Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji Martin Fink Brno, 20. 10. 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Advertisements

Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Kultura a památková péče v Pardubickém kraji v letech
Úvodní prezentace webového sídla , Praha Radek Maca NIDM.
Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů Lublaňská 57/5 | Praha 2 | | T | F | |
Proč zaměstnávat ženy? Mgr. Veronika Šprincová. Diskriminace žen na trhu práce je dána z velké části předsudky spojenými zejména s mateřskou rolí žen,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Název prezentace Podpora vědy a výzkumu v Moravskoslezském kraji 2010 Ing. Zuzana Bardoňová Datum:
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi TD Vybrané aspekty péče o seniory z hlediska sociálního začleňování podpořeno z programu.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Společně bezpečně v Evropské unii EU – Hodnocení rizik u malých firem a mikrofirem 2012.
Účast ČR v H2020 a v programu EURATOM v období leden 2014 – červenec 2015 Základní výstupy 1. průběžné zprávy o účasti ČR v H2020 (Frank,Albrecht – plánované.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
VÝKON REGIONÁLNÍCH FUNKCÍ V ROCE 2016
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
VÝKON REGIONÁLNÍCH FUNKCÍ V ROCE 2016
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Ing. Kateřina Lichtenberková
Worklife Balance ve společnosti HEINEKEN Česká republika
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Systém odměňování pracovníků
Úřad práce České republiky
Zákon o sociálním podnikání
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
Vteřina poté Participace z pohledu bývalých klientů ústavních zařízení
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Společenská odpovědnost ve školství
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Zákon o sociálním podnikání
Vliv dotací na ROZVOJ malých a středních firem
Základní informace o poskytovateli
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Dobrá praxe Krajského úřadu Jihomoravského kraje
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Výkon veřejného opatrovnictví z pohledu veřejné ochránkyně práv
Výsledky průzkumu HK ČR k čerpání a využívání OP PIK 2014 – 2020
Vzdělávání.
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Výzkum v malých a středních firmách
Technologické inovační centrum
GDPR: ochrana osobních údajů
PhDr. Eva Ferrarová Ph. D. Mgr. Lenka Ebringerová
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Sebehodnocení školy z pohledu zřizovatele (obce)
Dárcovství 2018 Závěrečná zpráva z výzkumu
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Aktuální informace o projektu IKAP
ČVUT, Fakulta stavební | 126MSFN - Český stavební trh
Organizace práce na prodejně
Výroční zpráva o stavu podnikání v Ústeckém kraji za rok 2017
Zmapování sousedského nakupování
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Josef Bernard, Renata Mikešová
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Společenská odpovědnost firem – platforma slučitelnosti rodiny a zaměstnání Dana Bernardová Workshop pro zaměstnavatele na podporu rozvoje dobré praxe.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji Martin Fink Brno, 20. 10. 2014

Obsah: MVŠO a CSR Průzkum -vybrané výstupy Hlavní zjištění Dotazy

MVŠO a Společenská odpovědnost CSR: Vědní disciplína Výuka Praxe Malé a stření podniky: Region Odborná profilace školy Průzkum: Zmapování situace Metodika Soutěž TOP odpovědná firma Olomouckého kraje

Průzkum – metodologie 1 Struktura OK: živnostníci tvoří 80 %, mikropodniky 8,3 %, malé podniky 1,8 %, střední podniky 0,4 % velké podniky 0,1 % všech ekonomicky aktivních subjektů.

Průzkum – metodologie 2 Období- duben až květen 2014, elektronicky Tři kola výzev k účasti na průzkumu Celkově osloveno 2542 subjektů Návratnost: 351 respondentů, to je necelých 14 %. Z tohoto počtu však pouze 229 respondentů dokončilo celý průzkum . 229 respondentů odpovídá 0,4 % ekonomicky aktivních subjektů v kraji

Průzkum – struktura ankety Faktografická data: sídlo, počet zaměstnanců, obor podnikání (CZ NACE) CSR aktivity a jejich dopady (typy aktivit, jejich dopady z pohledu lokace, investice do CSR) Znalost konceptu CSR (názor na potřebu realizovat CSR aktivity, znalost konceptu)

Průzkum – vybrané výstupy

Průzkum – vybrané výstupy

Průzkum – vybrané výstupy Většina respondentů souhlasí s tím, že v rámci podnikání ctí alespoň nějaké zásady nad své zákonné povinnosti (76,76 %) a jen necelá třetina s tím nesouhlasí (23,24 %)

Průzkum – vybrané výstupy Frekvence CSR aktivit

Průzkum – vybrané výstupy Není propastný rozdíl v respektování zásad nad rámec zákonných povinností mezi firmami, které realizují CSR aktivity systematicky a firmami věnujícími se CSR aktivitám příležitostně

Průzkum – vybrané výstupy Malé a střední podniky, které se zabývají prosazováním konceptu CSR systematicky, podporují zejména tyto společensky prospěšné aktivity: Sportovní aktivity (67,23 %) Rozvoj vlastních zaměstnanců (57, 14 %) Společenské a kulturní programy (52,94 %)

Průzkum – vybrané výstupy Dopady prosociálního jednání jsou ve většině případů zaměřeny zejména na region (55,46 %) a nejbližší okolí (42,86 %).

Průzkum – vybrané výstupy V celém zpracovávaném souboru respondenti uváděli, že nejčastěji nabízí svým zaměstnancům následující výhody: využití firemního majetku pro osobní potřebu (86,63 %), podpora stravování (80,5 %), vzdělávání (79,29 %) časově flexibilní úvazek (76,92 %). Naopak jen málo nabízejí: nadstandardní zdravotní péči (7,30 %), dovolenou navíc (37,58 %), akce pro rodiny zaměstnanců (40,76 %) a práci z domu (40,85 %), nadstandardní pracovní prostředí (43,87 %). Zbývající

Průzkum – vybrané výstupy

Průzkum – vybrané výstupy Znalost konceptu CSR (všichni respondenti)

Průzkum – vybrané výstupy Znalost konceptu CSR (dle velikosti firmy)

Průzkum – vybrané výstupy Znalost konceptu CSR (firmy realizující CSR systematicky)

Průzkum – hlavní zjištění I když se ke znalosti konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR) hlásí jen 23,7 % respondentů, naprostá většina (92,1 %) jej svými aktivitami přirozeně naplňuje. Systematicky se společenské odpovědnosti věnuje 47,2 % MMSP. I přes tíživou finanční situaci investují firmy do projektů CSR nemalé procento prostředků, které je nejčastěji mezi 1 % až 5 % ročního obratu.

Průzkum – hlavní zjištění Čím je větší obrat firmy, tím roste i podíl respondentů, kteří se věnují CSR systematicky. Zatímco u podniků s obratem do milionu korun to je 6,96 %, tak u firem s obratem nad 100 mil. Kč jich je již 33,91 %. Většina respondentů (79,8 %) se domnívá, že mikro, malé a střední podniky mají podporovat společensky prospěšné aktivity. Víc než tři čtvrtiny firem (76,76%), které se zapojily do průzkumu, ctí nějaké zásady nad rámec zákonných povinností, které promítají do způsobu svého podnikání.

Průzkum – co ve zprávě nenajdete Zájem o soutěž TOP odpovědné firma OK CSR jako PR aktivita Další vzdělávání v problematice CSR OBAVY a PŘEKÁŽKY

Průzkum – Vaše dotazy ?

Kontakt

Děkuji za pozornost!