Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák pochopí, že se kolem nás vyskytují i jiné síly než gravitační.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 14. Pohyby těles v gravitačním a tíhovém poli Země Název sady: Fyzika.
Anotace : Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k rozšíření učiva o síle jako odvozené fyzikální veličině. Žák si připomene a prohloubí.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis principu elektromotoru, princip činnosti elektromotoru s komutátorem,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žáci navazují na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubují. Žák zná základní typy čoček, umí je.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková
Grafické znázornění síly
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vznik střídavého proudu
Změny skupenství látky
Elektromotor a jeho využití
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Pohyb těles-fyzika hrou
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Barva světla, šíření světla a stín
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Další součástky s jedním přechodem PN
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzikální síly.
Pohybová (kinetická) energie tělesa
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Hustota-výpočet objemu
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Teplota – souhrnná cvičení II.
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Znázornění síly. Skládání sil. Vypracoval: Lukáš Karlík
Tření-souhrnná cvičení
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika Účinek síly na těleso otáčené kolem pevné osy. Páka.
3. Skládání vektorů, převody jednotek
Skládání sil, rovnováha sil
Skládání rovnoběžných sil
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Anna Červinková 16. Jednoduché stroje
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_13_FYZIKA
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Těžiště a stabilita těles
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Souhrnné opakování-VESMÍR
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hustota-výpočet objemu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_19 Páka
Intenzita elektrického pole
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
SKLÁDÁNÍ VEKTOROVÝCH VELIČIN
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Skládání sil stejného směru
Transkript prezentace:

Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 03/2013 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.6.A.20_skladani_rovnobeznych_a_ruznobeznych_sil_-_souhrnna_cviceni Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování učiva o skládání rovnoběžných a různoběžných sil. Žák řeší úlohy na skládání sil, odpovídá na otázky, doplňuje text, vybírá správná řešení.

1. Kolika gramové závaží bychom zvedli na vynaložení síly přibližně JEDEN NEWTON? Vyberte správný údaj: 100g 500g 1000g

2. Vyberte další používané jednotky síly a řekněte jejich název a vysvětlete převod na newtony. Vyberte správné odpovědi (najděte chybu): mN (milinewton) 1mN=0,001N mN (meganewton) 1mN=100 N MN (meganewton) 1MN=1milion N kN (kilonewton) 1kN=1000 N

3. Jak nazýváme bod, ve kterém síla působí? Vyberte správný název: siloviště směroviště působiště bodoviště

4. U jakého skládání sil je výslednice dána součtem sil 4. U jakého skládání sil je výslednice dána součtem sil? Vyberte správnou odpověď: A) U skládání sil působících RŮZNÝM směrem. B) U skládání sil působících OPAČNÝM směrem. C) U skládání sil působících STEJNÝM směrem.

součtu sil součinu sil podílu sil rozdílu sil 5. Čemu je rovna výslednice, skládáme-li síly působící opačným směrem? Vyberte správnou odpověď: součtu sil součinu sil podílu sil rozdílu sil

6. Jak určíme výslednici dvou různoběžných sil se stejným působištěm 6. Jak určíme výslednici dvou různoběžných sil se stejným působištěm? Vyberte správnou odpověď: A) Graficky jako rovnoběžku větší síly. B) Graficky jako úhlopříčku rovnoběžníku.

7. Karel s Hankou vezou sáňky po vodorovné zasněžené cestě 7. Karel s Hankou vezou sáňky po vodorovné zasněžené cestě. Karel táhne silou F1=40 N, Hanka zezadu tlačí silou F2= 30 N. Určete výslednici sil působících stejným směrem. Znázorněte obě síly F1,F2 orientovanými úsečkami v téže vodorovné přímce a vyznačte jejich působiště a velikost.

8. Dva chlapci táhnou za siloměr v téže přímce, ale opačným směrem 8. Dva chlapci táhnou za siloměr v téže přímce, ale opačným směrem. Jaký údaj ukáže siloměr, jestliže jeden z nich vyvine sílu 90 N a druhý 55 N? Vyberte správný údaj: 35 N 145 N 25 N

9. Na výsadkáře s padákem působí Země gravitační silou 900 N 9. Na výsadkáře s padákem působí Země gravitační silou 900 N. V určitém okamžiku pádu je síla odporu vzduchu 850 N svisle vzhůru. Jaká je výsledná síla v tomto okamžiku na výsadkáře působí? Správná odpověď: 50 N

10. Dva čluny táhnou do přístavu loď 10. Dva čluny táhnou do přístavu loď. Každý z nich napíná lano silou o velikosti 350 N. Lana spolu svírají úhel 60°. Znázorněte příslušný rovnoběžník sil (1cm odpovídá 100 kN).

nule. Výslednice sil se rovná ………. 11. Jaká je výslednice stejně velkých sil opačného směru, které působí současně na těleso? Dokončete odpověď: Výslednice sil se rovná ………. nule.

12. Na těleso působí v jednom bodě síly o velikosti F1=3 N, F2=5 N 12. Na těleso působí v jednom bodě síly o velikosti F1=3 N, F2=5 N. Jejich směry svírají a) 30° b) 60° . Znázorněte síly a jejich výslednici v obou případech (1cm odpovídá 1N). Určete velikost výslednice v N. V jakém případě je výslednice větší? Správná odpověď: a)F=7,7 N b)F=7 N Výslednice je větší v případě menšího úhlu mezi silami.

13. Traktor může vyvinout tahovou sílu nejvýše 16 kN 13. Traktor může vyvinout tahovou sílu nejvýše 16 kN. Zemědělský secí stroj klade proti pohybu odporovou sílu 4,2 kN, brány odporovou sílu 0,5 kN. Utáhne traktor dva secí stroje a šestery brány? Vyřešte úlohu (ověřte výpočtem): Řešení: F2=16 kN F1=4,2+4,2+0,5+0,5+0,5+0,5+0,5+0,5 F1=11,4 kN F1<F2 , Ano, traktor UTÁHNE dva secí stroje a šestery brány.

Výslednice má velikost 107 N, směrem vlevo. 14. Na hřišti se děti přetahují o starou pneumatiku silami znázorněnými na obrázku. Určete jaký bude směr a velikost výsledné síly, která působí na pneumatiku. 155 N 328 N 280 N Výslednice má velikost 107 N, směrem vlevo.

15. Doplňte chybějící údaje: Síla se značí písmenem … Jednotkou síly je …… Síla se měří ……… F NEWTON SILOMĚREM

Použité zdroje: Tesař J., Jáchim F., Fyzika 2 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 7 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005. galerie office Bohuněk, J., Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 1díl, Prometheus, s.r.o., ISBN 80-85849-06-2 http://www.ucebnipomucky.net/deploy/img/products/2758/tn _2758.jpg [cit:2013-03-25]

Metodika prezentace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování učiva o skládání rovnoběžných a různoběžných sil. Žák řeší úlohy na skládání sil, odpovídá na otázky, doplňuje text, vybírá správná řešení. Žák umí narýsovat působící síly a výslednice. Žák umí graficky znázornit výslednici sil působících různoběžně z jednoho působiště.