Bakalářský a diplomový seminář 2016

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Advertisements

Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Hodnocení bakalářské práce. Formální náležitosti BP odevzdat ve 2 vyhotoveních a v elektronické podobě (PDF) Dodržet termín odevzdání Hodnotí vedoucí.
Praktická maturitní práce STRUČNÉ POKYNY PRO PSANÍ PMZ.
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
SEMESTRÁLNÍ PROJEKT B Učebna UF 219 pátek h.
Základy veřejné politiky Kombinované studium Website kursu: Garant kursu a přednášející:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
11 Doktorské studium na FLD doc. Ing. Tomáš Kušta, Ph.D.
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Maturita 2017 YMNÁZIUM BLANSKO Základní informace o maturitní zkoušce v roce 2017.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Diplomový seminář úvodní přednáška
Věcné autority v roce 2016
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Přijímací řízení 2016/17.
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Diplomový seminář 1. setkání.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Pracovní porada Pracovní list.
Kontrola závěrečných prací na Masarykově univerzitě
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Pracovní porada Pracovní list.
Logistika a Supply Chain Management
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2013
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
MINIMATURITY
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Formální úprava rešerše
Gymnasium Jižní Město Praha
Novinky v Záznamníku učitele
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Mgr. et Mgr. Michal Tuláček 9. října 2017
Maturity 2017/2018 listopad 2017 L. Jíša.
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
Obhajoba diplomové práce
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
TŘÍDNÍ SCHŮZKY přihlášky na SŠ leden 2016
Obhajoba diplomové práce
Obhajoba bakalářské práce
Diplomový seminář úvodní přednáška
Hodnocení korupčních rizik (CIA) Oddělení boje s korupcí Praha, 2018
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2018
PŘEDZKOUŠKOVÁ PREZENTACE
Úvodní přednáška pro 1. ročník
ROČNÍKOVÁ PRÁCE Dokázat propojit teoretické znalosti
ROČNÍKOVÁ PRÁCE Dokázat propojit teoretické znalosti
Portál - role studenta v informačním systému STAG
Transkript prezentace:

Bakalářský a diplomový seminář 2016 Tematický blok III Forma závěrečné práce, literární zdroje a hlavní kapitoly Téma 6 Dokončení a odevzdání ZP, obhajoba.

Program semináře 2016 Název tematického celku I.: Význam a úroveň závěrečné práce, volba tématu, zpracování ZP Význam, struktura, téma a pravidla vypracování ZP, Zadání ZP. Zásady a postup vypracování Záměru ZP.  Název tematického celku II.: Metody studentské odborné práce, metody a cíle vypracování závěrečné práce 3. Prameny a informační zdroje, studium a zpracování odborných textů. 4. Metody odborné práce, tvorba textu ZP, formální podoba ZP.  Název tematického celku III.:  Forma závěrečné práce, literární zdroje a hlavní kapitoly 5. Formy ZP, etika tvůrčí práce, odkazy a citace. 6. Závěr ZP, dokončení ZP a obhajoba.

Rozvrh seminárních skupin léto 2016 vyučující ing. Arnošt Klesla, Ph.D B_BSeRP/cR1PH: každou sudou středu 8:45–9:29 E224, každou sudou středu 9:30–10:15 E224,  B_BSeRP/cR2PH: každou sudou středu 10:30–11:14 E223, každou sudou středu 11:15–12:00 E223,  B_BSeRP/cR3PH: každou lichou středu 14:00–14:44 E223, každou lichou středu 14:45–15:30 E223,  B_BSeRP/vRPH: Pá 12. 2. 13:45–15:15 E129, Pá 11. 3. 12:00–13:30 E128, Pá 8. 4. 15:30–17:00 E128, 

