Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Advertisements

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ /0.0/0.0/15_002/ Regionální stálá konference 27. dubna 2016.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice 2. Setkání Řídícího výboru MAP Neratovice 20. června 2016, MěÚ Neratovice.
Porada ředitelů SŠ Čerpání finančních prostředků ve školství z OP na období srpna 2015.
Zlín, Jana Vodáková Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje Seznámení s výsledky analýzy potřeb ve ZK.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
3. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán pro ORP Jablunkov reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ září 2016 od 14:00.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání Ustavující setkání Partnerství MAP v rámci obvodu Prahy 21.
PROJEKT Podpora krajského akčního plánování P-KAP 1) Časový rámec projektu 2) Vymezení působnosti projektu 3) Finanční náklady projektu 4) Lidské zdroje.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Základní údaje p-kap, KAP
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Výzva OP VVV 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I.
Stručné představení projektu
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Platformy projektu KAP LK
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Jednání pracovních skupin k tvorbě Ročního akčního plánu (RAP)
Aktuální informace o KAP a MAP
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE IROP, OP VVV, PA/ŠAP Kristýna Žižková
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajské akční plánování
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Klíčová témata projektu
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Kraje Vysočina
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Model intenzivní podpory
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Vybrané aktivity z naplňování krajského akčního plánu plzeňského kraje
Model intenzivní podpory
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
Informace k tvorbě školních akčních plánů a plánů aktivit
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
Řídící výbor – , hod. Městský úřad Český Krumlov projekt „MAPII – ORP Český Krumlov“ reg. č. CZ /0.0/0.0/17_047/
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Model intenzivní podpory
(Zasedací místnost MAS Království – Jestřebí hory, o.p.s., Úpice)
5. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Transkript prezentace:

Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání Podpora krajského akčního plánování www.pkap.cz

Obsah dnešní prezentace: Kontext akčního plánování ve vzdělávání Role P-KAP – metodické vedení pro krajský akční plán KAP – struktura, priority, vazba na MAP Role P-KAP – metodické vedení pro akční plány škol 2

Co je náplní projektu Podpora krajského akčního plánování? P-KAP = metodická podpora při využívání akčního plánování na úrovni kraje v prostředí středních a vyšších odborných škol Hlavní poslání: Podpora vzdělávání na SŠ a VOŠ Soulad se vzdělávací strategií MŠMT Využití akčního plánování 3

Jaké jsou hlavní dokumenty a aktéři a k čemu se směřuje? ČR Strategie RR Strategie VP 2020 IROP OP VVV Strategické oblasti (oblasti intervencí) Posílení: strategického plánování efektivity systému řízení zaměření na cíle a výsledky Kraj Projekty krajů KAP RAP Další aktivity krajů Škola Projekty škol Potřeby škol ŠAP / PA Další aktivity škol 4

Podporované strategické oblasti (tzv. oblasti intervencí) 6 oblastí povinných pro ŠAP (v pořadí, jak jsou důležité pro SŠ v PK): (Podpora rozvoje infrastruktury) Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Podpora polytechnického vzdělávání Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Rozvoj kariérového poradenství Podpora inkluze Nepovinná témata: Rozvoj výuky cizích jazyků včetně potřeb infrastruktury ICT kompetence včetně potřeb infrastruktury Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost (Finanční gramotnost) 5

KAP Prioritizace Jaké jsou hlavní procesy při tvorbě KAP? Projekt P-KAP (NÚV) Jaké jsou hlavní procesy při tvorbě KAP? Projekt KAP (KÚ PK) Kraj Potřeby území (strategické dokumenty, zkušenosti) KAP Prioritizace Platformy Škola Potřeby škol (dotazníky) PS Vzdělávání Projekty krajů REGIONÁLNÍ STÁLÁ KONFERENCE Další aktivity krajů 6

