5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Advertisements

Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
SPOLUPRÁCE ZDRAVÝCH MĚST A ZDRAVÝCH ŠKOL Chrudim, 17. května 2005.
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Společnost pro trvale udržitelný život – diskusní seminář Praha
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Konference Dobrovolnictví v obci – jak na to? Soběslav, října 2013 Akce je součástí projektu NSZM ČR „Dobrovolnictví a veřejná služba v obci -
Celostátní síť pro venkov
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Zásady kraje Vysočina pro poskytování dotací na podporu naplňování a propagace principů místní Agendy 21 a Zdraví 21 v kraji Vysočina.
KULATÝ STŮL S OBČANY – DISKUZE O BUDOUCNOSTI. Místní akční skupina (dále MAS) je na politickém rozhodování nezávislým společenstvím občanů, neziskových.
M ĚSTSKÁ ČÁST P RAHA 21 M ĚSTSKÁ ČÁST P RAHA 21 Zavádění procesu místní Agendy 21 Strategie, otevřenost, komunikace koordinátorka MA21 Iva Hájková
© NSZM ČR 2006 Budování partnerství, projektové kapacity a posilování strategického řízení v Olomouckém kraji.
Evropská strategie zaměstnanosti a víceúrovňové vládnutí – sen nebo skutečnost? Milena Jabůrková, Ondřej Mátl a Gabriela Nováková Zpráva zpracována pro.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Veřejné setkání dne 21. května 2012 rok 2012 – rok 2022.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Cena za podporu místní demokracie S o u t ě ž O LIDECH S LIDMI.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Zavádění procesu místní Agendy 21 Strategie, otevřenost, komunikace
Národní síť Zdravých měst ČR Místní Agenda 21 Brno, NKQ, 20. února 2013.
Ing. arch. Marie Petrová Jarní škola NSZM ČR - Litoměřice, Hodnocení MA21 Ing. arch. Marie Petrová Jarní škola NSZM ČR - Litoměřice,
lenové NSZM ČR: Členové Služby pro členy NSZM ČR  Semináře a školení pro koordinátory PZM a MA21 Boskovice, říjen 2004 Chrudim, červenec 2004.
Zdravý kraj Vysočina a MA 21
Implementace EQAVET v ČR
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
1 Plánování rozvoje sociálních služeb v ČR a další perspektivy jeho vývoje Zlín
Záměrem Moravskoslezského kraje je provést systémovou změnu v poskytování sociálních služeb Závěrečná konference k projektu „Podpora transformace pobytových.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
Zásady kraje Vysočina pro poskytování dotací na podporu naplňování a propagace principů místní Agendy 21 a ZDRAVÍ 21 v kraji Vysočina.
Místní Agenda 21 v ČR Ing. arch. Marie Petrová Výbor pro udržitelné municipality RVUR Praha, 16. prosince 2014.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Národní síť Zdravých měst ČR Zdravotní plán města.
Komunitní a akční plánování v praxi Co je to zapojování veřejnosti.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
© NSZM ČR Národní síť Zdravých měst ČR Setkání Zdravých měst a realizátorů MA21 v Kraji Vysočina Jihlava, 12. ledna 2015.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
BOLATICE DOBRÁ PRAXE Zlepšení kvality projektu MA21 v obci Bolatice Tato akce je pořádána v rámci projektu Zlepšení kvality projektu MA21 v.
Místní Agenda 21 MŽP a PS MA21 RVUR Ing.arch. Marie Petrová PS URROU,
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Zdravý Kraj Vysočina a MA21 Jana Böhmová Zdravý Kraj Vysočina a MA21 Rok 2004: realizace projektu Zdravý kraj aktivní člen NSZM ČR realizátor.
Strategický plán města Vodňany Setkání představitelů partnerských měst na téma plánování rozvoje Vodňany
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Komunitní plánování ORP Roudnice nad Labem – spolu a inovativně.
Koncepty udržitelného rozvoje měst s podporami MŽP Petr Jan Kalaš Ministerstvo životního prostředí CityCON září 2016, Písek.
Výroční zprávy Rady vlády pro udržitelný rozvoj 7. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území RVUR 31. březen 2010.
Projekt Jihlava Zdravé město.  město Jihlava je členem Národní sítě Zdravých měst ČR od června 2007  politikem zodpovědným za PZM a MA21 je náměstkyně.
„Implementace Místní agendy 21 a principů udržitelného rozvoje v MSK“
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Statutární město Jihlava je členem Národní sítě Zdravých měst ČR od června 2007
Desatero problémů – „10P“
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Angažovanci Petr Holý - ORR.
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Postavení PS ve struktuře orgánů Rady vlády pro udržitelný rozvoj
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Partnerství pro Vysočinu & Vysočina 21
ORP a NNO Petr Holý.
Role manažerů kvality na odborech MěÚ
Intenzivní podpora škol
7. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Aktuální informace z odboru strategického rozvoje Milan Filip 25. 5
Transkript prezentace:

