Neoklasická ekonomie TNH 1 (DET-5)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marginalismus, Lausannská, Cambridgská škola Američtí a švédští marginalisté Představitelé.
Advertisements

Manažerské kvantitativní metody I Literatura Gros I.: Matematické modely pro manažerské rozhodování. Vydavatelství VŠCHT Praha ISBN
EMM11 Ekonomicko-matematické metody 1 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík,CSc.
Dynamická viskozita Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Experimentální metody oboru – Pokročilá tenzometrie – Měření vnitřního pnutí Další využití tenzometrie Měření vnitřního pnutí © doc. Ing. Zdeněk Folta,
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jak číst a pracovat s „matematickými“ články Diplomový seminář (KE)
MÁTE VE SVÝCH DATECH NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ. Stávající datový sklad Pasivní homologace adresy Identifikátory subjektu IČ, jméno, příjmení, domácnost (první.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Hodnocení finanční situace obce MKR SURO Finanční analýza Rozbor minulého hospodaření  odhalení pozitivních a negativních faktorů, které hospodaření.
Hospodářská politika Ekonomické teorie. Klasická škola Adam Smith David Ricardo John S. Mill.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_14_Internet1 TEMA:HARDWARE A SOFTWARE ČÍSLO.
Umořování dluhu Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Měření výkonu ekonomiky 2. seminář – TNH 2
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_01
Projektivní techniky.
Technické vzdělávání, vyučovací prostředky, technická muzea.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Dějiny daňových teorií
Rakouská škola TNH 1 (DET-6)
Hospodářská politika Ekonomické teorie.
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_04
Prutové soustavy Radek Vlach
Analýza nákladů 1 TNH 1 (S-4)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Optimalizace materiálových toků ve vybrané společnosti
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Základy ekonomie TNH 1 – 1. seminář
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Didaktické zásady Literatura:
Základní pojmy, principy a zákony
Seminář 1. Předmět ekonomie
Klasická politická ekonomie TNH 1 (DET-4)
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Pedagogická psychologie
Zobecněné rozdíly kvalitativního a kvantitativního výzkumu
Právní odpovědnost za sportovní úrazy
POMOCNÉ VĚDY HISTORICKÉ
První matematická lekce
Teoretické přístupy k pojetí a významu inovací
Úvod do etiky v podnikání (vztah etiky a ekonomie)
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
První matematická lekce
Dělení mnohočlenů jednočlenem
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
Dělání babičky. Dětské vymezení role babičky jako role získané
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
POPÁVKA, UŽITEK A CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELE TNH 1 (S-3)
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední škola obchodně technická s. r. o.
SKLADBA SKLADEBNÍ DVOJICE Jabloň před domem krásně rozkvetla.
Právo a ekonomie; ekonomická analýza práva
Trh a tržní mechanismus TNH 1 – 1. seminář
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Právo a ekonomie; ekonomická analýza práva
Pravděpodobnost a matematická statistika I.
Dvousemestrální celouniverzitní předmět: (možná i zkrácená verze jednosemestrální komerční) Úvod do terminologie a psaní textu v univerzitním prostředí.
Transkript prezentace:

Neoklasická ekonomie TNH 1 (DET-5) Pavel Seknička

Obsah Hlavní rysy neoklasické ekonomie v porovnání s KPE; Neoklasická ekonomie – hlavní ekonomické školy, které jsou její součástí; Předchůdci neoklasické ekonomie; Hlavní představitelé neoklasické ekonomie.

Hlavní rysy neoklasické ekonomie v porovnání s KPE Neoklasikové se jednostranně orientovali na analýzu stavu mikroekonomické rovnováhy; Pracovní a nákladová teorie hodnoty je nahrazena teorií marginálního (mezního) užitku, která spojuje užitečnost a vzácnost; Přeměna ekonomické vědy na doménu mikroekonomických subjektů – domácností a firem; Důraz na vědeckost ekonomie – využití matematických, statistických a ekonometrických metod a aplikace marginální analýzy.

Neoklasická ekonomie Neoklasickou ekonomii tvoří tyto ekonomické školy: Cambridgeská škola (anglo-americká škola) – teorie firmy, teorie dílčí rovnováhy; Lausanncká škola (švýcarská škola) – teorie celkové rovnováhy. Za alternativní teorie lze považovat: Německá historická škola (F. List; G. Von Schmoller; W. Sombart; M. Weber); Utilitarismus (O. Span); Americký institucionalismus (T. Veblen; J. R. Commons)

Předchůdci neoklasické ekonomie A. A. Cournot (1801 – 1877) J. H. von Thünen (1783 – 1850) W. S. Jevons (1835 – 1882)

Hlavní představitelé neoklasické ekonomie Alfréd Marshall (1842 – 1924) Arthur C. Pigou (1877 – 1955) Ivring Fisher (1867 – 1947) Léon M. E. Walras (1834 – 1910) Vilfredo Pareto (1848 – 1923) J. B. Clark (1847 – 1938)

Použitá literatura FUCHS, K. – LISÝ, J.: Dějiny ekonomických teorií pro právníky. Brno: PF MUNI, 2002, str. 129 – 157.