Následky falešných nařčení ze sexuálního zneužití u dětí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zdroj obrázků: Rodina  je to skupina osob nebo více skupin, spjatých pokrevními svazky, manželstvím, adopcí, kdy dospělí členové.
Advertisements

Cíl této brožury je podat ve stručné formě a z praktického pohledu základní informace o sledování růstu dítěte, zjištění jeho odchylky, určení příčiny.
Agenturní zaměstnávání: shrnutí výsledků šetření agentury Sanep Pavel Janíčko ČMKOS.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | ŽIVOTNÍ PODMÍNKY ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ Michaela Brázdilová Šárka Šustová Tisková konference,
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Výchova v rodině jako prevence negramotnosti Rodina jako jeden z faktorů ovlivňujících gramotnost.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Centrální registr zbraní – změna právní úpravy. Harmonogram novely červenec 2012 rozeslání novely do meziresortního připomínkového řízení předložení.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO NOVÝ ŠKOLNÍ ROK 2016 / 2017 přihlášky na střední školu podáváme do přihlášky na Sš s talentovou zkouškou podáváme do
Vzdělávací program v oboru dětské lékařství MUDr. Jana Mathonová, prim. dětského oddělení Kroměřížské nemocnice a.s.
Demografická prognóza předpoklady – postupy – výběr profesí.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
ZÁKLADNÍ POTŘEBY DĚTÍ MUDr. EVA VANÍČKOVÁ,CSc. Ústav zdraví dětí a mládeže.
Pěstounská péče na přechodnou dobu - výchovné a emocionální problémy Praha, 20. června 2016 doc. PhDr. Albín Škoviera.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Mobbing a Bossing Marková. M obbing C o je M obbing  je druh rafinované šikany na pracovišti  nejrůznější formy znepříjemňování života na pracovišti.
Výchova v rodině 1.část Ludmila Šprachtová. Výchova v rodině Vymezení pojmu rodina Forma dlouhodobého solidárního soužití osob spojených příbuzenstvím.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Sexual harassement, mobbing
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rozhodování 1.
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Vývojová stádia člověka 5. ročník
DĚTI VĚZNĚNÝCH RODIČŮ Zkušenosti a plány Věznice Světlá nad Sázavou
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
Dětský klub Malý drak.
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Současná společnost a životní styl, generační problémy
SPECIFICKY NARUŠENÝ VÝVOJ ŘEČI
Životní cyklus.
Přijímací řízení na osmiletá gymnázia 2017/2018
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
Děti odsouzených rodičů
Pravidla pro příjem a zpracování samoodečtů
Psychologie test.
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Kvalita a bezpečí jako hlavní principy k úspěšné a efektivní akreditaci Gabriela Franková.
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Výběrové kempy v Policii ČR
Přijímací řízení pro školní rok 2018/2019.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Nevhodné zacházení s dítětem PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Přijímací řízení na víceletá gymnázia pro školní rok 2019/2020
Nevhodné zacházení s dítětem PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Návykové látky Alkohol
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
Práce psychologa Úřadu s dítětem v procesu mezinárodního osvojení Brno, Mgr. Ondřej Bouša.
Adolescence Řeháková,Hájíčková.
Přijímací řízení, odvolací řízení
Transkript prezentace:

Následky falešných nařčení ze sexuálního zneužití u dětí

Malé děti Starší děti Období puberty

mladší dítě – Ovlivnění – chce vyhovět, aby bylo přijímáno blízkou osobou nevyhovění požadavku = ohrožení základní existence

Zároveň ale dítě vnímá neshody, rozpory Nerozumí, ale vnímá se zvýšenou citlivostí atmosféru

Manipulace blízkými dospělými zaměřená proti další blízké osobě přináší u dítěte nejprve zmatek Zmatek, rozpor mezi verbálně deklarovaným a skutečně zažívaným chováním a projevy osob z blízkého okolí

Základní psychické potřeby : jistoty bezpečí přijetí – vytvoření osoby blízké ocenění strukturace světa

Falešná obvinění zřetelně deklarují těžkou poruchu vztahů Malé dítě viděné, zažité především napodobuje a přenáší tyto vzorce do vztahů jiných a jinde

V popředí jsou následky v emocionální nejistotě – především obavy ze ztráty blízké osoby

Do budoucna problémy – jako reakce na neúměrný stres : S navazováním a udržováním interpersonálních emočních vazeb

Forma vazeb plochých - povrchních

Forma vazeb příliš úzkých

Nedosycenost – subdeprivace až deprivace emocionálních vazeb Často vede k poruchám nejen v prožívání, ale i chování

V rámci rodiny – často poruchy sourozeneckých vztahů

Poruchy chování vázané na vztahy k rodině

Projevy psychosomatických obtíží

neurotizace

Poruchy příjmu potravy

Viktimizace – munchhausen by proxy ?

Subdeprivace, vzory v chování dospělých Období puberty – falešná obvinění přímo dítětem – často důsledek předchozího vývoje Subdeprivace, vzory v chování dospělých

následky falešných obvinění : Věku neodpovídající egocentričnost – poruchy sebepojetí, sebehodnocení, jáství – až narcistní porucha

Upoutávání pozornosti za každou cenu

Manipulace ostatními lidmi

Zvýšená emocionální dráždivost

Vyhraněné, Krajní emoce

Prognóza - problematická

Podmínkou je úprava výchovného prostředí

Podmíněnost možnostmi na straně dítěte x schopnostmi vychovatelů

Zájmy dítěte x zájmy dospělých - vychovatelů

Terapie – zpravidla chybí motivace

Děkuji za pozornost jane.prochazkova@email.cz