Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0521 – Investice do vzdělání nesou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Advertisements

Vlnová optika Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Úvod do laserové interferometrie
INTERFEROMETRIE – MĚŘENÍ SVĚTLEM
Interference a difrakce
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03_FY_C Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
Digitální učební materiál
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Digitální učební materiál
referát č. 20: ČINNOST LASERU
Specielní učebna a kabinet fyziky na ZŠ
Optické odečítací pomůcky, měrení délek
Interference světla Optika patří mezi nejstarší části fyziky – byla známu už ve starověkém Řecku. V 17. století se začaly rozvíjet dvě teorie o šíření.
Vlnová optika II Zdeněk Kubiš, 8. A.
18. Vlnové vlastnosti světla
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
Ohyb světla, Polarizace světla
Interferometry Michelsonův interferometr
Rozklad světla Vypracoval: Tomáš Cacek a Aleš Křepelka.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vypracoval: Karel Koudela
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Holografie Z. Tognerová VIII. A.
Interference světla za soustavy štěrbin Ohyb na štěrbině
Dvouštěrbinový experiment
Problémy klasické fyziky vedoucí ke vzniku speciální teorie relativity
Difrakční jevy v optice
Od difrakce a interference světla k holografii a difraktivní optice
Ondřej Hladík, Vladimír Žitka, Jan Kadlčík, Radim Homolka.
VI. Neutronová interferometrie cvičení KOTLÁŘSKÁ 11. DUBNA 2012 F4110 Kvantová fyzika atomárních soustav letní semestr
Optika – lom světla VY_32_INOVACE_ března 2014
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
VY_52_INOVACE_04_04_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Číslo a název projektu: CZ /1. 5
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Problémy klasické fyziky vedoucí ke vzniku speciální teorie relativity
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Speciální teorie relativity
Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_06_27_FIKA
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk Lecián Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_06_25_FIKA
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Miniprojekt 8 Základní experimenty s lasery
Transkript prezentace:

Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0521 – Investice do vzdělání nesou nejvyšší úrok Autor: Jiří Vondra Tematická sada: Fyzikální pokusy – Vlnová optika Téma: Michelsonův interferometr Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09_10_VOJI

Anotace: Prezentace je určena k doplnění výkladu tematického celku Vlnová optika, konkrétně k ilustraci činnosti Michelsonova interferometru. Obsahuje námět na pokus – výčet pomůcek, postup provedení, vysvětlení a fotodokumentaci provedeného pokusu. Lze ji proto využít k ilustraci probíraného jevu. Kvůli použití školní laserové soupravy a nutnosti kvalitního zatemnění nelze pokus provést samostatně doma. Všechna fotodokumentace je z archivu autora.

MICHELSONŮV INTERFEROMETR

Zařazení pokusu: Interference světla. Vlnová optika Pomůcky: školní souprava LOS (laser, čočka, nástavec na čočku, dvě zrcátka, polopropustné zrcadlo, stínítko) magnetická tabule zatemnění

Postup: Sestavíme pokus se školní soupravou LOS podle fotografie. Jsou dvě možnosti, které se liší polohou čočky: čočku nasadíme přímo na laser čočku nasadíme do nástavce a necháme jí procházet již interferované světelné vlny Interferenční obrazec v obou případech je odlišný.

Čočka nasazená přímo na laseru Polopropustné zrcátko, sklon 45° laser s čočkou interference Dvě zrcátka, úhel 90°

Interferenční obrazec

Čočka až až za polopropustným zrcátkem Čočka v nástavci

Pohled z boku

Interferenční obrazec

Poznámka Použití magnetické tabule je nutné, záleží totiž na přesném nastavení sklonů zrcátek, a to jak ve vertikálním, tak v horizontálním směru. Vertikální sklon se nastavuje šrouby, které jsou na zrcátcích. Je nutné nejprve docílit, aby splynuly na stínítku (bílé zdi) oba svazky bez použití čočky, čočku nasadit až poté. Obrazec reaguje na sebemenší otřesy, i z ulice.