Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy – směsi 4..
Advertisements

Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Odčítání v druhé desítce bez přechodu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_110.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Směšovací počet Prezentace_15
Ukázkové řešení. Postup: 1. Určíme si neznáme 2. Sestavíme rovnice ze vztahů ve slovní úloze 3. Aplikujeme dosazovací metodu a výpočet neznámých 4. Zkouška.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
OBSAH KRUHU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_11_Obsah kruhu Téma: Matematika 8.ročník.
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_III/2_INOVACE_04-06 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rovnice ve slovních úlohách I.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Hospodářské výpočty 4 – Směšovací počet
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Slovní úlohy – řešení soustavou – 1
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Finanční gramotnost Ekonomické dovednosti, úlohy.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Martina Dostálová
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Hmotnost a její jednotka
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II. PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Slovní úlohy - směsi © Jitka Mudruňková 2014.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Slovní.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Naďa Sláviková Vytvořeno dne: 9.1.2013 Název: VY_32_INOVACE_5C_M9_01_Směsi a roztoky Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Téma: Směsi a roztoky Ročník: 9. ročník Klíčová slova: soustava rovnic, slovní úloha, neznámá, rovnice, směsi, roztoky

Anotace Slovní úlohy – užití soustav dvou rovnic se dvěma neznámými a rovnic s jednou neznámou při řešení úloh o směsích a roztocích.

Směsi a roztoky

Příklad: Směs Arabala Z čokoládových bonbonů druhů Ara v ceně 210,-Kč za 1 kg a Bala v ceně 150,-Kč za 1 kg chce prodejce namíchat 10 kg směsi Arabala v ceně 174,-Kč za 1 kg. Kolik kterého druhu bude pro tuto směs potřebovat? Hmotnost: Ara . . . . . . . . x kg Bala . . . . . . . y kg celkem . . . . x + y = 10kg Cena: Ara . . . 210.x Bala . . . 150.y Celkem . . . 210.x + 150.y=174.10 Sestavíme soustavu rovnic a vyřešíme ji:

Do 10 kg směsi Arabala je potřeba 4 kg Ara a 6 kg Bala. Dopočítáme x Do 10 kg směsi Arabala je potřeba 4 kg Ara a 6 kg Bala.

2. Příklad: Míchání lihu Chceme připravit 200 gramů 64%ního lihu. Máme v dostatečném množství 80%ní a 45%ní líh. Kolik kterého z nich budeme potřebovat? Hmotnost roztoku: 80%ní líh . . . . . x g 45%ní líh . . . . . y g 64%ní líh . . . . x + y = 200 g Hmotnost lihu v roztoku: . . . 0,8x . . . 0,45y . . . 0,8x + 0,45y=0,64.200 Sestavíme soustavu rovnic a vyřešíme ji:

Potřebujeme 108,57g 80%ního a 91,43 g 45%ního líhu. Dopočítáme x Potřebujeme 108,57g 80%ního a 91,43 g 45%ního líhu.

Použité zdroje ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 9. ročník základní školy. 1. vyd. Praha 1: Prometheus, spol. s.r.o., 2002. Učebnice pro základní školy. ISBN 80-7196-194-9. Obrázky Galerie Microsoft Office – klipart