Literatura povinná literatura EMMER, Jan. Jak na citace.. VŠFS: Knihovna [online]. 1. vyd. Praha, 2012 [cit. 2013-01-18]. Dostupné z: http://www.vsfs.cz/?id=1883-jak-na-citace BUDINSKÝ, Petr. Metodický pokyn prorektora pro vzdělávací činnost a vnější vztahy č. 4 / 2015-2016: Metodika vypracování bakalářské a diplomové práce pro studenty B15 a N15. Praha, 2015 TICHÝ, Jaromír a Jan EMMER. Zpracování bakalářské a diplomové práce. Praha: VŠFS, EUPRESS, 2014. 101 s. ISBN 978-80-7408-096-8. Dostupné z: viz odkaz v bloku Informace učitele níže. VŠFS. Rozhodnutí rektorky č. 66/2009: Bakalářské a diplomové práce na VŠFS. Praha, 2009. Dostupné z: https://is.vsfs.cz/auth/do/6410/predpisy/68079/ VŠFS. Rozhodnutí rektorky č. 60/2009. Rozhodnutí o zajištění kvality obhajoby bakalářské a diplomové práce. 25.3.2009. Praha : VŠFS, o.p.s., 2009.

Literatura doporučená literatura BIERNÁTOVÁ, Olga a Jan SKŮPA. CITACE.COM. Bibliografické odkazy a citace dokumentů dle ČSN ISO 690 (01 0197) platné od 1. dubna 2011 [online]. Zlín, Brno, 2011 [cit. 2012-10-02]. Dostupné z: http://www.citace.com/soubory/csniso690-interpretace.pdf KUŽELÍKOVÁ, Lucie, Jaroslav NEKUDA a Jiří POLÁČEK. Sociálně-ekonomické informace a práce s nimi. Brno: MUNI, 2008, 88 s. ISBN 978-802-1045-774. Dostupné z: http://is.muni.cz/do/1499/el/estud/esf/js08/informace/socialne_ekonomicke_informace.pdf NOVÁKOVÁ, Vladimíra, Václav LIŠKA, Jiří LOUDÍN a Miloš SEDLÁČEK. Vědecké metody ve společenských vědách. ČVUT. Www. dictorandus.info [online]. 1. vyd. Praha: ČVUT, 2010 [cit. 2013-01-18]. Dostupné z: http://www.doctorandus.info/info/# ŠANDEROVÁ, Jadwiga. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005, 209 s. ISBN 80-864-2940-7. ZICH, František. Úvod do sociologického výzkumu. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2004, 115 s. Eupress. ISBN 80-867-5419-7.

Zakončení předmětu B_BSe Předmět je zakončen zápočtem Podmínky pro udělení zápočtu: Minimální účast na seminářích B_BSe pro studenty prezenčního studia 75%, pro KS 50% Odevzdání Zadání BP schváleného vedoucím BP do 30.3.2016, 15,00 – 16,00 E 223 Odevzdání Záměru BP vyučujícímu B_BSe, nejpozději do 3. 6.2016 na KRP Vedení fakulty může stanovit další podmínky pro udělení zápočtu. Zápočet uděluje výhradně pedagog vyučující předmět, nikoliv vedoucí bakalářské práce.

Program semináře 2016 Název tematického celku I.: Význam a úroveň závěrečné práce, volba tématu, zpracování ZP Význam, struktura, téma a pravidla vypracování ZP, Zadání ZP. Zásady a postup vypracování Záměru ZP.  Název tematického celku II.: Metody studentské odborné práce, metody a cíle vypracování závěrečné práce 3. Prameny a informační zdroje, studium a zpracování odborných textů. 4. Metody odborné práce, tvorba textu ZP, formální podoba ZP.  Název tematického celku III.:  Forma závěrečné práce, literární zdroje a hlavní kapitoly 5. Formy ZP, etika tvůrčí práce, odkazy a citace. 6. Závěr ZP, dokončení ZP a obhajoba.

Dokončení a odevzdání závěrečné práce

Dokončení a odevzdání závěrečné práce Cílem Bakalářského/Diplomového projektu 2 je, aby student v nejvyšší kvalitě dopracoval a odevzdal ZP na oborové katedře nejpozději do 14. 4. 2017. Tento termín může být v případech hodných zřetele na základě písemné žádosti studenta doporučené vedoucím práce prodloužen rozhodnutím vedoucího oborové katedry do 28. 4. 2017. Tato žádost je zpoplatněna dle rozhodnutí rektorky. Studentům, kteří výše uvedený termín nedodrží, nebude umožněno složit státní závěrečnou zkoušku a ukončit studium v řádném termínu v červnu 2017

Dokončení a podmínky odevzdání závěrečné práce Dokončení ZP v kvalitě umožňující její odevzdání a doporučení k obhajobě potvrdí vedoucí práce udělením zápočtu z Bakalářského/Diplomového projektu 2 na základě: kontroly předložené tištěné verze originálu ZP v knižní vazbě, kontroly podobnosti elektronické verze originálu ZP, který student vložil do Archivu ZP v IS prostřednictvím funkce v IS „Nalézt podobné dokumenty“ (viz ikonu - funkce „Nalézt podobné dokumenty).

