Časté chyby v projektech, aneb na co si dát pozor!

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Závěrečná konference: „ INDIVIDUÁLNÍHO PROJEKTU MĚSTA CHEBU NA ZMĚNU SITUACE SOCIÁLNĚ VYLOUČENÝCH OBYVATEL MĚSTA, ZEJMÉNA OBYVATEL SÍDLIŠTĚ ZLATÝ VRCH“
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. C7 - Projektová kancelář Metodický výklad výzvy C7 Mgr.
Veřejná podpora, podpora de minimis a dočasný rámec Seminář pro žadatele – výzva č. 36 GG pro oblast podpory 1.2 Praha, 22. března 2010 Ing. Ivana Projsová.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Mgr. Jan Veselský, specialista pro absorpční kapacitu DSO ORP Příbram.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Workshop dne prezentace projektu. Problematika rovných příležitostí patří mezi prioritní oblasti v politice EU. Spadá se tedy i rovnost mužů.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 24. dubna 2014.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Budování expertních kapacit – transfer technologií Ing. Irena Havlová Praha, 15. února 2016.
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Praktické zkušenosti a doporuční Praktické zkušenosti a doporuční Program Cíle 3/Ziel3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.3 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. dubna 2013.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Seminář pro zájemce o veřejné zakázky v rámci projektů Úřadu práce v Mostě Práce na Mostecku pro každého Rodina a práce na Mostecku.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr
Úřad práce České republiky
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Metodika hodnocení specifických kritérií grantových projektů v rámci výzvy č. 36 / 1.2 OP LZZ Školení pro žadatele Praha, 22. března 2010.
Program podpory mladých lidí na trhu práce v regionu Děčínska a Šluknovského výběžku - CESTA Marcel Dittrich.
Seminář pro příjemce OPVK
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Seminář pro žadatele Ústí nad Labem
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Transkript prezentace:

Časté chyby v projektech, aneb na co si dát pozor! Seminář pro žadatele Praha, 31. května 2011

Obsah prezentace žadatel a partner / partneři cílové skupiny klíčové aktivity vazba na trh práce monitorovací indikátory formální úprava a náležitosti zdroje informací Jde o prováděcí nařízení EK, jehož jedním z bodů je informace a propagace. Článek 9 objasňuje technické vlastnosti informačních a propagačních opatření k operaci.

1. Žadatel a parter / partneři Žadatel i partner: pouze z vymezeného okruhu subjektů (obce a organizace zřizované obcí, místní a občanské iniciativy, NNO, vzdělávací a poradenské organizace); musí být předložen odpovídající doklad o právní subjektivitě (žadatel i partner) – typ dokladu je stanoven v Příručce pro žadatele (D1). Uvedení neoprávněného žadatele nebo partnera má za následek vyražení žádosti z dalšího hodnocení! Jde o prováděcí nařízení EK, jehož jedním z bodů je informace a propagace. Článek 9 objasňuje technické vlastnosti informačních a propagačních opatření k operaci.

Partner nesmí (riziko obcházení veřejných zakázek): nahrazovat běžnou administraci poskytovat běžné služby a aktivity dostupné na trhu dodávat zboží Roli partnera je tedy nutné dostatečně popsat! Partnerství je možné, nikoliv však povinné. Partnerství musí znamenat pro projekt přínos, podezření na obcházení veřejných zakázek může být důvodem k vyloučení projektu. V rozpočtu by mělo být jasně vymezeno, které náklady se váží k žadateli a které k partnerovi. Jde o prováděcí nařízení EK, jehož jedním z bodů je informace a propagace. Článek 9 objasňuje technické vlastnosti informačních a propagačních opatření k operaci.

Mezi neoprávněné subjekty (nemohou být žadatelem ani partnerem) patří mj.: úřady práce věznice, PMS (obecně organizační složky státu) nadace a nadační fondy hospodářské komory další typy organizací, které nemají oporu ve výzvě subjekty v likvidaci, úpadku, konkurzu apod. S organizacemi, které nemají oporu ve výzvě, lze spolupracovat, nemohou však vystupovat jako žadatel nebo partner projektu (ani jako partner bez finančního příspěvku). Jde o prováděcí nařízení EK, jehož jedním z bodů je informace a propagace. Článek 9 objasňuje technické vlastnosti informačních a propagačních opatření k operaci.

2. Cílové skupiny Pouze cílové skupiny uvedené ve výzvě, tj. přímá intervence intervence po resocializaci Musí se jednat o osoby skutečně sociálně vyloučené anebo sociálním vyloučením aktuálně ohrožené! Naplnění formálního znaku dané CS není dostačující (např. osoby ve věku 50+).

CS musí být jasně definována a popsána. Obecný popis je nedostačující, např. s tím, že bude specifikováno v průběhu realizace (musíte vědět, s kým chcete pracovat). Oblast podpory 3.3 OP LZZ obsahuje různé CS. Ideální je zaměření pouze na jednu z těchto CS, neboť každá CS je specifická a mé individuální potřeby. Zaměření projektu na více skupin představuje riziko a musí být dostatečně zdůvodněno. Aktivity projektu musí odpovídat schopnostem a možnostem dané cílové skupiny, musí být přiměřené.

