Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Jaké je místo knihovny ve vzdělávacím procesu vysoké školy? Hana Landová SIC ČZU v Praze Celostátní porada vysokoškolských knihoven a 10. listopadu.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Jihlava 25. listopadu 2014.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
1. WORKSHOP.
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Plánování ve školní tělesné výchově
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpůrná opatření prvního stupně
Pracovní porada Pracovní list.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Náměty pro činnost Národního fóra
Pracovní porada Pracovní list.
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016

Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Gymnasium Jižní Město Praha
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
seminář k Teorii a metodice výchovy
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Mentoring jako forma profesní podpory začínajícího učitele
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Vybrané cíle projektu KIPR
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Intenzivní podpora školám - SRP
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Intenzivní podpora školám - SRP
Šablony I a jejich realizace
Život bez střeva , Praha.
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Akreditace NMS Podklady Poděbrady
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Transkript prezentace:

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol PhDr. Romana Lisnerová Podpora rozvoje učitelů Konzervatoř Duncan centre, Praha 4, Branická 41; Pedagogická fakulta UK, Katedra CŠM Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Cíl a obsah příspěvku Přispět k diskusi nad problematikou rozvoje pedagogických pracovníků a sdílet zkušenosti z vlastní praxe ředitele školy Potřebnost profesního růstu pedagogických pracovníků. Implementace plánu profesního rozvoje – změna. Příklad z praxe. Přínos plánů profesního rozvoje.

Na úvod několik vzpomínek... Promysleme, jak probíhaly naše pedagogické začátky. Kdo nás prováděl školou? Co jsme nejvíce uvítali? Na co nejraději vzpomínáme? Co nám pomohlo v dalším profesním životě? Co jsme postrádali? Jak bychom si představovali ideální podporu zaměstnanců? …

Důvody podpory rozvoje zaměstnanců Učitel Potřeba seberealizace – Maslowova pyramida potřeb – spokojenost Sledování nových trendů ve vzdělávání – výuka Získávání nových klíčových kompetencí (systémová, reflexivní…) – výuka … Škola Motivovaný pracovník – motivovaní žáci – výsledky Participace na rozvoji školy – společné plánování, sdílení Inovace a kvalita vzdělávání Kariérní systém – plány profesního rozvoje – portfolio učitele

Implementace plánů profesního rozvoje do praxe školy Jde o změnu – důležitá příprava, ujištění se. Před rozhodnutím: Zjistit očekávání pedagogů od nového vedení školy. Společná diskuse. Individuální rozhovory (předem připravené a známé otázky, termín, čas…). Seznámení s výsledky osobních rozhovorů – společně. Vysvětlit způsob podpory pedagogů ze strany vedení školy – společně. Po rozhodnutí Připravit a realizovat podporu pedagogů pomocí plánů profesního rozvoje (PPR). Tři fáze.

První fáze – přípravná CÍL: připravit systém pedagogické podpory učitelů Příprava kompetenčního modelu učitele/práce se standardem učitele (SU). Navrhnout způsob seznámení se SU a realizovat ho (kompetence/požadavky). Stanovit termíny pro setkávání (rozhovory nad PPR). Úvodní rozhovor – plánování Reflexivní rozhovor – sebereflexe, zpětná vazba, další plány… Zajistit personálně – garant (ředitel školy, zástupce ředitele…) Zajistit podporu garantovi – způsob vedení rozhovorů, poskytování zpětné vazby, plánování… Stanovit termín společné schůzky a realizovat ji: Představit plán profesního (osobního) rozvoje a práci s ním (portfolio, sebereflexe a reflexe – osobní rozhovory).

Druhá fáze – realizační CÍL: poskytovat podporu učiteli podle předem připraveného plánu I. osobní setkání: učitel – ředitel školy (garant) Diskuse nad potřebami učitele – soulad s vizí školy, zaměření apod. Záznam dohody do formuláře – plánu profesního rozvoje Realizace plánu Průběh podpory ze strany školy (ŘŠ) dle PPR Průběžná evaluace Náslechy v hodinách učitele, rozhovory, … II. osobní setkání: učitel – ředitel školy (garant) Vyhodnocení plánu závěry, doporučení Pokračování podpory – cyklické opakování

Třetí fáze – evaluační Společné setkání/rozhovory CÍL: vyhodnotit nastavený způsob podpory učitelů Společné setkání/rozhovory Co se osvědčilo, co chybělo Shrnutí poznatků – závěr Přijetí nových opatření, úprav, drobných změn…

Příklad z praxe – další využití osobní schůzky Jméno, příjmení Termín schůzky Otázky 5. 10. 13:00 – 13:20 1. Jak se cítíte ve škole po prvním měsíci učení? Co Vám chybí, co byste potřebovali ke spokojenosti? 2. Jaký máte cíl pro tento školní rok (čeho byste chtěli dosáhnout v oblasti vlastního rozvoje, ve výuce, se žáky i v jiných okruzích)? Co potřebujete od vedení školy v souvislosti s dosažením Vašeho osobního/ profesního cíle? 3. Co byste změnili v naší škole a jak? (vše kolem výuky, podmínek pro učitele, žáky, apod.) 4. Co byste v naší škole ocenili, hodnotili pozitivně? 5. Proč byste naši školu doporučili/nedoporučili známým? 6. S čím můžete pomoci při rozvíjení naší školy?

Shrnutí praktických zkušeností Co se osvědčilo Co se neosvědčilo Dobrovolnost v zapojení se do PPR Direktivnost – všichni musí totéž v daný čas… Připravenost argumentů – výhody pro pedagogy Nedočkavost ředitele Dodržovat pravidla (termíny, podmínky…) Šablonovitost – všichni stejný způsob… Společně připravovat PPR, klást otázky, vést… Velké množství cílů, aktivit, činností – požadavků… Dát pedagogům čas a prostor (nespěchat, vyslechnout) Nepřipravenost prostředí – podcenění motivace, přípravy na změnu apod.

Proč to všechno děláme? „Jako dospělí máme určitou zodpovědnost vůči našim dětem a dětem na celém světě. Je naší odpovědností vytvořit bezpečná, zdravá a uctivá prostředí, ve kterých se mohou děti vyvíjet.“ Peter Gray

Děkuji za pozornost, těším se na diskusi.