Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

1 Oddělení prevence a speciálního vzdělávání §16 školského zákona Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Plánování ve školní TV Zpracoval: Ondřej Šimko. Plánování ve školní TV je záměrná a cílevědomá činnost učitele k stanovení co nejracionálnějšího způsobu.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského G Jiřího Gutha-Jarkovského.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
NOVELA VYHLÁŠKY Č.72/2005 SB. - VÝKLAD Mgr. Blanka Hrbková, vedoucí úseku poradenství a institucionální výchovy odboru 27 - odboru speciálního vzdělávání,
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Koordinace poskytování podpory ve vzdělávání žáků se SVP
Jsou venkovské školy horší než městské?
VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM Vzdělávání v ČR a EU.
Individuálně, ale společně a jinak
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
PORADA ŘEDITELEK A ŘEDITELŮ ZÁKLADNÍCH A MATEŘSKÝCH ŠKOL
ZMĚNY V RVP ZV SOUVISEJÍCÍ S ODSTRANĚNÍM PŘÍLOHY 2 RVP ZV UPRAVUJÍCÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S LEHKÝM MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM MŠMT 21. října 2015.
Plánování ve školní tělesné výchově
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpůrná opatření prvního stupně
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Individuálně vzdělávací plán
Gymnasium Jižní Město Praha
12. června 2017, Pardubice Mgr. Miroslav Jiřička
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Autoevaluace z pohledu
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI – PŘÍPRAVA A REALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ PODLE IVP Mgr. Jiřina Bednářová.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Vybrané cíle projektu KIPR
Výchovné a kariérové poradenství v ZŠ a MŠ Vinařice, okres Kladno
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Šablony I a jejich realizace
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2019
Praha Petra Schwarzová Monika Puškinová
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ 28.března 2017, Pardubice PaedDr. Bc. Jiří Knoll Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_002/0000308

Spolupráce školy a školského poradenského pracoviště. Ředitel školy určí ve škole pedagogického pracovníka (nejlépe výchovného poradce, školního psychologa, školního speciálního pedagoga, …), který bude spolupracovat se ŠPZ v souvislosti se zajištěním poradenské péče ŠPZ a také v souvislosti se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a s vytvářením doporučení (§11, odst. 1, vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami) Určený pedagogický pracovník spolupracuje se ŠPZ, shromažďuje informace o počtech žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, vede si přehled těchto žáků v jednotlivých třídách, zná počty asistentů pedagoga ve třídách (ve škole), případně o dalších pedagogických pracovnících

Spolupráce školy a školského poradenského pracoviště Škola si vytvoří přehled kompenzačních pomůcek a speciálních učebnic, které má k dispozici VP má informace o zajištění vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných VP zná pravidla vytváření IVP v ZŠ i v MŠ, SŠ (§16 ŠZ, §18 ŠZ) VP zná pravidla vytváření IVP pro žáky ve školách, třídách, odděleních a skupinách dle §16 odst. 9 ŠZ VP zná pravidla vytváření Plánů pedagogické podpory VP zná obsah zasílaných Doporučení pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Umí identifikovat NFN=normovanou finanční náročnost pro podpůrná opatření a zná také jiné možnosti pořízení pomůcek…

Asistent pedagoga Asistent pedagoga od 3. stupně PO, dle §5 vyhlášky č. 27/2016 Sb. Rozsah úvazku je 0,25-0,75 + případně 0,25 pro ŠZ (družina, školní klub…) 4. st. PO 1,0 AP nebo je možné čerpat i nižší úvazek 5.st. PO obdobně jako u 4. Stupně Počet žáků na AP se doporučuje ve vyhlášce v §5, odst. 4 Pokud škola má více žáků se spec. potřebami 2. stupně, pak může využít podpory podle §18 vyhlášky č.27/2016 Sb., ředitel školy si žádá o tuto podporu sám bez ŠPZ Finance 8.platová třída/7. stupeň (40 hodin) Ředitel školy volí zařazení AP podle zajišťovaných činností Vzdělání AP je specifikováno v §20 zákona o pedagogických pracovnících

.

Činnost školy – výchovného poradce . Činnost školy – výchovného poradce Vyhodnocení efektivity a účinnosti zvolených metod versus poznávací procesy a řídící aparát učení Rozvoj vnímání+ práce s textem ve všech jeho podobách Zapamatování- reprodukce Úroveň vědomostí a dovedností Práce s hodnocením Postoje a motivace Častěji zpětná vazba, respektování dynamiky práce struktura vyučovací hodiny Organizace uvnitř třídy

