Rovnice ve slovních úlohách II.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Advertisements

POHYB TĚLES PROTI SOBĚ – STEJNÁ DOBA Slovní úloha o pohybu I.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_15_Slovní úlohy o pohybu-příklady.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Energetická hodnota potravin (EH)
Další operace s vektory
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Lineární rovnice Matematika 8.ročník ZŠ
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Mocniny s racionálním exponentem I.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rovnice ve slovních úlohách IV.
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obecná rovnice přímky - procvičování
6. Kinematika – druhy pohybů, skládání pohybů
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_90_M8
Aritmetická posloupnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice a nerovnice I.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Lineární rovnice a nerovnice III.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
Rovnice ve slovních úlohách V.
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kvadratické nerovnice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Filozofie renesance II – Přírodní filozofie
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výroba nápojových prášků
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rovnice ve slovních úlohách III.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Představivost a fantazie
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matematika Operace s vektory
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
Parametrická rovnice přímky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Paměti počítače, rozdělení
Rovnice s absolutní hodnotou I.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
Novověká filozofie - Racionalismus
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
M-Ji-CU058-Slovni_ulohy_o_pohybu
Matematika Kvadratická funkce v praxi
Transkript prezentace:

Rovnice ve slovních úlohách II. Předmět: Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Rovnice ve slovních úlohách II. Anotace: Materiál se zabývá ukázkami užití lineárních rovnic ve slovních úlohách z různých oblastí. U každé úlohy jsou uvedeny rozbor, řešení a odpověď. Důraz je kladen na pečlivé přečtení úlohy, vhodnou volbu proměnných a správné vyjádření zadaných vztahů. Konkrétně jsou zde řešeny úlohy o pohybu. Klíčová slova: Lineární rovnice o jedné neznámé, volba proměnné, sestavení rovnice, převody jednotek rychlosti, řešení rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Smolková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Sada: 4 Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_MSV1A_15

Rovnice ve slovních úlohách – úlohy o pohybu Příklad č. 1 Vzdálenost měst C, D je po silnici 80 km. V 6 h vyjel z města C směrem k městu D osobní automobil průměrnou rychlostí 90 km/h . Ve stejnou dobu vyjel z města D směrem k městu C nákladní automobil průměrnou rychlostí 70 km/h. 1. Za kolik hodin po výjezdu se auta potkají ? 2. V jaké vzdálenosti o města C obě v té době budou ?

Rovnice ve slovních úlohách – úlohy o pohybu Rozbor a řešení. E….bod, kde se auta potkají s1….dráha z C do E v km, kterou urazí osobní auto s2….dráha z D do E v km, kterou urazí nákladní auto t….čas, jež uplynul od 6 h do okamžiku setkání 80 km C D E s1 s2

Rovnice ve slovních úlohách – úlohy o pohybu 1. 2. Obě auta se budou míjet za půl hodiny po výjezdu a budou se míjet ve vzdálenosti 45 km od místa C.

Rovnice ve slovních úlohách – úlohy o pohybu Příklad č 2. Dálniční vzdálenost měst A, B je 141 km. Z města A vyjel v 7 h traktor a jel směrem k městu B průměrnou rychlostí 35 km/h . Z města B směrem k městu A vyjelo o 15 minut později osobní auto. Jelo průměrnou rychlostí 80 km/h . V kolik hodin se budou obě vozidla míjet?

Rovnice ve slovních úlohách – úlohy o pohybu Řešení a rozbor. Jestliže čas od výjezdu traktoru až do okamžiku vzájemného míjení označíme t hodin, pak čas od výjezdu auta do okamžiku míjení s traktorem je h . Označíme-li dráhy s1, s2 jako dráhu traktoru a dráhu auta, kterou tato vozidla urazila až do okamžiku vzájemného míjení platí:

Rovnice ve slovních úlohách – úlohy o pohybu Obě vozidla se budou míjet v 8h 24min.

Rovnice ve slovních úlohách – úlohy o pohybu Příklad č. 3 V 6 h vyjel z místa P v Olomouci cyklista a jel po silnici směrem k Prostějovu průměrnou rychlostí 15 km/h . V 6 h 12 min vyjel z téhož místa týmž směrem motocyklista a jel průměrnou rychlostí 60 km/h . 1. Za kolik minut byl cyklista od okamžiku svého výjezdu dostižen motocyklistou? 2. V kolik hodin a v jaké vzdálenosti od místa P byl cyklista dostižen motocyklistou?

Rovnice ve slovních úlohách – úlohy o pohybu Rozbor a řešení. P….místo, ze kterého vyjel cyklista M….místo, ve kterém dohonil motocyklista cyklistu s….dráha z P do M v km, kterou ujel cyklista i motocyklista až do okamžiku setkání t….čas v h, který uplynul od 6 h do okamžiku, ve kterém dohonil motocyklista cyklistu P M s

Rovnice ve slovních úlohách – úlohy o pohybu Platí: a,Cyklista byl dostižen motocyklistou za 16 min po svém výjezdu. b, Motocyklista dostihl cyklistu v 6h 16 min ve vzdálenosti 4 km od místa P.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Monografie: [1] JANEČEK, F. Sbírka úloh z matematiky pro střední školy Výrazy, rovnice, nerovnice a jejich soustavy. 4. vydání. Praha: Prometheus, s. r. o., 2001. 194 s. ISBN 80-7196-076-4. Internetové zdroje: [2] Kliparty, fotografie a animace [online]. [cit. 2012-03-21]. Dostupný z WWW: <http://office.microsoft.com>. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Smolková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.