Pozor na rozpor mezi výběrem a popisem cílové skupiny (např. výběr osoby do 25 let bez vzdělání – v popisu je však uvedeno, že půjde o absolventy SOU, SŠ apod.). Mezi neoprávněné CS patří mj.: absolventi SOU, SŠ, VOŠ či VŠ (2.1 OP LZZ) studenti těchto škol matky na mateřské a rodiče na rodičovské dovolené (3.4 OP LZZ) osoby bez přístřeší (3.1 OP LZZ) a další, které nemají oporu v textu výzvy

Analýzy cílové skupiny (povinná příloha) Nemá závaznou formu. Měla by obsahovat: konkrétní popis a zdůvodnění zvolené cílové skupiny specifika dané cílové skupiny (a jejich zohlednění v projektu) způsob získání cílové skupiny do projektu způsob zapojení cílové skupiny vazbu na danou lokalitu velikost CS (počet osob) Nejedná o pouze o statistická data od ÚP či ČSÚ apod.

3. Klíčové aktivity Projekt představuje komplexní soubor aktivit zaměřených na integraci cílové skupiny na trh práce (nikoliv tedy pouze či dvě z podporovaných aktivit). Aktivity by měly být po většinu doby realizace zaměřeny na cílovou skupinu! Cílem projektu je zlepšení pozice CS na trhu práce (nikoliv mzdy realizačního týmu nebo nákup vybavení).

Aktivity by měly být provázány s: realizačním týmem (kdo) rozpočtem (za kolik) harmonogramem (kdy) monitorovacími indikátory (výstup) Klíčové aktivity tedy musí být popsány konkrétně, aby bylo jasné, jak bude projekt realizován.

Podporované aktivity v oblasti podpory 3.3 OP LZZ: pracovní a bilanční diagnostika motivační kurzy poradenství odborné vzdělávání rekvalifikace zajištění odborných praxí, stáží apod. místa na zkoušku zprostředkování zaměstnání či umístění na existující pracovní místo tvorba pracovních míst aktivity vedoucí k OSVČ podpora udržitelnosti míst (poradenství, vzdělávání)

Další aktivity, které se objevují v projektech: supervize realizačního týmu (případová) – do určité míry možné, nutné zvážit její vhodnost s ohledem na aktivity projektu; osvěta zaměstnavatelů – např. jak přistupovat k osobám z dané cílové skupiny – do určité míry ano, nesmí se jednat o vzdělávání zaměstnavatelů (hrozí dopad veřejné podpory a neoprávněná CS); evaluace – zejména na závěr projektu, výstup (doporučení pro další projekty apod.); analýzy, studie, metodiky – v nezbytně nutné míře (výstup) a jsou-li nezbytné pro realizaci projektu; konference a semináře – zejména jako součást publicity (nepřímý náklad), s ohledem na typ a rozsah projektu.

Aktivity, které nejsou možné: Tyto aktivity nejsou vyhlašovatelem výzvy příliš podporovány, musí být skutečně nezbytné a jen v omezené míře (nemohou tvořit jádro projektu). Po většinu doby trvání projektu musí probíhat aktivity přímo zaměřené na danou cílovou skupinu! Aktivity, které nejsou možné: vzdělávání realizačního týmu (realizační tým není oprávněnou CS); vzdělávání zaměstnavatelů (neoprávněná CS); zahraniční stáže volnočasové aktivity pro cílovou skupinu obecné jazykové vzdělávání rozvoj sociálních služeb, vznik sociálních podniků, podpora sociální ekonomiky apod

Možná rizika u klíčových aktivit příliš obecné vymezení pouze jedna či dvě oprávněné aktivity nekomplexnost aktivity netvoří logický celek absence vazby na trh práce kolize s jinými oblastmi podpory, zejména 3.1 OP LZZ (sociální služby) nevhodně zvolené aktivity ve vztahu k CS neoprávněné aktivity (vzdělávání realizačního týmu) aktivity nezaměřené na práci s cílovou skupinou (metodiky, analýzy, studie, pilotní ověřování)

4. Vazba na trh práce Výzva č. 75 / 3.3 OP LZZ: „v každém projektu by měla být obsažena aktivita spojená s tvorbou či udržením pracovního místa“. Absence vazby na trh práce může být důvodem pro neschválení projektu u výběrové komise! Uplatnění cílové skupiny na trhu práce je bodově zvýhodněno v rámci specifického kritéria č. 3!

Možné klíčové aktivity: tvorba pracovních míst (lze čerpat mzdové příspěvky) umístění na pracovní místo uvolněné z důvodu přirozených úbytků (lze čerpat mzdové příspěvky) zprostředkování zaměstnání OSVČ – podpora je možná pouze nepřímo (vzdělávání, poradenství) Projekt by tedy měl směřovat k trvalému uplatnění (části) cílové skupiny na trhu práce. Místa na zkoušku nemusí být vnímána jako dostatečná.