Jaká je obecná struktura plánů (KAP/ŠAP/PA)? PRIORITA A Kritérium splnění Konkrétní cíl 1.1 Předpoklady Zdroje Termíny Zodpovědnost Obecný cíl 1 Konkrétní cíl 1.2 Úkol 1.2.a Předpoklady Zdroje Termíny Zodpovědnost Úkol 1.2.b Obecný cíl 2 Kritérium splnění Obecný cíl 3 KAP Plzeňského kraje schválen MŠMT v říjnu 2015 KAP I (včetně analýz) viz webové stránky KAP 7

Jaká je obecná struktura plánů (KAP/ŠAP/PA)? 8

Předpoklady realizace Jak vypadá náš KAP I (pro období 2016 - 2018) Výsledný dokument je členěn v následující struktuře: U každého obecného cíle priority stanovena priorita: Výsledný dokument je členěn v následující struktuře: U každého obecného cíle priority stanovena priorita Opatření 1.2.3: Vybudování a rozvoj center pro polytechnickou výchovu Kritérium splnění: Vybudování alespoň 1 centra pro polytechnickou výchovu Činnosti Předpoklady realizace Zapojené subjekty Termín 1.2.3.1 Vybudování a rozvoj center pro polytechnické vzdělávání včetně programové nabídky Realizace projektů v rámci IROP a ESF, zájem cílových skupin, spolupráce všech stupňů škol, spolupráce s jednotlivými MAP a zřizovateli ZŠ a MŠ, spolupráce se zaměstnavateli Kraj, VŠ, VOŠ, SŠ, ZŠ, MŠ další vzdělávací instituce, HK, AK Průběžně, v návaznosti na výzvy IROP a ESF 9

Podporované strategické oblasti v KAP – dle priority Povinné oblasti intervence: Podpora polytechnického vzdělávání Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Rozvoj kariérového poradenství Podpora inkluze Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Nepovinná témata: Rozvoj výuky cizích jazyků včetně potřeb infrastruktury (důraz na NJ) ICT kompetence včetně potřeb infrastruktury Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Finanční gramotnost Další problémy mimo intervence (snížit administrativní zátěž SŠ) 10

Podpora odborného vzdělávání v Plzeňském kraji V rámci výzvy Implementace Krajských akčních plánů I Komplexní podpora technických a řemeslných oborů na SŠ v PK Aktivity projektu: síťování škol pro rozvoj odborného vzdělávání Podnícení zájmu dětí a žáků ke studiu technických a řemeslných oborů, intenzivní spolupráce mezi ZŠ, MŠ a SŠ s úzkou vazbou na zaměstnavatele Podpora žáků ZŠ a SŠ s vynikajícími výsledky v praktických předmětech Podpora kariérového poradenství na školách Spolupráce KAP s MAP a projektem SRP Účast na jednáních řídících výborů MAP, pravidelná setkání na NIDV Sběr informací z jednotlivých MAP a jejich využití při tvorbě 2. KAP v roce 2019 11

ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN (ŠAP) Rozdíl mezi ŠAP a PA ŠAP - pro všechny povinné oblasti (+ příp. další nepovinné i vlastní) PA - jen pro vybranou oblast nebo oblasti (povinné, nepovinné i vlastní) ŠABLONY PA = podmnožina ŠAP IPo ODBORNÉ Tvorba ŠAP i PA dle stejných pravidel. Dotazník = podklad, nikoliv diktát PODNIKAVOST GRAMOTNOSTI POLYTECHNICKÉ ŠABLONY ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN (ŠAP) ODBORNÉ KARIPO INKLUZE PLÁN AKTIVIT 1 CŽU PLÁN AKTIVIT 2 ??? ICT, JAZYKY INKLUZE PODNIKAVOST ??? 12

Analytické a metodické zázemí Jaký je obecný princip metodické podpory projektu P-KAP? RT KAP - tvorba KAP Analytické a metodické zázemí (NÚV) Odborní garanti v krajích Odborní garanti intervencí Školy - tvorba ŠAP/PA 13

Analytické a metodické zázemí SEMINÁŘE (OG+OGI) Uplatňování intervencí Výměna zkušeností k přípravě/realizaci KAP Příprava KAP II (2018) + Dle poptávky kraje Jaké jsou/budou platformy podpory ke KAP Konzultace s RT RT KAP - tvorba KAP PS Vzdělávání Platformy Platformy Analytické a metodické zázemí (NÚV) Odborní garanti v krajích Odborní garanti intervencí WS s řediteli škol WS s řediteli škol Školy - tvorba ŠAP/PA 14

