Asociace turistických informačních center České republiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cestovní ruch Luhačovické Zálesí
Advertisements

Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
PRAGOALARM/PRAGOSEC zabezpečení staveb a stavenišť, protipožární ochrana, systémy pro inteligentní budovy Koncept veletrhu pro rok 2012.
ECVET v Programu celoživotního učení
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
Koncept veletrhu pro rok VELETRH PRAGOALARM/PRAGOSEC 2012 zabezpečení staveb a stavenišť, protipožární ochrana, systémy pro inteligentní budovy.
Činnost JCCR v roce 2004 navázání spolupráce s příhraničními regiony Horního a Dolního Rakouska, Dolního Bavorska – realizace společných projektů navázání.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Zpráva o činnosti za rok 2011 Valná hromada MAS Šluknovsko Hotel Slavie, Horní Podluží
Česká centrála cestovního ruchu
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu Oddělení cestovního ruchu
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Nakladatelství CzechTourism Organizace cestovního ruchu v ČR Plánované aktivity 2012 Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Nadacepartnerstvi.cz cyklistevitani.cz Cyklisté vítáni Konference Společně správným směrem - spolupráce s partnery i médii Ostrava, 10. prosince 2009 Certifikace.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
28. listopadu 2011, Brno ELSA European Land and Soil Alliance Evropský svaz ochrany půdy Seminář - inovace v regionech.
Didaktické metody pro výuku cestovního ruchu na školách.
Regionální konference v MSK
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Ing. Dagmar Parmová. Kdo jsme? Asociace průvodců České republiky, r. s. 460 individuálních členů z celé ČR, 22 přidružených členů (právnické osoby) –
OSOBNOSTI AUTOGRAMIÁDY KOSMETIKA ZÁBAVA KULTURA OSOBNÍ ROZVOJ PŘEDNÁŠKY MÉDIA.
Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2011 setkání RRLZ,
Observatoř trhu práce a konkurenceschopnosti Propagace řemeslných a technických oborů Centrum mezinárodního obchodu (CMO) při RHK Brno Integrace.
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Fórum podnikatelů cestovního ruchu Liberec – Krkonoše – svazek měst a obcí Josef Nosek – manažer, regionální rozvoj.
Turistické informační centrum Poděbrady Nám. Jiřího 19, Poděbrady Tel.: V TURISTICKÉ SEZONĚ duben -
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Setkání informačních center Zlínského kraje Valašské Klobouky
Vzdělávací seminář Asociace turistických informačních center ČR 22. září 2011, Poděbrady.
MARKETINGOVÉ AKTIVITY České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na rok 2008.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Go / Regiontour Brno 15. ledna 2015 Podpora a spolupráce A.T.I.C.
Integrace cizinců v Jihomoravském kraji Zasedání Rady pro rozvoj lidských zdrojů 21. září 2010.
 Multimediální prezentace  Portály  Film  Spoty  Propagační materiály  Veletrhy, prezentační akce  Printová prezentace  Křehká krása, vybroušená.
VELETRH MSV & IMT 2016 Termín: až mezinárodní strojírenský veletrh 10. mezinárodní veletrh obráběcích a tvářecích strojů.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK Seminář pro žadatele z JMK , Hodonín.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
XI. TURISTICKÉ FÓRUM POLABÍ 22. dubna 2011, Poděbrady.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
statutární náměstkyně hejtmana
59. mezinárodní strojírenský veletrh
Zjišťování návštěvnosti
Marketingová strategie 2018 Jižní Čechy Pohodové
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Agroturistika a venkovská turistika
PROJEKT "START" - speciální nabídka pro podnikatele
Společnost pro destinační management Broumovska o. p. s.
ELSA European Land and Soil Alliance Evropský svaz ochrany půdy
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
ZASTOUPENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE PŘI EU
Kategorizace organizací destinačního managementu
Závěrečná konference projektu
Značka „Českosaské Švýcarsko
Aktuální informace o činnosti CCRJM
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

Asociace turistických informačních center České republiky GO a REGIONTOUR Veletrhy cestovního ruchu Podklad pro jednání Asociace turistických informačních center České republiky 20.4.2017, Brno

