Modernizace OV Vzdělávání 4.0

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grantové schéma v rámci Opatření 3.1 OP RLZ: Zkvalitňování vzdělávání ve školách a školských zařízeních.
Advertisements

Strategie celoživotního učení ČR Konference SVES 13. října 2010, Praha Jitka Krmíčková.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Mgr. Barbora Hošková Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8.listopadu 2006.
VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. Ing. Dominik Vymětal, DrSc.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
Modernizace a inovace vzdělávacího programu diplomovaná dentální hygienistka Modernizace a inovace vzdělávacího programu diplomovaná dentální hygienistka.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
- vše pro úspěšný nábor nových řidičů 1 REGIONÁLNÍ SEKTOROVÁ DOHODA ÚSTECKÝ KRAJ v oblasti autodopravy, výchovy a vzdělávání.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
1 HK ČR, TECHNICKÉ FÓRUM 2016 ING. MICHAL ŠTEFL VICEPREZIDENT HOSPODÁŘSKÉ KOMORY ČR.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Interreg V-A Česká republika – Polsko
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Společenská odpovědnost ve školství
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Příspěvek na konferenci
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Vzdělávání.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ A ČESKOU REPUBLIKOU
Příspěvek k metodické podpoře škol – didaktický potenciál úloh z TIMSS
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Seminář ke kódování studijních programů
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
vedoucí odd. pro kurikulum odborného vzdělávání
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Počítač ve škole a MŠMT Mgr. Jaroslav Faltýn
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Ing. Alena Opletalová, Ph. D. , 9. 6
Transkript prezentace:

Modernizace OV Vzdělávání 4.0 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, 118 12 Praha 1 • tel.: +420 234 812 163 msmt@msmt.cz • www.msmt.cz

Vzdělávání 4.0 Jak bude vypadat další vzdělávání v éře Práce 4.0? Které kvalifikace přežijí? V čem a jakým způsobem budeme vzdělávat zaměstnance?  Na co se mají připravit vzdělávací instituce?  Jak vzděláváním podpořit odpovědnost lidí za stav vlastní schopnosti pracovat?

Principy Průmyslu 4.0 Interoperabilita Schopnost systémů, lidí a věcí spolu komunikovat Okamžitá odezva Orientace na služby Decentralizace Schopnost systémů činit vlastní rozhodnutí Modularita Pružná adaptace na měnící se požadavky změnou či přizpůsobením modulů Virtualizace

Jsme připraveni na Průmysl 4.0? Vzdělávání 4.0 Jsme připraveni na Průmysl 4.0? Vysoký inovační potenciál uvnitř firem Tradičně vysoké povědomí o řízení kvality výroby Zavedené systémy dalšího vzdělávání zaměstnanců

Vzdělávání 4.0 Příprava moderních osnov výuky matematiky a ICT pro počáteční vzdělávání a modernizace vzdělávacích programů pro učitele Nové interdiscipliniární studijní programy zaměřené na Průmysl 4.0 na pomezí oborů strojírenských, elektrotechnických a informatických Rozvoj digitální gramotnosti pro celou populaci ve vazbě na rozvoj digitalizace veřejné správy a služeb pro osoby zaměstnané, ohrožené ztrátou zaměstnání a nezaměstnané. Strategický plán změn na všech úrovních vzdělávání

Strategie digitálního vzdělávání 2020 Nediskriminační přístup k digitálním vzdělávacím zdrojům. Rozvoj digitálních kompetencí a informatického myšlení žáků, studentů a dospělých účastníků vzdělávání a jejich učitelů, lektorů. Budování a obnova vzdělávací infrastruktury v celém spektru vzdělávání. Podpora inovačních postupů, sledování, hodnocení a šíření jejich výsledků. Systém podporující rozvoj vzdělávacích institucí v oblasti integrace digitálních technologií do výuky a do fungování instituce.