Analytické výstupy P-KAP Zpracování výsledků dotazníkového šetření 1. vlna šetření 25.11.2015 – 19.1.2016 (+ dosběr 9.5.2016-30.6.2016) – 98% SŠ pro každý kraj * detailní report s výsledky (úplná a zkrácená verze) v přípravě je celorepubliková analýza, následovat bude komparační analýza výsledků Zpracování regionálně specifických dat: Pro každý kraj zpracovány výstupy s info o struktuře pracovní síly, vývoji vzdělanostní struktury a nezaměstnanosti Výstupy obsahují časové řady, které budou dále aktualizovány 15

Metodické materiály pro tvorbu KAP Metodické listy pro jednotlivé fáze tvorby KAP ML 01 – Analýza potřeb v území ML 02 – Rámec pro investice do infrastruktury (+ ML 06 k jeho aktualizaci) ML 03 – Analýza potřeb škol ML 04 – Prioritizace potřeb ML 05 – Sestavení krajského akčního plánu ML 07 – Dokumentace krajského akčního plánu Metodické podklady jsou k dispozici na webu P-KAP 16

Analytické a metodické zázemí SEMINÁŘE (OG+OGI) Uplatňování intervencí Výměna zkušeností k přípravě/realizaci KAP Příprava KAP II (2018) + Dle poptávky kraje Jaké jsou/budou platformy podpory pro SŠ Konzultace s RT RT KAP - tvorba KAP PS Vzdělávání Platformy Platformy Analytické a metodické zázemí (NÚV) Odborní garanti v krajích Odborní garanti intervencí WS s řediteli škol WS s řediteli škol Konzultace Konzultace Školy - tvorba ŠAP/PA SEMINÁŘE (OG+OGI) Příprava ŠAP / PA I Uplatňování intervencí I Realizace plánů I Výměna zkušeností 17

Metodické materiály pro tvorbu ŠAP / PA Základ: Metodika tvorby školního akčního plánu Příloha 1 k metodice - příklady částí ŠAP pro všechny povinné oblasti intervencí Příloha 2 k metodice - šablona ŠAP Příloha 3 k metodice - specifika PA oproti ŠAP Příloha 4 k metodice - šablona PA Školicí/metodické prezentace Videometodika „Proč a jak tvořit ŠAP a PA“ Prezentace pro WS s řediteli škol – kratší / delší verze Prezentace pro semináře k tvorbě ŠAP a PA Metodické podklady jsou k dispozici na webu P-KAP 18

Semináře pro školy 2016 seznámení škol s metodikou tvorby ŠAP/PA na WS a setkáních KAP při konzultacích a při osobních návštěvách ve školách 2017 1. série: Příprava ŠAP/PA (cca od března, pro všechny školy) 2. série: k jednotlivým oblastem intervencí (dle zájmu škol) 2018 Semináře k naplňování ŠAP/PA k výměně zkušeností k oblastem intervencí Příprava ŠAP II 19

Děkuji vám za pozornost  ​ Mgr Děkuji vám za pozornost  ​ Mgr. Pavla Chocholová Odborný garant v Plzeňském kraji 775 583 517, 371 519 141 pavla.chocholova@nuv.cz Tylova 33, 301 00 Plzeň www.pkap.cz

Děkuji vám za pozornost ​Mgr Děkuji vám za pozornost ​Mgr. Petr Duda Hlavní manažer projektu „Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Plzeňského kraje“ Odbor školství, mládeže a sportu Krajský úřad Plzeňského kraje Škroupova 18, 306 13 Plzeň 377 195 102, 734 524 005 petr.duda@plzensky-kraj.cz http://www.plzensky-kraj.cz www.pkap.cz

Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků  WEILOVA 1271/6 102 00 PRAHA 10 +420 274 022 111 press@nuv.cz www.nuv.cz