poloautomatický blok automatické hradlo automatický blok

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nemožné dorozumění se závorářem s dirigujícím dispečerem
Advertisements

PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR
PROVOZNÍ INTERVALY.
Elektromechanického staničního zabezpečovacího zařízení
Předpis SŽDC D1 Účinnost od
ŠKOLA STROJVEDOUCÍ duben/květen 2013 Marek Poustka
ŠKOLA STROJVEDOUCÍ únor/březen 2013 Marek Poustka
Dopravní situace 15 křižovatka u pošty Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu.
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Dopravní situace 17 Odbočka na parkoviště u nádraží Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Dopravní situace 2 kruhový objezd ulic Palackého a Brandlova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné.
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
Dopravní situace 1 křižovatka Komenského - Nádražní Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Křižovatka Strážovská - Nerudova
Železniční doprava Základní pojmy
Dopravní situace 6 křižovatka Palackého - Náměstí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
křižovatka Komenského - Nětčická
Návěstidla a návěsti D1 Předpis pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Katarzyna Nogolová. Autor obrázků Tomasz Nogol souhlasí se zveřejněním na Metodickém portálu.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Plánování a organizace veřejné dopravy
Předvídaný odjezd vlaku a telefonické dorozumívání
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Dopravní situace 16 křižovatka Jungmannova - Kollárova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
PRACOVNÍ LISTY DOPRAVNÍ ZNAČKY
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
Princip zabezpečení vlakové dopravy Ing. Karel Zíka
Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Dopravní situace 4 křižovatka Růžová – U Parku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Trojúhelník - těžnice.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Dopravní zeměpis Jordánska a Sýrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petr Hospodarz. Dostupné z Metodického portálu.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Výprava vlaku a určení vjezdových kolejí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petr Hospodarz. Dostupné z Metodického portálu.
Problematika rádiového prostředí SŽDC. Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Dopravní kurz Vlakové cesty
Tabulky traťových poměrů
INTERAKTIVNÍ POZNÁVAČKA
Soustava lineárních rovnic
Princip zabezpečení vlakové dopravy
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
POČASÍ KALENDÁŘ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
Automatický blok Zpracoval: Milan Janík, DVI, a.s.
PRACOVNÍ LISTY DOPRAVNÍ ZNAČKY
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
křižovatka Strážovská
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
Hra ke zopakování nebo procvičování učiva
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Rychlé počítání v časovém limitu 15 vteřin II.
Rozlišování hlásek P, B, M
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

poloautomatický blok automatické hradlo automatický blok Řízení jízd vlaků poloautomatický blok automatické hradlo automatický blok Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petr Hospodarz. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Poloautomatický blok

Charakteristika poloautomatické traťové zabezpečovací zařízení vyžaduje součinnost obsluhujících pracovníků podle technických prostředků pro vytváření závislosti rozeznáváme: hradlový poloautomatický blok reléový poloautomatický blok na českých železnicích je rozšířenější reléový poloautomatický blok na 1 051 km tratí (r. 2010) hradlový poloautomatický blok zajišťuje provoz na 353 km tratích (r. 2010)

Souhlas k odjezdu vlaku po jedné koleji jezdí pravidelně obousměrně souhlas k odjezdu vlaku ze sousední stanice se dává traťovým souhlasem odjezdové návěstidlo může postavit na návěst dovolující jízdu jen ta stanice, která má udělen traťový souhlas vypravuje vlaky dokud má souhlas udělen pokud sousední stanice potřebuje souhlas, zažádá o něj telefonicky nebo zabezpečovacím zařízením

Odhláška dává se obsluhou poloautomatického bloku nedojde-li odhláška v předpokládané době nutno upozornit přední dopravnu o odhlášku dvě možnosti odpovědi: odhláška zabezpečovacím zařízením pět nepříliš dlouhých zazvonění, jako znamení, že trať je ještě vlakem obsazena znamení doplní telefonickým hlášením: „Trať obsazena. Podlesný“