VYHLÁŠKA 27/2016 ze dne 21.1.2016 „O vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Individuální vzdělávací plán žáka se speciálními vzdělávacími potřebami“ § 3 1. Individuální vzdělávací plán zpracovává škola, vyžadují-li to speciální vzdělávací potřeby žáka. Individuální vzdělávací plán se zpracovává na základě doporučení školského poradenského zařízení a žádosti zletilého žáka nebo zákonného zástupce žáka. 2. Individuální vzdělávací plán je závazným dokumentem pro zajištění speciálních vzdělávacích potřeb žáka, přičemž vychází ze školního vzdělávacího programu a je součástí dokumentace žáka ve školní matrice. 3. Individuální vzdělávací plán obsahuje údaje o skladbě druhů a stupňů podpůrných opatření poskytovaných v kombinaci s tímto plánem, identifikační údaje žáka a údaje o pedagogických pracovnících podílejících se na vzdělávání žáka

Individuální vzdělávací plán - IVP . Individuální vzdělávací plán - IVP V individuálním vzdělávacím plánu jsou dále uvedeny zejména informace o:   úpravách obsahu vzdělávání žáka, časovém a obsahovém rozvržení vzdělávání, úpravách metod a forem výuky a hodnocení žáka, případné úpravě výstupů ze vzdělávání žáka.

Individuální vzdělávací plán - IVP . Individuální vzdělávací plán - IVP 4. Individuální vzdělávací plán dále obsahuje jméno pedagogického pracovníka školského poradenského zařízení, se kterým škola spolupracuje při zajišťování speciálních vzdělávacích potřeb žáka. Vzor individuálního vzdělávacího plánu je uveden v příloze č. 2 k této vyhlášce.

Individuální vzdělávací plán - IVP . Individuální vzdělávací plán - IVP 5. Individuální vzdělávací plán je zpracován bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne, kdy škola obdržela doporučení a žádost zletilého žáka nebo zákonného zástupce žáka. Individuální vzdělávací plán může být doplňován a upravován v průběhu celého školního roku podle potřeb žáka. 6. Zpracování a provádění individuálního vzdělávacího plánu zajišťuje ředitel školy. Individuální vzdělávací plán se zpracovává ve spolupráci se školským poradenským zařízením, žákem a zákonným zástupcem žáka, není-li žák zletilý. .

Individuální vzdělávací plán - IVP . Individuální vzdělávací plán - IVP § 4 1. Škola seznámí s individuálním vzdělávacím plánem všechny vyučující žáka a současně žáka a zákonného zástupce žáka, není-li žák zletilý, který tuto skutečnost potvrdí svým podpisem. Poskytování vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu lze pouze na základě písemného informovaného souhlasu zletilého žáka nebo zákonného zástupce žáka podle § 16 odst. 1.

. IVP Umožňuje vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, v našem případě žáků se specifickými poruchami učení a chování. IVP respektuje formu, obsah a metody odpovídající vzdělávacím potřebám těchto žáků. Vzdělávání žáka podle IVP: Je vypracován učitelem příslušného vyučovacího předmětu. Metodickou pomoc při tvorbě IVP zajišťuje výchovný poradce ve spolupráci s pověřeným pracovníkem poradenského zařízení. Je vypracován učitelem příslušného vyučovacího předmětu. Metodickou pomoc při tvorbě IVP zajišťuje výchovný poradce ve spolupráci s pověřeným pracovníkem školského poradenského zařízení (PPP, SPC)  

IVP Cílem IVP pro žáky se SPUCH je zmírnit vliv poruchy a podpořit její postupnou kompenzaci, případně napomoci její nápravě, a tím usnadnit žákovi přístup ke vzdělávání a zvýšit jeho konkurenceschopnost na trhu práce. V oblasti středního vzdělávání se předpokládá stabilizace potíží a automatické využívání kompenzačních mechanismů, které si žák osvojil v průběhu základního vzdělávání, může se stát, jak ukazuje příklad žákyně s dyskalkulií, že porucha nebyla na základní škole podchycena, nebo se žák nedokáže dostatečně vyrovnat s novými požadavky, které na něj klade odborné vzdělávání.

. IVP IVP je součástí plánování vzdělávacího procesu u žáka se SPUCH. Vzdělávání žáka podle IVP povoluje ředitel školy na základě žádosti zletilého žáka nebo zákonných zástupců nezletilého žáka, podpořené písemným vyjádřením poradenského zařízení. Je vypracován týmem pedagogů, především učitelů toho vyučovacího předmětu, který diagnóza žáka nejvíce ovlivňuje. Metodickou pomoc při tvorbě a realizaci IVP zajišťují výchovný poradce a pověřený pracovník poradenského zařízení, popř. školní psycholog. .

. IVP U žáků SOŠ a SOU je pro vypracování IVP specifické, že jeho cíle musí být v souladu s požadavky na kompetence absolventa příslušného oboru a to jak v oblasti teoretického vzdělávání, tak v oblasti praktického vyučování, zvl. odborného výcviku.   .

. Děkuji za pozornost.   .