Odevzdání závěrečné práce Student je povinen odevzdat originál ZP na oborové katedře: 1x v elektronické formě v Archivu ZP v IS ve formátu MS Word – viz Šablona ZP (rozsáhlé přílohy se vkládají jako jeden samostatný soubor), 1x v tištěné formě v knižní vazbě pro předsedu komise státní závěrečné zkoušky, 2x v tištěné formě v termovazbě pro vedoucího a oponenta práce. Odevzdáním ZP student prohlašuje, že elektronická forma originálu ZP je shodná s originály ZP v tištěné formě.

Podmínky přijetí závěrečné práce k obhajobě Přijetí ZP na oborové katedře je podmíněno: udělením zápočtů z Bakalářského/Diplomového semináře a projektu 1 a 2, odevzdáním elektronického originálu ZP, vč. anotace a klíčových slov v Archivu ZP v IS (rozsáhlé přílohy se vkládají jako jeden samostatný soubor), odevzdáním 1 výtisku originálu ZP v knižní vazbě a 2 výtisků originálu ZP v termovazbě, odevzdáním studentova výtisku Zadání ZP doplněného o záznamy vedoucího práce o povinných konzultacích v průběhu zpracování ZP. Po přijetí ZP je Archiv ZP studenta v IS uzavřen pro změny. Uzavření Archivu je podmínkou přijetí elektronické přihlášky studenta ke státní závěrečné zkoušce

6. Příprava a obhajoba závěrečné práce

Příprava ZP k obhajobě Vedoucí závěrečné práce je povinen vypracovat a odevzdat posudek vedoucího bakalářské /diplomové práce nejpozději do 19. 5. 2017 V hodnotící části posudku vedoucí práce vyjádří názor na kvalitu ZP prostřednictvím bodové stupnice v Kritériích hodnocení práce v předepsaném rozsahu bodů u každého kritéria. Na základě celkového počtu získaných bodů (maximálně 100) navrhuje podle stanovené stupnice výslednou známku pro obhajobu: „výborně“ (1): 100 – 90 bodů, „velmi dobře“ (2): 89 – 79 bodů, „dobře“ (3): 78 – 60 bodů.

Příprava ZP k obhajobě Oponent závěrečné práce je stanoven vedoucím oborové katedry, který zajistí předání jednoho výtisku ZP v termovazbě oponentovi nejpozději do 28. 4. 2017. Oponent je povinen vypracovat a odevzdat posudek oponenta bakalářské/diplomové práce nejpozději 14 dnů před konáním obhajoby. Na rozdíl od vedoucího práce není oponent povinen provést kontrolu podobnosti a shodnosti práce v IS a v celkovém hodnocení práce může navrhnout známku „nevyhověl“ (4). Oponent se ve Slovním zdůvodnění kritérií bodového hodnocení soustředí na zhodnocení ZP v šesti předepsaných kritériích. Zhodnotí zejména, do jaké míry ZP splňuje obsahové a formální požadavky, které jsou na ni kladeny, včetně silných a slabých stránek, a zda obsahuje závažné nedostatky, a které to jsou. Svá zdůvodnění vyjádří u všech šesti kritérií v dostatečném rozsahu

Příprava ZP k obhajobě V případě, že oponent ve svém posudku dospěje k celkovému hodnocení ZP známkou „nevyhověl“ (4), informuje vedoucí oborové katedry nejpozději 5 dnů před termínem obhajoby předsedu zkušební komise státní závěrečné zkoušky. Pokud student na obhajobě předložené ZP trvá, uskuteční se obhajoba i v případě, že celkové hodnocení v posudku oponenta je nevyhovující. V posudku oponent povinně uvede nejméně dvě klíčové otázky pro obhajobu ZP, na které je student povinen reagovat při obhajobě v rámci státní závěrečné zkoušky. ZP odevzdaná k obhajobě je nejpozději 5 pracovních dnů před termínem konání obhajoby zveřejněna k nahlédnutí veřejnosti v místě určeném rozhodnutím rektorky. Posudky vedoucího a oponenta práce jsou v elektronické verzi k dispozici studentům připravujícím se na obhajobu nejpozději 5 pracovních dnů před termínem jejich obhajoby v Archivu jejich ZP v IS.