Místa na zkoušku: místa určená pro ověření teoretických znalostí získaných v rekvalifikačním kurzu v praxi. Místo na zkoušku musí navazovat na teoretickou přípravu v rámci rekvalifikace. Praxe musí trvat minimálně 3 měsíce. Pro klienta je zpracován harmonogram odborné praxe u příslušného zaměstnavatele a po absolvování je klientovi zaměstnavatelem vydáno osvědčení o absolvované praxi. V rámci míst na zkoušku je možné hradit mzdové příspěvky a náklady zaměstnavatele spojené se zabezpečením praxe na místě na zkoušku, a to v režimu podpory de minimis (v případě naplnění znaků veřejné podpory).

Povolení ke zprostředkování zaměstnání Pokud projekt vede k tvorbě pracovních míst nebo umístění na uvolněná pracovní místa u jiného subjektu než je žadatel nebo partner, je nezbytné povolení ke zprostředkování zaměstnání podle zákona o zaměstnanosti (§ 60 odst. 1 písm. a). Toto povolení lze zajistit: žadatel partner (musí se však podílet i na dalších aktivitách) prostřednictvím nákupu služeb V rámci výše uvedených aktivit nelze využívat tzv. agenturní zaměstnávání, tj. pracovní smlouva (DPP, DPČ) musí být uzavřena se subjektem, kde daná osoba z cílové skupiny skutečně pracuje.

5. Monitorovací indikátory Před vyplněním daného MI si pečlivě přečtěte jeho definici v Metodice monitorovacích indikátorů OP LZZ! Často žadatelé započítávají i to, co do daného MI nepatří! Nově je v Benefitu7 povinný popis MI, uveďte tedy, co jste do dané hodnoty započítali. Uvádějte reálně dosažitelné hodnoty, při schválení projektu k financování jsou hodnoty závazné!

Monitorovací indikátory pro oblast podpory 3.3 OP LZZ 07.02.00 Počet nově vytvořených pracovních míst pro znevýhodněné skupiny celkem (v členění na M a Ž) 07.41.00 Počet podpořených osob celkem 07.45.00 Počet podpořených organizací 07.46.13 Počet úspěšných absolventů kurzu celkem 07.57.00 Počet nových/inovovaných produktů

Uvedete tedy: cílovou hodnotu MI (výchozí hodnota je 0) datum dosažení komentář (popis) Možná rizika: extrémní hodnoty (příliš nízké – příliš vysoké) nejasné hodnoty – co je danou hodnotou míněno? (zejména u pracovních míst a produktů) neprovázanost (vycházet z aktivit) chybné uvedení hodnoty MI (často u počtu podpořených organizací) datum dosažení stanovené hodnoty (spíše ke konci projektu)

Nejvíce chyb u pracovních míst (07.02.00) – započítat: nová pracovní místa vytvořená u zaměstnavatele podpořené úhradou mzdových nákladů (mzdové příspěvky); pracovní místa vytvořená v souvislosti s projektem bez mzdových příspěvků, nelze na ně však čerpat ani jiné veřejné prostředky (např. z APZ); místa pro sebezaměstnání (OSVČ) podpořená vzděláváním nebo poradenstvím. Uvádět v přepočtu na plné úvazky! Nezapočítávají se: místa v realizačním týmu odborné praxe, stáže či místa na zkoušku umístění na existující místo a zprostředkování zaměstnání

Pozor! MI 07.02.00 – uvádí se počet pracovních míst v přepočtu na plné úvazky; Specifické kritérium č. 3 (Projekt vede k vytváření pracovních míst a jejich podpoře) – započítává se podle počtu osob, kterým bude zajištěno plnohodnotné pracovní uplatnění. Př. 1 V projektu bude vytvořeno 10 pracovních míst na 0,5 úvazek. hodnota MI bude 5 (10 x 0,5 úvazku); avšak bonifikace bude započítána za 10 osob, kterým bude zajištěno pracovní uplatnění v rámci projektu.

6. Formální úprava a náležitosti Nejčastější chyby: chybějící podpisy (žádost + přílohy) odlišný počet listů (seznam příloh x skutečnost) pevnost vazby chybějící doklady o právní subjektivitě (viz Příručka pro žadatele OP LZZ) není jasné, kdo je statutárním zástupcem organizace nevyplněný kontrolní list ve vytištěné žádosti Projektová žádost musí být: finalizovaná v aplikaci Benefit7 (ne pracovní verze) po finalizaci a odeslání nelze do projektu zasahovat (tj. provedení storna finalizace) = vyřazení žádosti!

7. Zdroje informací Výzva č. 75 / 3.3 OP LZZ včetně příloh: Metodika hodnocení specifických kritérií Obvyklé mzdy / platy Obvyklé ceny zařízení a vybavení Potvrzení o IPRM Potvrzení o převzetí (při osobním předání 1x) Příručky Desatera OP LZZ, dostupné ke stažení na www.esfcr.cz Časté dotazy k výzvě (viz odkaz ve výzvě)

Ing. Katarína Berounová Děkuji za pozornost! Ing. Katarína Berounová