Vlak s nezavěšeným postrkem do sousední stanice poloautomatický blok se obsluhuje až po telefonické odhlášce znění odhlášky do doplní za číslem vlaku slovy: „s nezavěšeným postrkem“ „Vlak 54 789 s nezavěšeným postrkem v Čeladné. Kastelán.“ hlášení předvídaného odjezdu zní takto: „Vlak 69 830 s nezavěšeným postrkem odjede z Božkova v 6.50. Návěstidla přestavte na návěst STŮJ hned za vlakem, ale poloautomatický blok obslužte až po telefonické odhlášce! Mouchová“

Postrkové hnací vozidlo Vlakové hnací vozidlo Postrkové hnací vozidlo Zdroj 1

Vlak s nezavěšeným postrkem ve stanicích se pro jízdu vlaku s nezavěšeným postrkem vydává traťový klíč (TK) pro postrk výpravčí (výhybkář) vyjme TK před odjezdem příslušného vlaku a odevzdá jej strojvedoucímu nezavěšeného postrku vlak jede při normální obsluze poloautomatického bloku dokud se nevrátí traťový klíč a znovu neuzamkne: není možné vyměnit traťový souhlas postavit pro následný vlak odjezdové návěstidlo

Popište, jak vypadá Přivolávací návěst. Návrat postrku návrat postrku na jednokolejné trati, kde to dovoluje zabezpečovací zařízení, a na správné koleji dvoukolejné trati se oddílová návěstidla a poloautomatický blok obsluhuje když se vrací postrk na jednokolejné trati, kde zabezpečovací zařízení nedovoluje obsluhu návěstidel a poloautomatického bloku jízda kolem oddílových návěstidel se dovolí Přivolávací návěstí (ruční Přivolávací návěstí) při návratu postrku po nesprávné koleji neplatí oddílová návěstidla správné koleje Popište, jak vypadá Přivolávací návěst.

Návrat postrku odhlášky za vracejícím se postrkem si hradla nebo stanice nedávají když se postrk vrátí do stanice ohlásí výpravčí: „Postrk 78 989 se vrátil do Josefova. Páv“ časový údaj hlášení si dopravny zapíší jako odhlášku za postrkem může se stát, že traťový klíč nebude strojvedoucímu kvůli poruše vydán v tomto případě zní hlášení pro předvídaný odjezdu:

Jízda postrku bez traťového klíče „Vlak 58 712 s nezavěšeným postrkem do km 24,7, odkud se postrk vrátí jako vlak 77 829, odjede z Tušimic v 7.00 bez traťového klíče. Návěstidla smíte uzavřít, až vám ohlásím, že se postrk vrátil. Hodek“ výpravčí zavěsí varovný štítek hradlář (sousední stanice) postaví oddílové (vjezdové) návěstidlo za vlakem, i když už postrk nemá, na návěst STŮJ, ale elektricky jej neuzavírá – odhlášku nedává Jak vypadá varovný štítek?

Jízda postrku bez traťového klíče po návratu postrku ohlásí výpravčí hradlu a sousední stanici: „Postrk 77 829 se vrátil do Tušimic. Dávejte postupně odhlášky. Hodek“ potom odstraní varovný štítek a časový údaj tohoto hlášení si zapíší dopravny jako odhlášku za postrkem po této zprávě hradlář sousedící se stanicí, do které se postrk vrátil, uzavře oddílové návěstidlo

Automatické hradlo

Charakteristika obousměrné traťové zabezpečovací zařízení zprostředkovává závislosti mezi stanicemi kontroluje volnost mezistaničního úseku v mezistaničním úseku může být pro jeden směr pouze jedno návěstidlo automatického hradla souhlas k odjezdu, předhláška a odhláška je nahrazena činností automatického hradla na českých železničních tratí je zastoupeno automatické hradlo na 1 331 kilometrech tratí údaj z r. 2010

Postup za normální činnosti oddílové návěstidlo může dávat Přivolávací návěst bez zřetele na směr traťového souhlasu a volnost přilehlého oddílu Přivolávací návěst obsluhuje pouze výpravčí stanice ve směru jízdy vlaku musí být zajištěno telekomunikační spojení od oddílového návěstidla výpravčímu zadní stanice se musí ohlásit každé zdržení vlaku u vjezdového návěstidla přední stanice delší než 10 minut, pokud je v mezistaničním úseku oddílové návěstidlo Jakými způsoby může je zajištěno spojení od oddílového návěstidla?