Příprava ZP k obhajobě Přesný termín obhajoby, která je součástí státní závěrečné zkoušky, sdělí VŠFS studentovi nejpozději 14 dní před jejím konáním prostřednictvím IS. Obhajoba ZP se koná před zkušební komisí pro státní závěrečné zkoušky. Členové zkušební komise mají ZP s posudky vedoucího a oponenta práce k dispozici nejpozději 5 pracovních dnů před obhajobou v Archivu ZP v IS. Jednotlivé části státní závěrečné zkoušky, včetně obhajoby, jsou klasifikovány známkami „výborně“ (1), „velmi dobře“ (2), „dobře“ (3), „nevyhověl“ (4).

Obhajoba závěrečné práce Obhajoba ZP probíhá pod vedením předsedy zkušební komise obvykle ve třech částech: Prezentace ZP Odpovědi na otázky oponenta Rozprava Členové zkušební komise mají při obhajobě na místě k dispozici 1 výtisk ZP v knižní vazbě, Zadání ZP Posudek vedoucího Posudek oponenta práce.

Obhajoba závěrečné práce Student obhajuje ZP za podpory elektronické prezentace ZP. Obsah a struktura prezentace ZP slouží k efektivnímu průběhu obhajoby a obvykle obsahuje: co bylo cílem práce, zda a v jakém rozsahu byl splněn, jaká byla použita metoda pro zpracování tématu a řešení problému, jakých výsledků bylo dosaženo, odpovědi na otázky oponenta. Prezentaci ZP student vypracuje v programu MS PowerPoint v maximálním rozsahu 8 snímků a odevzdá na místě v den konání obhajoby na flash disku tajemníkovi komise.

Obhajoba závěrečné práce Jednání zkušební komise o klasifikaci obhajoby ZP je neveřejné. Při rozhodování se berou v úvahu hodnocení ZP, které navrhl vedoucí a oponentem práce, kvalita prezentace ZP a vlastní obhajoba včetně zodpovězení otázek oponenta a členů státní zkušební komise. Hodnocení ZP navrhované vedoucím a oponentem práce jsou pro rozhodnutí zkušební komise nezávazné Nedospěje-li zkušební komise k dohodě o hodnocení obhajoby ZP, může předseda komise tuto situaci řešit hlasováním členů komise. Výsledek obhajoby je vyhlášen předsedou zkušební komise společně s výsledky ostatních předmětů státní závěrečné zkoušky.

Obhajoba závěrečné práce Předseda zkušební komise na závěr každého zkušebního dne státních závěrečných zkoušek uváží po poradě s členy zkušební komise o zařazení nejlepších obhájených ZP do návrhu na udělení ceny rektorky VŠFS za nejlepší závěrečnou práci (posudky i obhajoba ZP musí být klasifikovány „výborně“). VŠFS nevýdělečně zveřejňuje závěrečné práce, u kterých proběhla obhajoba, včetně posudků oponentů a záznamu o průběhu a výsledku obhajoby, prostřednictvím databáze kvalifikačních prací, kterou spravuje. Způsob zveřejnění stanovuje rozhodnutí rektorky

Obhajoba závěrečné práce Předseda zkušební komise na závěr každého zkušebního dne státních závěrečných zkoušek uváží po poradě s členy zkušební komise o zařazení nejlepších obhájených ZP do návrhu na udělení ceny rektorky VŠFS za nejlepší závěrečnou práci (posudky i obhajoba ZP musí být klasifikovány „výborně“). VŠFS nevýdělečně zveřejňuje bakalářské a diplomové práce, u kterých proběhla obhajoba, včetně posudků oponentů a výsledku obhajoby prostřednictvím databáze kvalifikačních prací, kterou spravuje. Způsob zveřejnění stanovuje Rozhodnutí rektorky č. 84/2010.