VÝROBA OCELI Co má společného ? železo litinové klepadlo rez a

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OPAKOVÁNÍ: b) SO2 + H2O → H2SO3 c) Fe + H2SO4 → H2 + Fe2SO4
Advertisements

Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák REDOXNÍ REAKCE ELEKTROLÝZA výroba chloru „elektrolyzér“ rozklad vody.
Jak se získávají kovy z rud, od železné rudy k oceli Chemie 9. ročník Základní škola Benešov, Jiráskova 888 Ing., Bc. Jitka Moosová.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Kovy hliník železo měď olovo Al Fe rtuť Pb Cu Přiřaď značky prvků k názvům.
Historie výroby Fe doba kamenná – meteorologické železo 3000 – 2000 let p.n.l. - první tavba svářková ocel – 99,8 % Fe, zbytek C pudlovací pece – černé.
Oxidy Dvouprvkové sloučeniny kyslíku a dalšího prvku Starší název : kysličníky Oxidační číslo : -II Podle druhy vazby : iontové a kovalentní Oxidační číslo.
Název školy Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Libuše Hajná Název šablonyVY_32_INOVACE CHE Název.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada09 AnotaceTechnické.
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU OP vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.1.24/ Zahájení projektu:
Oxidy Názvosloví oxidů Některé významné oxidy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Výroba oceli Většina surového železa se dále zpracovává na OCEL. Ocel se vyrábí ve specializovaném hutním provozu, který se nazývá ocelárna. Výroba oceli.
OXIDY. OXID SIŘIČITÝ ● Bezbarvý, jedovatý plyn ● Štiplavě zapáchá ● Vzniká při hoření síry ve vzduchu ● Vykytuje se v sopečných plynech ● Základní surovina.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák KOROZE Co má společného ? Spoje jsou „zoxidované“ Auto „kvete“ Potrubí „zkorodovalo“
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Alexandra Hoňková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Monika Šléglová NÁZEV:VY_32_INOVACE_06B_19_Výroba železa TEMA:Kovy ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Vznik molekul Jakou strukturu má atom? Co je to molekula? Jak vzniká molekula?
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 2. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Kyselina jablečná, vinná
Výroba ocelí Ocel se vyrábí zkujňováním.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
TĚŽKÉ NEŽELEZNÉ KOVY A JEJICH SLITINY
Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje VY_32_INOVACE_09_170 Projekt MŠMT.
V_ _ _ _ _ _ _ _E SVÁTKY JARA
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
1. Popiš co vidíš a odhadni teplotu na obrázku?
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost POZNÁVÁME RODINU
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Téma :Názvosloví alkanů, vlastnosti, použití
JARO? LÉTO? ZIMA? PODZIM? ROČNÍ OBDOBÍ
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Ocel VY_32_INOVACE_25_502 Projekt.
Přírodověda pro 4. a 5. ročník
Obsah geometrických útvarů
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 1. Co je nejmenší?
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): září 2011 Ročník: 5
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_19
1. Čím se liší pohyby těchto těles?
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
U S Z F V B Č D A C P E R J H L K M O Přečteš písmenka v tomto zmatku?
Deriváty uhlovodíků Fridex Trinitroglycerol Účinky fenolu
Podstatná jména jsou slova ohebná, skloňují se.
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Železo Vypracoval: Lukáš Karlík
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Světadíly a oceány
Množiny bodů dané vlastnosti
ČAS Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost
Název materiálu: Nerostné suroviny
FUNKCE – soustava souřadnic
Kolik zbyde? Když sníš půlku koláče? Když sníš čtvrtku koláče?
Organická chemie Autor: Mgr. Iva Hirschová
Téma :Názvosloví alkenů, vlastnosti, použití
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Rozdelenie kovov Kovy delíme na: železné, neželezné (ľahké a ťažké),
01 VY_32_INOVACE_B–06–01 Název a adresa školy:
Výroba oceli Většina surového železa se dále zpracovává na OCEL. Ocel se vyrábí ve specializovaném hutním provozu, který se nazývá ocelárna. Výroba oceli.
VÝSKYT ryzí - meteority ( s niklem)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
Transkript prezentace:

VÝROBA OCELI Co má společného ? železo litinové klepadlo rez a Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 VÝROBA OCELI Co má společného ? železo litinové klepadlo rez a Autor: Mgr. Radek Martinák

Oxidace…oxidační číslo atomu se při reakci zvyšuje Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Co již víme: Redoxní reakce = oxidačně-redukční – dochází při nich ke změnám oxidačních čísel jednotlivých atomů Oxidace…oxidační číslo atomu se při reakci zvyšuje Redukce…oxidační číslo atomu se při reakci snižuje

Suroviny na výrobu oceli Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Co budeme chtít vědět : Suroviny na výrobu oceli Zařízení pro výrobu Souvislost s chemií Jaký má ocel význam

Jak se ocel získá??? OXIDACÍ Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Suroviny na výrobu oceli Železný šrot Surové železo Jak se ocel získá??? Snížení obsahu C, S, Si, P a dalších prvků ze surovin OXIDACÍ

Konvertor + horký vzduch Siemens – Martinova pec + elektrický oblouk Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Zařízení: Konvertor + horký vzduch Siemens – Martinova pec + elektrický oblouk

C …… CO2 S …… SO2 Si ….. SiO2 P …… P2O5 … A co chemie? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 A co chemie? Železný šrot … rez … železo + kyslík Horký vzduch …. kyslík C …… CO2 S …… SO2 Si ….. SiO2 P …… P2O5 …

Význam oceli pro člověka Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Význam oceli pro člověka zhruba 2500 druhů - kalená – sekery, vrtáky, dláta,… - žíhaná – nástrojové oceli - popouštěná – dráty, plechy,… - konstrukční - stavebnictví - pružinová – pružinky, pružiny - žáruvzdorná – pánve, motory, … - nerez – příbory, nádobí, … - chirurgická – lékařství, móda,… - damascénská – šavle, dýky,… Nádoba jaderného reaktoru

a stainless steel = nerez ocel Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace iron = železo steel = ocel oxidation = oxidace steel cable = ??? a stainless steel = nerez ocel a steel plant = ocelárna

Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Použité zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Iron_electrolytic_and_1cm3_cube.jpg http://www.rexsro.cz/nase-vyrobky/klepadlo-lev-maly http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rust03102006.JPG http://www.body-piercing.cz/ http://www.medin.cz/kladivko-chirurgicke-kovove-700g-9493d/ http://www.ocelovalana.cz/obrazky/ocelovalana/lana-pro-reverzni-lanovky-1.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Gar%C3%A1%C5%BEov%C3%A1_vrata http://www.metalplast.eu/zelezny-srot/ http://en.wikipedia.org/wiki/File:Sauce_boat.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Castingiron.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDroba_oceli http://cs.wikipedia.org/wiki/Siemensova-Martinova_pec http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Atomovy_reaktor.jpg