Základní informace GO – 27. ročník mezinárodního veletrhu průmyslu cestovního ruchu Prezentace tuzemských a zahraničních cestovních kanceláří a agentur a zahraničních destinací Prezentace nových katalogů pro nadcházející sezónu a prodej dovolené Hlavní partneři: Asociace cestovních kanceláří ČR a Asociace českých cestovních kanceláří a agentur REGIONTOUR – 26. ročník veletrhu turistických možností v regionech Hlavní prezentační platforma potenciálu cestovního ruchu v regionech v České republice Rozvoj nabídky o prezentaci regionů okolních zemí Hlavní partneři: Asociace krajů ČR, Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, ag. CzechTourism, Fórum cestovního ruchu a další oborová sdružení

Základní informace RegFoodFest – 5. ročník festivalu krajových specialit a regionální potraviny Festival koncentruje na jednom místě ochutnávku krajových specialit z ČR a okolních zemí a prezentaci i prodej regionální potraviny oceněných značkou Regionální potravina a Zlatá chuť JmK. Sekce regionální potraviny, krajových specialit, vína, piva a kávy Hlavní partneři: Státní zemědělský intervenční fond a Regionální agrární komora JmK Gastro Junior Brno - Bidvest Cup – 23. ročník mezinárodního mistrovství České republiky Celorepublikové finále soutěže mladých talentů v oborech kuchař, cukrář a číšník Spolupořadatelé: Veletrhy Brno, a.s. a Asociace kuchařů a cukrářů ČR Go kamera – 20. ročník festivalu cestovatelských filmů Unikátní projekt v České republice Organizátor: CK Livingstone

Základní informace Spolupracující subjekty: Zaměření – formát veletrhu Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Asociace krajů ČR, ag. CzechTourism, Statutární město Brno, Fórum cestovního ruchu ČR, Asociace cestovních kanceláří ČR, Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, Asociace hotelů a restaurací ČR, Asociace leteckých provozovatelů ČR, Asociace kuchařů a cukrářů ČR, Státní zemědělský intervenční fond, Regionální agrární komora JmK a Arcibiskupství pražské Zaměření – formát veletrhu B2B platforma / odborný formát – čtvrtek, 1. den veletrhů B2C platforma / formát pro širokou veřejnost – pátek-neděle Obsazené pavilony Pavilon F – GO Pavilon P – REGIONTOUR, RegFoodFest a Gastro Junior Brno – Bidvest Cup Kongresové centrum Brno – Go Kamera Pavilon E – kongresový sál – Právní konference Svazu měst a obcí ČR

GO a REGIONTOUR 2017 – základní parametry

Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018 VIZE - Posilování veletrhů GO a REGIONTOUR jako nosné národní prezentace oboru cestovní ruch REGIONTOUR Rozvoj veletrhu jako důležité B2B platformy pro diskusi a řešení aktuálních témat oboru a podporu cestovního ruchu Spolupráce s klíčovými subjekty v oboru na koncepci veletrhu a doprovodného programu Nově podepsána smlouva o spolupráci s Fórem cestovního ruchu ČR Nově koncipován odborný doprovodný program (programové schéma) 2018: Koordinace aktivit – termínové zacílení hlavních oborových akcí na průběh veletrhů Go a Regiontour Obnovení workshopu se zahraničními touroperátory – Meeting Point (2019)

Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018 Rozvoj konceptu prezentace regionů ze zemí V4 Zajištěna oficiální účast ze Slovenska a kolektivní účast z Maďarska v gesci Maďarské turistiky 2018: Kompletace oficiálních prezentací ze zemí V4 o účast z Polska Možnost realizace společných aktivit v celkovém rozsahu V4 (jednání, semináře, konference) Zajištění prezentace krajů a regionů České republiky Rozsah účasti krajů ČR stejný jako v roce 2016 (10/14) Účast hejtmanů na zahájení veletrhu (8 hejtmanů a 1 náměstek hejtmana) Zajištění komplexní prezentace krajů ČR (klíčový faktor pro tuzemské i zahraniční návštěvníky) Expozice krajů ČR s prezentací nosných témat a projektů Nabídka START pro samostatnou účast subjektů z jednotlivých krajů (umístěním navazuje na oficiální expozici kraje) Zahraniční účast – prezentace přeshraniční spolupráce, partnerské regiony, … Veletrhy Go a Regiontour = efektivní platforma pro prezentaci činnosti Asociace krajů ČR Jednání Rady Asociace krajů ČR v průběhu veletrhů Go a Regiontour (do roku 2016 nepřetržitě)

Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018 REGIONTOUR Rozvoj spolupráce se Svazem měst a obcí ČR Realizace 2-denní Právní konference (účast 200 starostů) 2018: Opětovná realizace Právní konference v průběhu veletrhů Go a Regiontour Zajištění kolektivní expozice SMO ČR a jeho členů na Regiontouru Rozsah výstavní plochy Růst obsazené výstavní plochy oproti skutečnosti předchozího ročníku Očekáváme výrazný růst v obsazené výstavní ploše – kompletní účast krajů ČR, růst v účasti zahraničních regionů a realizace nových témat

Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018 REGIONTOUR Získání podnikatelů v cestovním ruchu Prodej turistických produktů – zájem u návštěvníků Byla připravena nabídka START. Její komunikace přes Komisi pro cestovní ruch při AK ČR, jednotlivé kraje a přes dtb BVV. Odezva pouze u krajů Jihomoravského, Jihočeského, Zlínského a Vysočiny a Statutárního města Brna 2018: Pokračovat v cíleném oslovování podnikatelů z jednotlivých regionů a zajištění jejich účasti Koordinace aktivit s jednotlivými kraji Zpřehlednění obsahu veletrhu Nový layout veletrhu – členění pavilonu P na segmenty dle regionů a samostatných projektů Komunikace obsahu veletrhu podle nosných témat Nové formy komunikace (nová mobilní aplikace, …) Pokračovat v nastaveném konceptu

Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017a cíle pro r. 2018 REGIONTOUR Atraktivní doprovodný program Nově připravený odborný doprovodný program Právní konference Svazu měst a obcí ČR (účast 200 starostů) Tisková konference MMR ČR a ag. CzechTourism a následně 4 odborné panely (Český systém kvality služeb, Baroko 2017, Expo Astana 2017 a Česko jede) Tisková konference Statutárního města Brna Tisková konference Slovenské agentury pro cestovní ruch Seminář Fóra cestovního ruchu k problematice EET, … Odborné soutěže – Velká cena cestovního ruchu a studentské soutěže 2018: Rozvoj úspěšného konceptu z r. 2017 Definice atraktivních / aktuálních témat na platformě Výstavního výboru veletrhů Go a Regiontour (aktuální domácí témata, regiony zemí V4, přeshraniční spolupráce, prezentace úspěšných projektů ze zahraničí, …) Cílem pro r. 2019 je realizace 2-denního workshopu se zahraničními touroperátory – Meeting Point. Nezbytným předpokladem je kompletní účast krajů ČR.

Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018 REGIONTOUR Atraktivní doprovodný program Atraktivní doprovodný program pro veřejnost Zaměření na nosná témata: „Aktivní dovolená“, „Kulturní bohatství“ a „Regionální gastronomii“ Cyklistická vesnička – cykloturistika (800 m2) Přehlídka krajových řemesel (30 účastníků) RegFoodFest Nově doplněno o zážitkovou restauraci / kuchařskou show Gourmet Brno Restaurant – show vyhlášených šéfkuchařů z předních brněnských restaurací – příprava krajových specialit z regionálních produktů. Spolupráce s TIC Brno. 2018: Pokračování konceptu veletrhů jako festivalu chutí a zážitků Posílení impaktu návštěvnických návštěvnických skupin „20-30 let“ a „vyšší příjmové skupiny“ Prezentace zahraničí – atraktivní forma prezentace zahraniční destinace Potenciál v tématech (viz. průzkumy 2017): pěší turistika, hory, cykloturistika, gastronomie, vodní sporty, pronájmy lodí a karavanů, potápění, golf, mobilní aplikace, sdílení, studijní pobyty, praxe, brigády,…

Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018 REGIONTOUR Církevní turistika Vystavovatelé – Biskupství ostravsko-opavské, Biskupství brněnské, Biskupství litoměřické, Biskupství českobudějovické a Arcibiskupství pražské 2018: Další rozvoj segmentu (počet účastnících se subjektů a obsazená výstavní plocha) GO Zajištění účasti členských cestovních kanceláří a agentur Asociace cestovních kanceláří ČR a Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Podepsány smlouvy o spolupráci (podmínky účasti a zapojení do doprovodných programů) - zajištění kolektivních účastí Naplněna dvě programová pódia v pavilonu F – prezentace zahraničních destinací Propojení s veletrhem Regiontour (pavilon P) Prezentace postavená na konkrétních zahraničních destinacích

Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018 GO Navýšení účasti zahraničních národních centrál (NTO) Záměr - prezentace zahraničních destinací interaktivní formou – propojení prezentace jednotlivých CK na vlastní expozici a na programových pódiích Dominikánská republika, Chorvatsko, Maďarsko, Slovensko, Slovinsko a Švýcarsko – zapojení do pódiových prezentací 2018: Cílení na středoevropské centrály a centrály ze zemí s největším příjezdem českých turistů Účast CK Tradiční středně velké a významné české CK: America Tours, CK – Valaška, Pangeo Tours, Globtour Group, Thomas Cook, CK Victoria, Livingstone, … Navýšení účasti cestovních kanceláří Koordinace postupu s Asociací cestovních kanceláří ČR a Asociace českých cestovních kanceláří a agentur

Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018 GO Doprovodné projekty při GO Prezentace karavanů Cykloturistika – testování elektrokol 2018: Další rozvoj – viz. rozvojová témata Go Kamera – cestovatelský festival Organizátor: CK Livingstone Nosné téma: „Brána Himaláje“ Snaha o větší propojení s veletrhy GO a REGIONTOUR – zvýraznění v kampani Přesun festivalu do pavilonu F (sousední k pav. P – Regiontour)

Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018 Komunikace veletrhů Go a Regiontour 2018: Zpřehlednění obsahu pro návštěvníka – zaměření ročníku na jedno zvýrazněné téma Zohlednění dat z průzkumů – zaměření na současnou nejsilnější návštěvnickou skupinu (lidé v produktivním věku a senioři) a posílení komunikace obsahu pro skupinu 20-30 let Nový vizuální styl Posílení obsahové složky veletrhu – nutná spolupráce s vystavovateli Posílení návštěvnosti Konkrétní témata pro danou cílovou skupinu návštěvníka Efektivní komunikační kanály pro jednotlivé cílové skupiny

Výstupy z průzkumů návštěvníků 2017 87% návštěvníků chodí na veletrhy GO a REGIONTOUR pravidelně = vysoká míra loajality Věková struktura návštěvníků 15-30 let 13% 31-50 let 41% 51 let a více 46% Spokojenost s veletrhem GO 61% REGIONTOUR 81% Hlavní cíle návštěvy Získání informace o regionu 57% Vyhledání aktivit v regionech 40% Získání informace o dovolené v zahraničí 30% Výběr a nákup dovolené 29%

Výstupy z průzkumů návštěvníků 2017 Zájem o konkrétní aktivity Pěší turistika 56% Kulturně historické památky 51% Lázně 36% Cykloturistika 35% Vodní sporty a koupání 25% Zájem o jednotlivé obory NTO 46% Tour-operátoři 61% Cestovní kanceláře 90% Turistické destinace 94% Dopravní služby 44% Ubytovací a stravovací služby 68% Kongresová turistika 13%

Výstupy z průzkumů návštěvníků 2017 Hodnocení doprovodných programů Doprovodné programy navštívila zhruba polovina návštěvníků (55%). Spokojenost s doprovodným programem pro širokou veřejnost – 92% Spokojenost s odborným doprovodným programem – 95% Nákupní preference návštěvníků 39% plánuje dovolenou v ČR a i zahraničí Pouze 23% pak pouze v ČR a 35% pouze v zahraničí 58% si zajišťuje dovolenou vlastními silami (bez CK) 20% vyhledává komplexní službu CK 17% využije pouze nabídku ubytování od CK Veletrhy GO a REGIONTOUR 2018 plánuje znovu navštívit 76% návštěvníků.

Děkuji za pozornost…