Historie aranžování –pracovní list

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o
Advertisements

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 10 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1PP_OPR_03.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o uzemním plynu, jeho těžbě, dopravě.
Předmět:Suroviny Ročník: 1. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dana Kopecká Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí s cukry, vznikem cukrů a rozdělení.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kyselé a zásadité roztoky, pH stupnice
Oběhová soustava – mízní systém
Převody čísel. soustav - opakování
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Výroba eurooken - video
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Aranžérské pomůcky a nářadí
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vylučovací soustava II.
Výpočty z chemických rovnic
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Geometrická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
Prostorová kompozice VS
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZELENINA S VLASTNOSTMI OVOCE
Charakteristika a dělení drůbeže
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zařízení umýváren nádobí
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zařízení na pečení a smažení
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Úprava výrobků před pečením 2
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číselné soustavy - Opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Perníky - výrobky Předmět: Technologie Pekař
Aritmetická posloupnost - součet
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
Vzdálenost bodu od přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Psychologické působení barev
Procvičování – analytická geometrie v rovině
Úpravy algebraických výrazů
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Aritmetická posloupnost jednoduché příklady
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Transkript prezentace:

Historie aranžování –pracovní list Předmět: Aranžování Ročník: 1. ročník učebního oboru Autor: Mgr. Rita Dlabalová Historie aranžování –pracovní list Anotace: Prezentace slouží k opakování učiva o historii aranžování. Žáci doplňují jednotlivé údaje a na základě aktivního přístupu chápou zvláštnosti aranžování v jednotlivých historických obdobích. Součástí je i pracovní list s doplněním správného řešení. Klíčová slova: výkladní skříň, tržiště, výstava, veletrh. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Rita Dlabalová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 46 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_AR1_04

Historie aranžování- pracovní list

Starověk Na ……………….., při různých slavnostech nebo hrách se scházeli lovci, pěstovatelé ovoce, chovatelé dobytka, aby si vyměňovali přebytky své práce za jiné. V pozdějších dobách se zboží prodávalo na určitém vyhrazeném místě -………………… Existovali zde ………………………., kteří zahajovali trh troubením,………………….apod. Majitelé zboží dávali své zboží na zem nebo je vystavovali v …………………….

Středověk Ve středověku se zvětšil objem zboží, ………………se rozšířil. Tržiště se považovalo za nejvýznamnější část vesnice, města měla obvykle několik tržišť,např. trh na dřevo,…………….. ………………… Dodnes se zachovaly názvy ulic nebo tržišť. ………………………… Jinak se zboží prodávalo v dřevěných stáncích a krámech. Okna těchto krámů sloužila současně jako................... I jako ……………Na domech se objevovaly ……………………………, které charakterizovaly obchod/ např. klíč = ……………….., bota = …………………Podomní prodejci nosili zboží ……………..……….

Novověk V novověku zaznamenávala propagace další ……………………… K němu přispívala manufakturní výroba, cechy mají své …………….. značky, využívají se četné vynálezy, např.………… /1440/. Objev …………………………..přinesl osvětlení výkladních skříní, objevily se nápisy z neonových trubic. První výkladní skříň našeho typu se objevila v roce………., v Londýně. V 18. a 19. stol. mají velký význam ………………………….., které jsou ukázkou vyspělosti českého řemesla, průmyslu i uměn

Starověk Na shromážděních, při různých slavnostech nebo hrách se scházeli lovci, pěstovatelé ovoce, chovatelé dobytka, aby si vyměňovali přebytky své práce za jiné. V pozdějších dobách se zboží prodávalo na určitém vyhrazeném místě -tržišti Majitelé zboží dávali své zboží na zem nebo je vystavovali v bednách a koších. Existovali zde vyvolávači, kteří zahajovali trh troubením, bubnováním, voláním apod.

Středověk Ve středověku se zvětšil objem zboží, trh se rozšířil. Tržiště se považovalo za nejvýznamnější část vesnice, města měla obvykle několik tržišť,např. trh na dřevo, trh s rybami, dobytkem, se zeleninou… Dodnes se zachovaly názvy ulic a tržišť: Zelný trh, Pekařská ulice…Jinak se zboží prodávalo v dřevěných stáncích a krámech. Okna těchto krámů sloužila současně jako výklad i jako pult. Na domech se objevovaly vývěsní štíty, které charakterizovaly obchod/ např. klíč = zámečník, bota = švec. Podomní prodejci nosili zboží v nůších a krosnách.

Novověk V novověku zaznamenávala propagace další vývoj / rozvoj/. K němu přispívala manufakturní výroba, cechy mají své cechovní značky, využívají se četné vynálezy, např. knihtisk /1440/. Objev elektrické energie přinesl osvětlení výkladních skříní, objevily se nápisy z neonových trubic. První výkladní skříň našeho typu se objevila v roce1850, v Londýně. V 18. a 19. stol. mají velký význam průmyslové výstavy, které jsou ukázkou vyspělosti českého řemesla, průmyslu i umění.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje SZALAY, Július. Aranžování. 1. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1974, 335.s ISBN neuvedeno Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Rita Dlabalová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.