Vzdělávání 4.0 Jak bude vypadat další vzdělávání v éře Práce 4.0?  Komplexní základ Bude se týkat všech, neustále a ve všech oblastech života Které kvalifikace přežijí? Vzdělávací prognostika Studium technických a přírodovědných oborů, znalostní základ stojí pro většinu oborů na aplikované matematice Jak vzděláváním podpořit odpovědnost lidí za stav vlastní schopnosti pracovat? LLL x WLL

Vzdělávání 4.0 V čem a jakým způsobem budeme vzdělávat zaměstnance? Stále nové technologie, trendy. Flexibilní přístupy v dovednostech – Modularizace Prostředí neustálého doplňování kvalifikace Digitální kompetence Posílení orientace na služby, komunikační kompetence Na co se mají připravit vzdělávací instituce?  Změna, flexibilita, kvalita lektorů a učitelů v lektorských dovednostech, metodologii, didaktice. Nové role vzdělavatelů.

Další projekty MŠMT Systémová podpora spolupráce škol a firem Systémový rozvoj a podpora kvality vzdělávání IPs Modernizace odborného vzdělávání – MOV (2017 – 2020) Revize RVP Dokument MPO - Průmysl 4.0 http://www.mpo.cz/dokument176055.html

Děkuji Vám za pozornost Erika KONUPČÍKOVÁ Vedoucí oddělení dalšího vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5 118 12 Praha 1 E-mail: erika.konupcikova@msmt.cz www: http://www.msmt.cz  

IPs Modernizace odborného vzdělávání – MOV (2017 – 2020) Cílem je zvyšování kvality odborného vzdělávání a přípravy tak, aby byla významně podpořena uplatnitelnost absolventů na trhu práce, a to v následujících oblastech: modernizace kurikula středoškolského odborného vzdělávání v oblasti všeobecně vzdělávací na úrovni škol, tj. školních vzdělávacích programů (ŠVP) tak, aby byly podpořeny zejména klíčové kompetence požadované zaměstnavateli pro uplatnění na trhu práce modernizace kurikula středoškolského odborného vzdělávání ve smyslu posílení základů odborného vzdělávání na úrovni škol, tj. školních vzdělávacích programů (ŠVP) tak, aby byly podpořeny odborné kompetence usnadňující celoživotní učení a případné rekvalifikace začlenění kvalifikační struktury Národní soustavy kvalifikací (NSK) do počátečního odborného vzdělávání resp. propojení profesních kvalifikací NSK se specifickou (kvalifikační) částí školních vzdělávacích programů s cílem větší relevance ŠVP potřebám zaměstnavatelů rozšiřování možností realizace odborného výcviku a odborné praxe ve školních vzdělávacích programech (ŠVP) ve spolupráci se zaměstnavateli s důrazem na zajištění jejich kvality posílení kompetencí pedagogických pracovníků pracovat s modernizovaným kurikulem a profesními kvalifikacemi včetně metodické podpory vzdělávací praxe na školách

Hlavní principy revizí RVP Prostupnost – vertikální i horizontální bez slepých uliček, žák může kdykoliv navázat na přerušené vzdělávání a pokračovat k získání vyššího stupně včetně uznání předchozího učení. Flexibilita – diverzifikace vzdělávacích cest ve vztahu k různým možnostem uplatnění na trhu práce; flexibilní organizace výuky např. ve formě modularizace; flexibilní reakce na měnící se potřeby trhu práce. Kvalita – získané vzdělání dává předpoklady k celoživotnímu učení,zároveň odpovídá požadavkům zaměstnavatelů na kompetence absolventů a umožňuje dobrou uplatnitelnost absolventů. Srozumitelnost – RVP budou strukturovány tak, aby byly srozumitelné jak pro skupinu ředitelů a učitelů škol, pro které jsou především určeny, tak i pro zaměstnavatele (vč. instruktorů OV), pro rodiče i žáky.