hlášení zadní dopravně zdržení u vjezdového návěstidla delší než 10 minut zadní stanice přední stanice směr jízdy vlaku

Který výpravčí bude obsluhovat Přivolávací návěst při návratu postrku? Vlak s postrkem pokud se vlak s postrkem vrací z trati, musí strojvedoucí postrku obdržet traťový klíč při návratu postrku (proti směru souhlasu) oddílové návěstidlo automatického hradla platí jízda kolem něj se dovolí na Přivolávací návěst traťový klíč není možné vyjmout je třeba zpravit strojvedoucího postrkové lokomotivy, že pojede bez traťového klíče Který výpravčí bude obsluhovat Přivolávací návěst při návratu postrku? Jaký rozkaz použije výpravčí při zpravení strojvedoucího, že pojede bez traťového klíče?

Jízda postrku bez traťového klíče musí se zavést telefonické dorozumívání výpravčí stanice (odkud vlak s postrkem jede) zavěsí na určené místo varovný štítek a odstraní jej až po návratu postrku sousední stanice dá odhlášku až po zprávě, že se postrk vrátil z trati do zadní stanice výpravčí může pro zjednodušení nařídit, aby nezavěšený postrk jel až do sousední stanice

Porucha automatického hradla oddílové návěstidlo automatického hradla bude v poruše, ale za správné činnosti staničního a traťového zabezpečovacího zařízení výpravčí smí dovolit jízdu dalšího vlaku kolem oddílového návěstidla na Přivolávací návěst předpokladem je zjištění, že předchozí vlak dojel do přední stanice ve směru jízdy celý

Obsluha Přivolávací návěsti výpravčí drží tlačítko Přivolávací návěsti tak dlouho, dokud čelo vlaku nemine oddílové návěstidlo dostane pokyn od výpravčího zadní dopravny zjistí tuto skutečnost sám dojde-li po uvolnění tlačítka Přivolávací návěsti za vlakem odhláška do zadní stanice, smí být z této stanice vypraven následný vlak Jakými způsoby mohou zjistit výpravčí přední a zadní stanice, zda vlak minul oddílové návěstidlo automatického hradla?

Porucha automatického hradla musí být ve většině případů zavedeno telefonické dorozumívání jízdy vlaků se uskutečňují v mezistaničním oddílu pokud lze jízdu kolem oddílového návěstidla dovolit na Přivolávací návěst, tak se vlak nemusí o jízdě v mezistaničním oddíle zpravovat nelze-li dovolit jízdu kolem oddílového návěstidla, vlak se musí zpravit o jízdě v mezistaničním oddílu písemným rozkazem

Automatické hradlo je poroucháno Automatické hradlo je poroucháno. Do Svinova jedete v mezistaničním oddílu po traťové koleji číslo jedna. Oddílové návěstidlo automatického hradla v km 36.2 pro vaši jízdu neplatí.

Porucha automatického hradla k poruše oddílového návěstidla došlo až po odjezdu vlaku ze stanice, nelze obsloužit Přivolávací návěst a strojvedoucí není zpraven o neplatnosti návěstidla strojvedoucí se po 10 minutách čekání u oddílového návěstidla ozve výpravčímu přední stanice pokud je návěstidlo zhaslé, nebo ukazuje pochybnou návěst, ozve se ihned

Porucha automatického hradla výpravčí přední stanice nařídí strojvedoucímu sepsání Pv tohoto znění: „Oddílové návěstidlo automatického hradla se pro vaši jízdu neobsluhuje. Vjezd do druhého traťového oddílu povolen. při poruše spojení lze jízdu sjednat prostřednictvím výpravčího zadní stanice pokud ani toto není možné, počká strojvedoucí u návěstidla 10 minut a pak pokračuje v jízdě podle rozhledových poměrů až k vjezdovému návěstidlu

