HORIZONT ZLÍN Workshop 16. 3. 2017.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Advertisements

Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví Moravskoslezského kraje KRIZOVÉ CENTRUM OSTRAVA ul. Nádražní 196, Moravská Ostrava tel.: ,
Personální řízení a jeho úloha v podniku
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Senior jako klient sociálních služeb- způsob práce se seniory
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
AUTOŘI: BARBORA MIKULOVÁ LUCIE KMENTOVÁ 4.A
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Věznice Heřmanice Souvislá praxe
ohroženým domácím násilím
► Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Rozdíly mezi osobnostmi
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
Patologie mluvní komunikace v sociální interakci
Péče o osoby s afázií.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Slavkov Komenského, ZŠ Drnovice, ZŠ Pustiměř, ZŠ Šaratice,
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví v Moravskoslezském kraji
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
Základy psychologie a psychopatologie VZ kombinované
Koncepce ošetřovatelství
Hlavní poruchy myšlení
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Psychologie koučování
Psychologické aspekty zdraví
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Úvod do psychologie Kučera Jan De Waal: Dobráci od přírody.
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Praxe ve školní psychologii
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Úvod do psychologie
BIOGRAFIE 2016 Projektové domy
Poradenství v sociálních službách. Sociální poradenství Základní Odborné.
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
Deprivace a subdeprivace Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 6. října 2012 Datum: 6. října 2012.
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
Ulric Neisser Veronika Řeháková C4B, PSY. Životopis ( ) Americký psycholog narozen v Německu Profesor Cornellovy university Zakladatel kognitivní.
Vznik a průběh těžkého duševního onemocnění Tereza Slavíčková o.s. Baobab.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Středisko křesťanské pomoci v Praze Párová terapie násilných osob Mgr. Bc. Michaela Kopečková Mgr. Petra Králová KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH Místo.
Úvod do psychologie Prezentace Barbora Čechová – Labeling Příště (4.11.): Barbora Palatová – Vězeňský experiment Barbora Skoumalová – Teorie.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Centrum služeb a podpory Zlín o.p.s. HORIZONT ZLÍN
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Péče o osoby s afázií.
Věk sám o sobě není důvodem zvýšené potřeby péče.
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Metodika Adopčního centra Průvodce pro práci s osvojitelskou rodinou
Terénní péče o seniory s demencí a jejich podpora v domácím prostředí
Psychologie koučování
Syndrom vyhoření a vzdělávání v sociální práci v pregraduálním studiu
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
Transkript prezentace:

HORIZONT ZLÍN Workshop 16. 3. 2017

Role psychologa v zařízení Horizont

Historie a vývoj Období vzniku – léto 2002 – součást zakládajícího týmu - budování Rozjezd – podzim 2002 – vedení terapeutického týmu, skladba programu, vedení skupinové terapie, vedení některých programů (vaření, PC, …) Externí pracovník v týmu– od 2009 – psychologické poradenství, vedení skupin (TPT, komunikace, psychoterapie), individuální pohovory, přednášková a edukační činnost pomoc se zaškolováním nových pracovníků a praktikantů, pomoc pří výběru nových pracovníků

Cílová skupina Lidé s onemocněním z okruhu psychóz –      Lidé s onemocněním z okruhu psychóz – takové duševní onemocnění, které mění prožívání člověka ve vztahu k okolí a k sobě samému. Psychózy schizofrenního okruhu Poruchy nálady

Co ovlivňuje práci s těmito lidmi ? Na straně klienta Změněná schopnost zpracovávat informace z okolí: Důležitost informací - omezeně nebo nesprávně rozlišují důležitost a naléhavost informací, Sociální kontakt - jsou nejistí v mezilidském kontaktu, neboť se obtížně orientují v emočních signálech od druhých lidí, Adaptace - špatně se přizpůsobují novým situacím, pomalu si zvykají na změnu, Uzavřenost - obrácením se do sebe, omezením komunikace, odvrácením se od vnějšího světa k vnitřnímu, hledáním uklidnění a řešení ve fantazii, Paranoidita - Bývají podezřívaví a odtažití, což stupňuje jejich vzájemné nepochopení s okolím.

Postižení kognitivních funkcí postižení paměti exekutivní funkce (iniciování, plánování, řešení úkolů) pozornost sociální kognice myšlení učení, verbální učení Variabilita samotného onemocnění Osobnost klienta

Na straně pracovníka Vzdělání – psychlog x sociální pracovníci Osobnost – struktura, zralost Empatie – schopnost vcítění do potíží klienta Konkrétní a praktické myšlení – schopnost přizpůsobit se myšlení klienta Pedagogické schopnosti

Současnost Edukace, přednášková činnost Poradenství klientům – „vyšší šarže“ Pocit jistoty klientů Skupinová terapie Poskytnutí jiného náhledu? Prevence syndromu vyhoření ? Spolupráce v týmu ?

Děkuji vám za pozornost