Výsledky přijímacího řízení ve školním roce 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání
Kraje s jednotnými přijímacími zkouškami ve šk. roce 2012/2013
Počet přihlášek ke vzdělávání 1. kolo přijímacího řízení Kategorie oborů střed. vzdělávání (denní forma vzdělávání) ve šk. roce 2012/2013 2011/2012 nárůst/ pokles střední vzdělání (praktické školy) C 21 20 1 s výučním listem E 191 214 -23 s výučním listem H 2 480 2 477 3 s maturitní zkouškou a OV L/0 562 495 67 s maturitní zkouškou bez OV M 3 305 3 466 -161 čtyřletá gymnázia K/4 1 264 1 200 64 osmiletá gymnázia K/8 759 695 s maturitní zkouškou – nástavby L/5 387 338 49 Celkem 8 969 8 905
Rozdělení přihlášek podle tematických skupin čtyřletých oborů vzdělání 4
Úspěšnost uchazečů v testu OSP 5
Úspěšnost uchazečů v testu z matematiky 6
Úspěšnost uchazečů v testu z českého jazyka 7
Průměrná úspěšnost podle testu a tematické skupiny čtyřletých oborů vzdělání 8
Podíl uchazečů, kteří splnili kritéria 1. kola přijímacího řízení 9
Nejzajímavější zjištění plynoucí z výsledků přijímacích zkoušek a z dotazníkového šetření V PK je oproti jiným krajům výrazně nižší podíl zájemců o ekonomické obory. Poměr počtů dívek a chlapců hlásících se na čtyřletá i osmiletá gymnázia odpovídá situaci v celé ČR. Na přírodovědné obory se hlásí větší podíl chlapců než v jiných krajích. Průměrná úspěšnost uchazečů o čtyřleté obory je nad celostátním průměrem. Na úrovni celostátního průměru je průměrný výsledek uchazečů o osmileté obory. V předešlých dvou letech se úspěšnost uchazečů z PK pohybovala pod celostátním průměrem. 10
Nejzajímavější zjištění plynoucí z výsledků přijímacích zkoušek a z dotazníkového šetření Přísnost známkování v PK odpovídá celorepublikovému průměru. Sebehodnocení kompetencí k učení je u uchazečů v PK horší než v celé ČR. Nejhůře hodnotí sami sebe uchazeči o zdravotnické obory. Dosažení cílů středoškolského studia je pro uchazeče v PK méně důležité než v celé ČR. Platí to zejména pro zájemce o obory zdravotnické, technické, elektrotechnické a ostatní (Aplikovaná chemie, Analýza potravin, Reprodukční grafik pro média…). 11
Nejzajímavější zjištění plynoucí z výsledků přijímacích zkoušek a z dotazníkového šetření Celková obliba vyučovacích předmětů v PK je ve všech tematických skupinách oborů nižší než v celé ČR. V mimoškolních aktivitách ani v kritériích výběru školy se uchazeči z Pardubického kraje neliší od uchazečů v celé ČR. 12
Děkuji za pozornost