Porucha automatického hradla strojvedoucí pojede přes všechna přejezdová světelná zařízení tak, jako by byl zpraven rozkazem Op, část A nebezpečí otevřeného přejezdu otevřený přejezd

Automatický blok

Automatický blok automatické traťové zabezpečovací zařízení zprostředkovává závislosti mezi sousedními stanicemi kontroluje volnost mezistaničního úseku zajišťuje přenos návěstních znaků na hnací vozidlo pokud jsou oddílová návěstidla, je jejich činnost automatická souhlas k odjezdu, odhláška a předhláška jsou nahrazeny činností automatického bloku

Automatický blok při výpravě vlaků se řídí výpravčí následným, či elektrickým mezidobím výpravčí řídí výpravu vlaku bez nahromadění vlaků v mezistaničním úseku aby nedošlo k většímu počtu vlaků než prostorových oddílů musí se nahlásit každé zdržení vlaku u vjezdového návěstidla větší než 10 minut neplatí u mezistaničních oddílů

Vjezdová návěstidla do stanice na dvojkolejné trati

Automatický blok u vlaků s postrkem, který se vrací z trati, je třeba doručit strojvedoucímu traťový klíč pro postrk vracející se po nesprávné koleji oddílová návěstidla neplatí pro postrk vracející se po správné koleji se traťový klíč nevydává a oddílová návěstidla platí u posledního oddílového návěstidla strojvedoucí postupuje jako u předvěsti s návěstí Výstraha bez ohledu na návěst, kterou ukazuje, případně je-li zhaslé Proč se pro postrk, který se vrací po správné koleji, nevydává traťový klíč?

Poslední oddílové návěstidlo automatického bloku před vjezdovým návěstidlem Jak se pozná poslední oddílové návěstidlo automatického bloku před vjezdovým návěstidlem?

Jak vypadá varovný štítek? Vracející se postrk při jízdě nezavěšeného postrku bez traťového klíče je třeba zavést telefonické dorozumívání nutno zpravit písemným rozkazem strojvedoucího výpravčí umístí varovný štítek a po návratu postrku jej odstraní nezavěšený postrk může jet až do sousední stanice, je-li to účelné zavěšený, případně i nezavěšený dovoluje-li to Dodatek Jak vypadá varovný štítek?

Porucha odjezdového návěstidla nelze dát odjezdovým návěstidlem návěst dovolující jízdu (mimo Přivolávací návěsti) vlak může odjet na správnou kolej, nebo na kolej, pro níž má výpravčí traťový souhlas, aniž se musí zavést telefonické dorozumívání: po zpravení rozkazem Z, část 1 nebo rozkazem Pv, část 2 na Přivolávací návěst nebo Ruční přivolávací návěst

Porucha odjezdového návěstidla tento vlak může odjet za předcházejícím vlakem nejdříve po uplynutí následného, nebo elektrického mezidobí (pokud je delší) může-li výpravčí spolehlivě zjistit volnost prvního traťového oddílu, smí být vlak vypraven až po uvolnění tohoto oddílu nejdříve však po uplynutí následného, popř. elektrického mezidobí

Porucha automatického bloku Jaké jsou podmínky pro návěst dovolující jízdu na oddílovém návěstidle na obousměrně pojížděné traťové koleji? musí být zavedeno telefonické dorozumívání za poruchu automatického bloku se považuje stav, kdy jsou porouchány dva, nebo více oddílových návěstidel (nelze návěstidlem dovolit jízdu, i když jsou splněny všechny podmínky) výpravčí může postupovat jako při poruše automatického bloku i v případě poruchy pouze jednoho oddílového návěstidla Na automatickém bloku bez oddílových návěstidel nebude možno přestavit odjezdové návěstidlo na návěst dovolující jízdu. Bude se jednat o poruchu automatického bloku?

