Výpočty ve statistice – test k procvičení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Advertisements

„EU peníze středním školám“
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Statistika Střední hodnoty
Charakteristiky polohy
Statistika 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Statistika Ukazatelé variability
ZÁKLADNÍ POJMY STATISTIKY
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Charakteristiky variability
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název materiálu: Základy statistiky
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09C19 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří 2013.
Statistika 2 Aritmetický průměr, Modus, Medián
STATISTIKA Zdeňka Hudcová.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Základy statistiky Autor: Jana Buršová.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_32_INOVACE_21-16 STATISTIKA 2 Další prvky charakteristiky souboru.
Kurzy eura v roce 2009 k prvnímu dni v měsíci zaokrouhlené na celé Kč Kč28.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Statistika Statistika je matematická disciplína, která zpracovává výsledky hromadného pozorování (o objemu výroby, dovozu či vývozu zboží, výdajích a příjmech.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Spojnicový diagram Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Pravopisné toulky Prahou Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření24. 8.
Posunovací pravidla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4. ročník.
Kmitání s nenulovou počáteční fází - úlohy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA – Kmitání, vlnění a.
Výpočet aritmetického průměru Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Archimédův zákon Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkSedmý - sekunda.
Konstrukce rovnoběžníku Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – Planimetrie Datum vytvoření
Kyvadlo Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA – Kmitání, vlnění a elektřina Datum vytvoření
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
Práce s kruhovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Mechanické kmitání - test z teorie Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA - Kmitání, vlnění a elektřina.
Příklady na zákon lomu Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Konstrukce lichoběžníku
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Pravopis ve výkladních skříních
Diagramy - opakování Tematická oblast
Číslo a název projektu: CZ /1. 5
Konstrukce trojúhelníku II
Popisná statistika I tabulky četností
Úroky - samostatná práce
Užití aritmetického průměru ve slovních úlohách
Absolutní a relativní četnost
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Procenta © Eva Černá Prezentace je zaměřena na procvičování slovních úloh na procenta. Obsahuje 6 úloh řešených trojčlenkou. Autor: Mgr. Eva Černá Dostupné.
Základní systém a dělení barev
Konstrukce trojúhelníku I
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název vzdělávacího materiálu
Statistika - opakovací test k procvičení
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
VY_32_INOVACE_85.
Konstrukce trojúhelníku III
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Autor: Honnerová Helena
Složitější příklady na zákon lomu
Elektronická učebnice - I
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_20 Síly.
Transkript prezentace:

Výpočty ve statistice – test k procvičení Tematická oblast MATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum vytvoření 22. 11. 2012 Ročník 4. ročník osmiletého studia gymnázia Stručný obsah Test k opakování statistiky s nabídkou odpovědí Způsob využití První čtyři strany prezentace obsahují zadání 12 úkolů s nabídkou odpovědí. Žáci řeší úkoly samostatně a vybírají vždy jednu správnou odpověď. Na závěr jsou uvedeny správné odpovědi. Test slouží k procvičení učiva. Autor Mgr. Petr Zezulka Kód VY_32_INOVACE_24_MZEZ15 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín

Vyberte vždy jednu správnou odpověď: 1. Určete aritmetický průměr čísel: 5,8 6,8 6,0 5,8 5,5 5,9 7,4 7,5 6,0 A) 5,67 B) 7,1 C) 5,7 D) 6,3 2. Následující tabulka uvádí rozdělení žáků ve třídě podle jejich hmotnosti. Určete aritmetický průměr tohoto znaku. Hmotnost v kg 55 57 58 59 60 62 64 65 Počet žáků 6 4 2 5 7 3 1 A) 60 kg B) 59,4 kg C) 63,4 kg D) 62 kg 3. Určete modus znaku z předešlého příkladu. A) 65 kg B) 62 kg C) 59,5 kg D) 60 kg

4. Ze skupiny 20 žáků jezdí 6 žáků do školy autobusem, 3 jezdí trolejbusem, 7 jezdí vlakem a ostatní chodí pěšky. Určete velikost středového úhlu kruhové výseče, která by v kruhovém diagramu znázorňovala žáky jezdící vlakem. A) 126 0 B) 63 0 C) 120 0 D) 150 0 5. Kolik procent žáků z předešlé úlohy nejezdí trolejbusem? A) 15 % B) 81 % C) 17 % D) 85 % 6. Následující tabulka uvádí výsledky písemné práce z matematiky u skupiny žáků. Určete medián tohoto znaku. Počet bodů 20 19 18 17 15 13 12 10 8 Počet žáků 2 3 4 7 A) 13 B) 12 C) 15 D) 14

7. Z kruhového diagramu zjistěte, kolik z dotázaných osob hlasovalo o návrhu: 𝟑𝟔 𝟎 𝟏𝟎𝟖 𝟎 150 A) 500 B) 50 C) 450 D) 150 8. Dále zjistěte, kolik procent z dotázaných osob nehlasovalo. A) 20 % B) 36 % C) 10 % D) 5 % 9. Kolik respondentů hlasovalo pro návrh, víte-li, že jich bylo 48 % z celkového počtu dotázaných? A) 240 B) 216 C) 72 D) 48

10. Následující tabulka uvádí výsledky písemné práce z chemie u skupiny žáků: Známka 1 2 3 4 5 Počet žáků 7 9 6 Určete relativní četnost známky 3. A) 0,2 B) 6 C) 21,4 % D) 0,214 % 11. Kolik procent žáků mělo z písemné práce jedničku nebo dvojku? A) 50 % B) 57 % C) 16 % D) 53 % 12. Porovnejte aritmetický průměr, modus a medián znaku z předešlého příkladu. A) Největší je modus B) Největší je medián C) Největší je aritmetický průměr D) Jsou si rovny

SPRÁVNÉ ODPOVĚDI 1 D 4 A 7 C 10 C 2 B 5 D 8 C 11 B 3 B 6 A 9 A 12 C