, Evropy/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
JÁ A MŮJ KAMARÁD Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
HLEDÁ SE VOCHOMŮRKA Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
CALENDAR 1/winter, spring, summer/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
TŘEBÍČSKO A JEHO PARAMETRY Autor : Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Něco o Praze /souvětí a věta jednoduchá/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Vyjmenovaná slova po s trochu jinak Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ, SLOVESA
poznej, co je pod čtverečky
Opakování vyjmenovaných slov po p Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
ČAS a POHYB /hravé činnosti s časem/
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
SLOVESO JE ZÁKLAD VĚTY Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Vyjmenovaná slova po v a slova s předponou vy-, vý- Autor: Mgr
PODZIM A LIDOVÁ SLOVESNOST Autor: Mgr. Ivana Tesařová
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
MĚŘENÍ HMOTNOSTI Autor: Ivana Tesařová Datum:
Základní škola Čelákovice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
MY HOUSE - MY CASTLE Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_37_ČJ4
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
Transkript prezentace:

SLOVO MÁ SVÉ MÍSTO pořadí slov a vět v textu Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/21.2165

Druh učebního materiálu Pracovní listy, hry Anotace Obsahuje zábavné relaxační aktivity. Součástí je popis pracovního postupu, který může být návodem pro vlastní popis. Nejdříve zařadíme práci dvojic. Děti se pokusí odhalit text a výtvarně vyjádřit výsledek. Výsledky je jistě pobaví. Přitom si zopakují pořádek slov a vět v textu. V závěru je zařazena skupinová hra „ Na odpadlíka“ věnovaná vymýšlení co nejdelší věty rozvité. Autor Mgr. Ivana Tesařová Předmět Český jazyk Očekávaný výstup Čte s porozuměním přiměřeně náročné texty a zaznamenává. Uvědomuje si pořádek slov a vět v textu a sestaví větu rozvitou. Chápe význam slovesa jako nositele děje. Druh učebního materiálu Pracovní listy, hry Cílová skupina Žáci 5. ročníku Metodický postup Je součástí pracovních listů jako návod

? ? ? POZNÁŠ, CO VZNIKNE NÁSLEDUJÍCÍM PRACOVNÍM POSTUPEM ? V LEDNIČCE / PŮL HODINY / ODLEŽET / NECHÁME MED / TVAROH / MLÉKO / SKOŘICI / DO LEHKÉ / UŠLEHÁME/ PĚNY ČTYŘI / NAPLNÍME / SMĚSÍ / TOUTO / POHÁRY / A POCUKRUJEME / OČISTÍME / RYBÍZ / OPLÁCHNEME S RYBÍZEM / KRÉM / STŘÍDÁME Ve dvojicích si nejdříve připravte text k reprodukci se správným pořadím slov i vět. Nakreslete výsledný produkt a porovnejte své „výtvory“.

No jistě, je to velmi zdravý POHÁR Z ČERVENÉHO RYBÍZU!

TÝMOVÁ HRA „ Na odpadlíka“ Dva týmy tvoří jednu větu rozvitou následujícím způsobem: Jeden tým si vylosuje sloveso ze zásobníku, např. hraje. Děti si uvědomí, že sloveso je nejdůležitější částí věty /nositelem děje /. K němu pak obě skupiny střídavě přidávají další větné členy, např. Tatínek hraje. – Tatínek hraje na kytaru. – Odpoledne hraje tatínek na Kytaru. – Unavený tatínek hraje odpoledne na kytaru. - Unavený tatínek odpoledne pěkně hraje na kytaru. …………………………….. A tak dále, dokud se jednomu týmu „nepřetrhne nit“. V tom okamžiku začne druhá skupina odpočítávat : 10, 9, 8, 7, …… a při slově NULA získává bod. Druhá skupina pomyslně „ odpadává“, ale může začít druhým kolem /losováním slovesa/ .

Důležitá pravidla: Do věty nesmí být zapojeno jiné sloveso, nesmí se přidat víc jak jedno slovo. V opačném případě příslušný tým „odpadne“ ještě dříve. Jiná verze : Legrační věty. Jde o to , že větu postupně rozvíjíme s použitím banky slovních druhů, které losujeme z „klobouků“. Každý klobouk představuje jeden slovní druh. Zařazujeme pro uvolnění a pobavení.