Návěst STŮJ na oddílovém návěstidle vlak musí vždy zastavit Neobjeví-li se návěst dovolující jízdu, strojvedoucí může pokračovat v jízdě podle rozhledových poměrů k dalšímu návěstidlu za předpokladu, že nevidí v následujícím traťovém oddílu vlak. Pokud vidí konec vlaku, nesmí pokračovat v jízdě. Odjede-li předchozí vlak z dohledu a na oddílovém návěstidle automatického bloku se do pěti minut neobjeví návěst dovolující jízdu, pokračuje vlak v jízdě k dalšímu návěstidlu podle rozhledových poměrů

Návěst STŮJ na oddílovém návěstidle c) Když strojvedoucí kvůli snížené viditelnosti nemůže zpozorovat vlak na vzdálenost 100 metrů, nesmí pokračovat v jízdě a čeká, zda se do pěti minut neobjeví na oddílovém návěstidle návěst dovolující jízdu d) neobjeví-li se do pěti minut návěst dovolující jízdu a návěstidlo ukazuje stále návěst STŮJ, smí strojvedoucí pokračovat v další jízdě podle rozhledových poměrů k dalšímu návěstidlu bez ohledu na světlo návěstního opakovače

Návěstní opakovač

K jakému účelu se ještě používá rozkaz Op? Další poruchy na návěst pochybnou, nebo u zhaslého oddílového návěstidla automatického bloku musí vlak zastavit a po zastavení jednat stejně jako u návěsti STŮJ návěstidlo ukazuje STŮJ, návěst pochybnou nebo je zhaslé strojvedoucí jedná v následujícím oddílu při jízdě přes přejezdová zabezpečovací světelná, jako by byl zpraven rozkazem Op, část A je-li však oddílové návěstidlo opatřeno návěstí Očekávejte otevřený přejezd, musí strojvedoucí jednat podle této návěsti K jakému účelu se ještě používá rozkaz Op?

Návěst Otevřený přejezd (žlutý trojúhelník s černými písmeny Op) je umístěn na stožáru hlavního návěstidla

Další poruchy pokud je při pochybné návěsti, nebo u zhaslého oddílového návěstidla na hnací vozidlo přenášena návěst dovolující jízdu (na návěstním opakovači), řídí se strojvedoucí podle znaku na opakovači, a to i při jízdě v následujícím oddílu automatického bloku, včetně způsobu jízdy přes přejezdy tuto závadu ohlásí výpravčímu následující stanice pokud nemůže závadu ohlásit rádiovým zařízením, zastaví v této stanici a událost ohlásí výpravčímu

Použití rozkazu Z na tratích s automatickým blokem v těchto případech: a) nelze-li obsluhovat odjezdové návěstidlo nebo jiné hlavní návěstidlo na odjezdovém zhlaví (část 1) b) je-li porouchán nebo vypnut automatický blok a je nařízena jízda v mezistaničním oddílu (část 2) c) jede-li vlak po nesprávné koleji v mezistaničním oddílu na trati s jednosměrným automatickým blokem, a to při nesjízdnosti nebo výluce správné koleje, popř. při souběžné jízdě (část 3)

1. Který poloautomatický blok je na českých železnicích rozšířenější? Hradlový Reléový

2. Které návěstidlo je závislé na udělení traťového souhlasu? oddílové odjezdové vjezdové seřaďovací

3. Jak vypadá znamení, že trať je ještě obsazena vlakem? tři krátká zazvonění čtyři krátká zavonění delší nepravidelné zvonění pět nepříliš dlouhých zazvonění

4. Při jízdě vlaku s nezavěšeným postrkem do sousední stanice se poloautomatický blok obsluhuje: hned za vlakem po postavení návěstidla na STŮJ po telefonické odhlášce neobsluhuje se

5. Kolik oddílových návěstidel smí být v mezistaničním úseku vybaveným automatickým hradlem? libovolné množství 1 2 3

6. Nelze-li u automatického bloku dovolit jízdu žádnou návěstí odjezdového návěstidla: výpravčí zpraví vlak rozkazem Z, část 1 výpravčí zpraví vlak rozkazem Z, část 2 výpravčí zpraví vlak rozkazem Z, část 3

Použité zdroje SŽDC (ČD) D 2 Předpis pro organizování a provozování drážní dopravy. České dráhy, a. s., 1997, s. 73–82.

Zdroje obrázků Commons.wikimedia.org [online]. [cit. 2011-06-28]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bank_engine_SZ_Taurus.jpg>.