5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21 i. Organizační zázemí, plánování a hodnocení postupu MA21 ii. Zapojení veřejnosti, místní partnerství, komunitní plánování ke kvalitě života a UR iii. Strategické řízení k udržitelnému rozvoji, monitorování UR iv. Komunikace, propagace, informovanost, sdílení dobré praxe v. Financování, motivace v rámci MA21

NEZBYTNÉ SOUČÁSTI ZAVÁDĚNÍ MA21 (i) i. Organizační zázemí, plánování a hodnocení postupu MA21 Ustanovení zodpovědného politika pro MA21 [D] Ustanovení koordinátora MA21 (v rámci úřadu či organizace zřízené městem/obcí) [D] Existence skupiny pro MA21 - neformální [D] - oficiální [C] Schválení dokumentu k MA21 zastupitelstvem města/obce [C] Projednání pravidelné zprávy o MA21 radou nebo zastupitelstvem města/obce [C]

NEZBYTNÉ SOUČÁSTI ZAVÁDĚNÍ MA21 (ii) ii. Zapojení veřejnosti, místní partnerství, komunitní plánování ke kvalitě života a UR Plánování s veřejností (akční nebo komunitní plánování) [D] Společné zapojení zástupců občanského sektoru a podnikatelského sektoru do aktivit v rámci MA21 [D] Pořádání veřejného fóra UR/MA21 k celkovému rozvoji města/obce [C] Stanovení a sledování vlastních indikátorů vyplývajících z komunitního plánování [B] Spokojenost obyvatel s kvalitou života v obci/městě a s procesem MA21 [B]

NEZBYTNÉ SOUČÁSTI ZAVÁDĚNÍ MA21 (iii) iii. Strategické řízení k udržitelnému rozvoji, monitorování UR Strategie UR města/obce nebo strategický plán k UR schválené zastupitelstvem města/obce [B] Dílčí koncepce, která naplňuje principy UR, schválená zastupitelstvem města/obce [B] Sledování mezinárodních indikátorů UR [B] Ustanovení orgánu rady nebo zastupitelstva města/obce pro sledování stavu UR [A] Udržení/zlepšování stávajícího stavu a vlivu na UR (dle indikátorů) [A]

NEZBYTNÉ SOUČÁSTI ZAVÁDĚNÍ MA21 (iv) iv. Komunikace, propagace, informovanost, sdílení dobré praxe MA21 Aktualizace webové stránky s informacemi o MA21 [D] Uveřejňování zpráv o MA21 v místních/regionálních/celostátních médiích [D] Pořádání osvětových kampaní k UR (Den Země, Evropský týden mobility apod.) [C] Realizace osvětových akcí k UR, MA21 a souvisejícím tématům pro úřad nebo veřejnost (mimo kampaň) [C] Aktivní zveřejňování vlastních příkladů dobré praxe [C]

NEZBYTNÉ SOUČÁSTI ZAVÁDĚNÍ MA21 (v) v. Financování, motivace v rámci MA21 Finanční podpora aktivit MA21 vyplývajících z komunitního plánování - jednorázová [D] - systém [C] Získávání externích zdrojů pro realizaci aktivit MA21 [C]